• Lutetzia

Junibebisar 2016

Hej alla! Är glad över att kunna hoppa in här i tråden. Plussade i tisdags och är i v 4+4, bf 27 juni. Har tidigare 2 mf bakom mig och hoppas verkligen att detta nu är vår tur. Har ännu inte så många symtom, lätt molvärk till och från samt lätt ömmande bröstvårtor. På något sätt så vill man ju ha symtom och känna sig gravid på riktigt.

• Lutetzia
    emeliepettersson91 skrev 2015-10-24 13:42:22 följande:

Hallå allihopa, jag hakar på här då jag är beräknad till 26 juni.. tidigt men så spännande! Har 2 missfall bakom mig så man är lite extra orolig hela tiden!

Har ni känt några speciella symtom såhär pass tidigt?

Va roligt att någon tog initiativet att starta denna tråden ?

Oj vad jag känner igen mig, har också fått ett mf i v6 samt ma i v 11. Det är verkligen svårt att bara njuta och inte vara orolig. Även om det inte är någon garanti för något kommer jag att kunna slappna av mer om man får se ett hjärta på första ultraljudet. Kommer att göra ett tidigt.
  • Lutetzia

Oj vilken debatt det varit här. Har läst ikapp just. Fick en liten klump i magen, trots att jag inte skrivit så mycket om min oro för mf/ma. Tycker det är orättvist mot de andra i gruppen som skrivit om sin oro att de ska känna sig ovälkomna. Har i tidigare graviditeten (som tyvärr inte gått vägen) också varit med i liknande grupper och alltid funnit dem som väldigt stöttande oavsett vad som skrivits, och att alla har stöttat varann i glädje och sorg. Hoppas att den här gruppen också kan bli så.

• Lutetzia
    Jeto skrev 2015-10-25 17:05:52 följande:

Hej hej allihopa. Jag plussade i fredags på min sons 3årsdag ????

Enligt babyappen ska jag ha bf 27/6 ????

Vad roligt, grattis!! Jag har också samma bf som dig. Har du börjat känna av något av graviditeten än?
  • Lutetzia
    vixxen skrev 2015-10-27 10:13:04 följande:

Hej! Vad roligt med en grupp!
    Jag går in i vecka 7 (6+0) imorgon och beräknad den 22 juni.
    Men är så himla nervös, fick ett missfall precis innan denna graviditet så vill bara att veckorna ska gå. 

Är från Stockholm och är 32 år, om allt går vägen så väntar jag mitt första :)

Välkommen! Vi verkar ha en del gemensamt. Är också 32 från Sthlm och väntar mitt första, om allt går vägen. Har tidigare gått igenom ett ma och ett mf, så visst längtar man till att veckorna ska gå!
  • Lutetzia
    frucgsvensson skrev 2015-10-27 13:16:23 följande:

Har varit på ultraljud idag (vecka 9) och de såg ett hjärta picka på! Otroligt! Däremot så såg läkaren att jag har ett myom som ligger mot livmodern. Har läst lite löst bara om det, men är det någon annan som haft det här? Man blir ju orolig för minsta lilla!

Grattis, vad underbart! Jag har haft myom och opererat bort, men det var före graviditeten. Vad sa din läkare/BM?
  • Lutetzia
    vixxen skrev 2015-10-27 13:54:48 följande:
    Tack så mycket:) vad kul med en till från Stockholm! Vilken vecka är du i/när är du beräknad? Ja hade helt sovit tills vecka 12 och sluppit denna nedräkning :) Men snart är vi där!  Har du också gått med i facebook-gruppen?
    Nej ingen FB-grupp, väntar nog med det ett tag. :)

Jag gick in i v5+0 så än är det väldigt tidigt. Vi fått tid för ultraljud den 18/11 (v 8+1). Skulle gärna spola fram tiden tills dess, har lite svårt att våga tro på graviditeten innan jag får se att det faktiskt är en pigg liten ärta där inne. 
  • Lutetzia

Är det någon annan som fryser mycket? Jag fryser så att det nästan gör ont i kroppen, både när jag är inomhus och utomhus. Sitter och jobbar med tjock tröja och halsduk. 

• Lutetzia

Jag har varit sååå slut idag. Sjukligt trött och fryser hela tiden. På morgonen var jag väldigt yr och fick hjärtklappning. Tror att det kan vara mitt låga blodvärde som ställer till det. Dessutom är jag så öm i huden.. Gjorde nästan ont att smörja in mig efter duschen. Någon annan som känner liknande?

• Lutetzia
    2013januari skrev 2015-11-01 19:42:56 följande:

Någon mer som mår fruktansvärt illa även EFTER mat? Första dagarna tyckte jag ändå det lindrade att äta nu blir även det värre? Någon mer?

Ja! Jag mår oftast bra på morgonen men börjar må mer illa under dagen och särskilt efter måltider. 
Svar på tråden Junibebisar 2016