Junibebisar 2016
Jag hoppar in jag med här. Har blivit gravid med vårt första IVF försök. Är i vecka 5 (4+6). Är otroligt nervös över att få missfall. Har haft ett mycket tidigt förut.
Påfrestande är vad det är.
Jag hoppar in jag med här. Har blivit gravid med vårt första IVF försök. Är i vecka 5 (4+6). Är otroligt nervös över att få missfall. Har haft ett mycket tidigt förut.
Påfrestande är vad det är.
Jag har också tappat suget för kaffe. Drack en tredjedels kopp idag på jobbet, men inte mer än så.
Det är värre med läsk. Det är precis som en ny grej, vill ha bubblet och själva smaken. Ska prova med Ramlösa/Loka istället nu.
Min syster har PCO och jag har inte gjort någon utredning. IVF har inte fungerat för henne alls. Och jag är väl lite väl orolig för att det lilla/lille som finns där inne ska släppa och bara försvinna.
Någon annan som har fått krampliknande smärtor i magen ibland? Det gör riktigt ont och får nästan andas mig igenom det. Fjärde gången det händer nu. Inget blod eller så, men man blir ju riktigt orolig när det händer.
Okej! Efter dom där kramperna får jag mensvärk i både rygg å mage. Så man blir ju väldigt orolig! Gått in i vecka 6 idag och det är ju mkt som händer den här veckan vad jag förstår. Men det har ju hänt tidigare.
Jag ska göra ett ultraljud i vecka 9. Har ju gjort IBF och då erbjuds man tidigare ultraljud. Egentligen redan i vecka 7-8, men min klinik hade ingen tid i de veckorna.
IVF*
Här är en till som verkligen är jätteorolig för missfall. Med tanke på att vi blivit gravida med hjälp av ivf så känns det inte så lätt heller om det blir ett missfall och måste göra om proceduren igen. Man har svårare att hoppa på tåget igen även om viljan och psyket är redo.
Jag är i vecka 6 och känner ingenting, förutom värk i magen. Och senvåren gör mig så otroligt rädd och tror att det är missfall hela tiden. Jag blir deprimerad och negativ av detta. Min man vet inte hur han ska bete sig alls.
Idag känner jag mig lite smått illamående. Bävar för vad som kommer! Med mina andra två mådde jag fruktansvärt dåligt och spydde i perioder flera gånger om dagen. Minns inte i vilken vecka det drog igång men ca 6-7 någon gång tror jag. Nu är jag i v 5+5. Jobbar som personlig assistent och jobbar ibland dygn vilket känns som det kommer bli enormt slitsamt. Någon mer som har ett tungt jobb eller jobbar obekväm arbetstid?
Går in i v 8 idag :)
All denna trötthet, seghet, nada lust till nått, när slutar det? Är sjukskriven en månad framåt men fy satan vad det är tråkigt... Känner ingen hunger, inget duger av det jag äter... Tvingar i mig frukost, lunch, middag å mellis...
Illamåendet börjar komma fram mer nu å jag har vart nära på att kräkas flera gånger idag... Usch jag som hatar att kräkas :(