Inlägg från: frucgsvensson |Visa alla inlägg
  • frucgsvensson

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-11-11 20:04:52 följande:

Fick panik idag trodde att jaha nu kom missfallet, såg ut som en stor blodfläck på trosorna och jag kände hur det rann. Kände bara jag visste det kände ingenting för jag är så van...Går in på toa och kan pusta ut mega flytning genomskinlig som ser röd ut med rosa trosor på. Så nu aldrig mer rosa trosor nu fram till v.13 iaf och dessa jädra skrämmande mega flytningar vad är detta? Har ni så?

Jag får också att det rinner till ibland. Får panik och springer på toa. Ibland genomskinliga och ibland vita, oftast vita.

Fortfarande symtomfri men tröttheten. Vet inte om denna trötthet är orsakad av enbart progesteronet, årstiden eller graviditeten. Den är verkligen fruktansvärd. Orkar inte med vardagslivet knappt. Hur länge skall detta vara? Tycker det är riktigt tråkig fas som man bara står och stampar på samma fläck syns inget känns inget märker inte av att jag är gravid. Det är så skrämmande, känns som jag kommer få MA besked den 19 nov som jag ställer in mig på det eftersom jag aldrig sett något i min mage med ett hjärta som slår förr.

Är också vansinnigt trött fortfarande. Är i vecka 11 nu och min man får ta ett enormt ansvar i vardagslivet nu. Får inse att han inte heller alltid orkar så vi förväntar oss inte att det ska funka varje dag med tvätt/städ/matlagning osv.
  • frucgsvensson
    knutten skrev 2015-11-16 18:11:17 följande:

Ibland blir man så orolig att allt inte är bra! Jag har ju inte så mycket symtom, knappt inte mått illa alls.. Och en vecka kvar till UL! Någon som gjort VUL/UL som känner igen sig, och att allt faktiskt va bra iaf?

Jag räcker upp handen! Har mått super förutom trötthet och mer psykiska problem. Visade sig att krabaten levde gott därinne då jag fick se i v. 9. Nu är jag går jag in i vecka 12 idag!
  • frucgsvensson

Hörde på nyheterna då de pratade om vaccinet att det om man är i andra eller tredje trimestern så tycker dom att man ska ta vaccinet. Jag kommer nog inte ta det. Tror inte det iallafall. Under vilken period ges det?

• frucgsvensson

Det här är inget inlägg som jag skriver för att oroa ANDRA. Så sluta läs här om du inte vill läsa om missfall/MA osv.

Jag känner mig så jäkla orolig. Jag går in i vecka 13 imorgon. Var på VUL i vecka 9 där vi såg ett hjärta slå. (Gick inte att höra hjärtat, läkaren fick inte till det).

Jag har inte mått illa, jag har inte sprungit på tips och kissat mer än en gång tidigt på morgonen.

Nu tycker jag att det här med kisseriet har avtagit.

Jag är inte lika öm över magen. Känner ingenting där ännu heller (livmodern ska väl komma upp ur bäckenet i denna vecka tror jag).

Dessutom visade det sig att jag hade ett myom på vulet sist. Har ingen aning om hur stort eller var den satt riktigt, sjukt dålig läkare!

Hur kan jag lugna min oro!? Känner att det enda som kommer att hjälpa är ett ultraljud eller höra hjärtat. Och det går inte än. Ska inte göra KUB (är för ung) och hjärtat går väl inte att höra än med sån där apparat hos BM? Vad gör jag!?

• frucgsvensson
    forsyne skrev 2015-11-23 16:25:34 följande:

Vi fick ju också ett tidigt vul pga ivf, och ska inte göra kub, så vi kontaktade kvinnohälsovården och hörde om vi inte kunde få ett extra ul för att stilla oron innan rul, och det var inga problem. Vi ska dit i nästa vecka. Då är jag i vecka 14. Hör med din bm!

Okej! Jo har ju också gjort ivf. Ska ringa ich höra. Vi ska på inskrivning 2 december.
  • frucgsvensson

Hur har ni det med era magar, har det börjat puta ännu? Jag gick in i vecka 13 idag och har läst att det är nu livmodern tränger upp ur bäckenet.

Jag är mest svullen, men när jag googlar eller söker på instagram efter bilder i denna vecka så ser de allra flesta jättestor ut i denna veckan?! Alltså att se verkligen har ett riktigt put vid naveln å neråt typ.

Jag har lite övervikt så jag kan inte känna någon livmoder än och vet inte vad jag ska känna efter heller direkt.

• frucgsvensson
    bryrmiginte skrev 2015-11-24 17:00:52 följande:

Gick också in i vecka 13 idag kan känna min livmorder över blygdbenet. Men kan ha räknat fel , ska på ul imorgon så får se vilken vecka de är :)

Var ska man egentligen känna? Jag har som en fettbulle (haha övervikten, är inte platt på magen liksom) vid naveln och neråt, och sen är jag platt och sen kommer venusberget. Var känner jag!? Är öm om jag trycker lite mellan den där fettbullen (vid naveln) och ner mot det platta, men känner ingen knöl
  • frucgsvensson
    bryrmiginte skrev 2015-11-24 18:10:18 följande:

Jag har lagt på mig 5 kilo minst också men när jag står upp och trycker lätt längst ner på magen sä känner jag en bula som aldrig varit där innan, har vägt mer tidigare så känner iaf att de inte är fett jag känner haha. Har ju hört många som har bakåtlutande livmoder och då känner man nog inte i v13 redan.

Vill att de ska börja synas snart för nu ser de mest ut som ja ätit för mycke bullar. . Är också lite överviktig sen innan så får nog vänta nån vecka ^^

Okej! Kan ju vara så att livmodern inte riktigt kommit upp än. Gick ju in i vecka 13 igår så.

Jag vill liksom inte "visa upp" magen då jag vet att det bara är svullna tarmar och gaser typ, eller då jag vet att det INTE är bebisen. Men det börjar bli svårt att inte avslöja. Har alltid kunnat dra in magen för att gömma en bilring, men det går inte riktigt.
  • frucgsvensson

Jag går in i vecka 14 imorgon och har mått hur bra som helt hittils. NU först börjar jg få problem med illamående och SÖMNEN!! Får ju inte sova! Blir tokig.

Mår illa innan och efter varje måltid. Allt sitter upp i halsen på mig liksom. Så fort jag pratar eller hostar till så hulkar jag. Har inte kräkts ännu, men det är inte långt ifrån. Det plus att jag inte får sova på nätterna. Vaknar vid 3-3.30 varje natt och kan inte somna om. Går som en zombie och mår ännu sämre led illamåendet på jobbet.

• frucgsvensson
    EmManny skrev 2015-11-30 13:37:36 följande:

Men oj vad olika det kan vara. Tänk att du sluppit ända tills nu och så kommer illamåendet när det istället borde börja gå över. Stackare! Förhoppningsvis är det snabbt över.

Det där med sömnen är ju en annan femma. Minns att jag sov oroligt hela förra graviditeten. Nu är jag så van att vakna till på natten av min 1,5-åring som pratar i sömnen eller gnyr till ibland. Jag brukar vila middag för att orka. Men kan ju vara trixigt när man jobbar.

Ja, det är ju vidrigt detta alltså! Har varit sååå trött idag på jobbet och fått gått ut från rum (jobbar som uska) för att jag hållt på spy. Tror självklart att det har å göra med att jag slog upp ögonen 3.30 imorse.

Läst på fler forum att det är fler som vaknar sådär tokigt, finns det någon förklaring egentligen?
Svar på tråden Junibebisar 2016