• Lutetzia

Junibebisar 2016

Har också haft lite brunaktiga flytningar med tror att det kan bero på sköra slemhinnor, märkte att speciellt efter VUL-et kom det rätt mycket och sen har det blivit bra. Försöker att inte oroa mig alltför mycket, men har ändå en positiv känsla av att det kommer att gå bra denna gång. 

• Lutetzia
    mopstops skrev 2015-12-13 19:42:03 följande:

Vet att det är lite tidigt (v15 i morgon) men har ändå börjat fundera mycket barnvagn! Är en liten barnvagnsnörd sen förra barnet men känner att jag inte vet vem jag vill ha :)

Har ni börjat fundera barnvagn? :)

Ja absolut! Då vi väntat länge på den här bebisen har tankarna hunnit gå mycket under åren. Man har sett vad vänner med barn haft och folk på stan. Har kommit fram till att jag vill ha en så smidig vagn som möjligt och funderar på Britax Go Next, men måste provköra lite innan man bestämmer sig. Men kommer nog inte köpa något större förrän runt v 30, av den enkla anledningen att vi flyttar då. :)

Vad har du funderat på för vagnar?
  • Lutetzia

Var på ultraljud igår och fick se lilla pyret sprattla runt igen. Det är en av de allra häftigaste känslorna jag varit med om. Det är på något sätt så ofattbart att en sån liten bor där inne och lever loppan haha.. Det såg verkligen ut som att hen vinkade också. Nu längtar jag tills jul när vi ska berätta för alla! Är i vecka 12+2.

• Lutetzia
    Jennyyyyy skrev 2015-12-18 16:21:39 följande:

Undrar så om det är en pojk eller flicka:). Skallform och könsnubbar, tror det är svårt att se. Nån som har en gissning?:)
    Vilken fin bild! Jag kan tyvärr inte alls gissa. :)

Fick tyvärr inte alls någon bra bild från vårt UL. Vi såg lilla bebisen väldigt bra på skärmen, men sen avslutade läkaren undersökningen innan vi fått en fin bild. Så när jag bad om en bild fick vi den suddiga som syntes på skärmen.
  • Lutetzia
    corona skrev 2015-12-22 13:51:35 följande:

Tänkte bara meddela att jag tyvärr fick missfall i vecka 12 (11+5),  men önskar er all lycka till!  

Beklagar verkligen! Vilken mardröm. Tänker på er!
  • Lutetzia

Jag mår rätt bra, förutom envis förkylning. Illamåendet har blivit mycket bättre denna vecka. Tror att jag känner av bäckensmärta dock. Har ont i höfterna och idag hade jag så ont vid svanskotan att jag knappt kunde böja mig framåt. 

• Lutetzia

Har dragits med en jobbig förkylning som framförallt har satt sig på bihålorna. Det ger mig dessutom huvudvärk. Illamåendet har varit i schack någon vecka men nu har jag mått lite illa igen. Varje gång jag tänker att det ska vara över kan det komma tillbaka i några dagar. Är i v 15 nu. Läser i appen att andra trimestern kan vara väldigt behaglig så håller tummarna för det. ;)

• Lutetzia

Hej alla nya! :)

Vi har RUL i slutet av januari och längtar dit, även om det känns lite läskigt. 

Amanda811: Jag har känt av lätt smärta i höfter och på olika ställen i bäckenet. Började för ca 2 veckor sedan. Kanske foglossning?

• Lutetzia

Veveteen: Vad skönt att allting såg bra ut på VUL! Vi har också gjort IVF och det där med BF är något jag har funderat på. Jag tycker ju inte heller att datumet borde ändras vid RUL eftersom vi vet exakt när befruktning skedde. Men min BM sa att datumet kan komma att ändras vid VUL, jag ifrågasatte inte det då men tänkte att det skulle vara konstigt eftersom vi fått BF från kliniken. 

• Lutetzia
    AnnaSa­raJole­ne Första gången jag var gravid fick jag mf och andra gången ma. Förstår verkligen din oro! Jag var mer orolig innan jag gjort ultraljud. Inte för att det är en garanti för att allt kommer att gå bra, men jag har iaf försökt att vara positiv och inte oroa mig för mycket. Det är kanske lättare sagt än gjort men - man förlorar ju inget på att ta ut glädje i förskott. Dessutom har min gynekolog sagt att mf efter v 12  är väldigt ovanligt. Hoppas att du kan njuta och slipper allt för mycket oro!
Svar på tråden Junibebisar 2016