Inlägg från: frucgsvensson |Visa alla inlägg
  • frucgsvensson

Junibebisar 2016

Mamma Lotta skrev 2016-02-15 19:43:53 följande:

Jag pluggar ju till uska, men vi har praktik 4 veckor i maj! Får väl se hur det går...

Jag jobbar som uska och jag kan säga som så att det är JÄTTETUFFT! Se till att använda stödstrumpor då du går praktiken, tänk på hur du lyfter/vänder/förflyttar.
  • frucgsvensson

Jag har sökt gravpenning från 6 april. Lär ju beviljas med tanke på mitt jobb som uska. Är trött och sliten redan nu!

• frucgsvensson
    annieh897 skrev 2016-02-16 19:27:07 följande:

Det ska jag testa, tack för tipset!

..iskall sockerdricka ska också funka att dricka!
  • frucgsvensson
    Elenius skrev 2016-02-18 14:45:13 följande:

Är i 21+2 idag och har inte känt av lillan i magen på snart två dygn... Är det normalt att känna av bebis några dagar sen paus igen?! Barnmorskan sa att när man väl börjat känna så ska man fortsätta med det. Blir förvirrad och orolig såklart.

Tror att i den veckan då man nästan nyss börjat känna bebisen så är det inte så regelbundet.

Jag är i vecka 25 och känner varenda dag, det är hårda sparkar nu.

Men i vecka 21 så var det mest på kvällen.

Prova drick iskallt vatten/sockerdricka och lägg dig på vänster sida :)
  • frucgsvensson

Är det någon som har erfarenhet av en Bedside crib spjälsäng? Dom är smalare och med hjul. Troll tror jag märket är?

Jag undrar lite hur den är för då jag läser recensionerna så är det några som skriver att den är lite ranglig, att man inte kan få den tätt mot sängen t.ex.