• Lutetzia

Junibebisar 2016

Jag känner mig så mycket mer stresskänslig nu. Tycker det är otroligt irriterande eftersom jag annars är en person som jobbar i snabbt tempo och trivs med det, nu känns det som att jag inte orkar med.

• Lutetzia
    SSK13 skrev 2015-11-19 16:12:38 följande:
    Hej.

Tyvärr har det inte gått så bra för oss. Vi gick till KK akut i tisdags då jag fått lite blödning med små små klumpar i. De tittade med VUL och såg en fin hinnsäck men inget embryo. Tror de menade att jag kunde blivit gravid två veckor senare. Ska dit nästa fredag för att kolla igen.

Blöder fortfarande vid varje toalettbesök och det kommer ibland små koagler, eller om det är lite av slemhinnan. Förstår att det är kört, skulle varit i vecka 7+5 i tisdags. Gråter om vartannat men är glad att det märktes så fort.

Var egentligen bara glad i två av fyra veckor som jag visste om graviditeten. För de sista två märkte jag inte av några som helst symtom och kände mig väldigt ogravid. Tog två CB digital som visade "2-3 veckor" fast det skulle varit "3+". Tog ett sista test i tisdags då jag var 7+5 och det visade fortfarande "2-3 veckor". Så det är ett MA, embryot slutade nog utvecklas i vecka fem.

Känns på ett sätt skönt. Alla dessa tecken som kunde bortförklaras var egentligen tecken på att något inte stod rätt till. Jag känner min kropp. På ett sätt hade jag kanske såklart önskat att jag inte alls kände min kropp och att jag var gravid trots blödningar, inga symtom och fel vecka på CB digital. Men nu vet vi att det inte står rätt till och nu hoppas jag att det blöder ut av sig själv. 

Vill börja om och känna att det känns "rätt" i nästa graviditet. 

Vet nu också att det är väldigt många med MF/MA. Ni som fått det, hur snabbt har ni blivit gravida efteråt?

Lycka till ni andra gravida! Snart hoppas jag att det är vår tur.
    Beklagar verkligen!!! Jag fick ett MA i våras (v 11) och kände också nästan på mig att något var fel. Var otroligt orolig och kände inte direkt symtom heller. Men hoppades in i det sista... Jag har endometrios och har väldigt svårt att bli gravid. Det kommer säkert att gå bättre nästa gång. Kram och lycka till!
  • Lutetzia

Barn kan överleva redan i v 21, även om det är extremt ovanligt. Har en vän som födde i v 24 som har en frisk och tuff 5-åring nu. :)

• Lutetzia
    Jeto skrev 2015-11-22 18:30:59 följande:

Ni som varit på inskrivning utan att ha gjort vul innan. Har ni fått höra hjärtljud på inskrivningen eller tror ni att man kan få göra det för att få veta att den lever inne i magen?

Har inte varit på inskrivning vid denna graviditet men tidigare. Då fick vi inte göra något annat än att prata om graviditeten, hälsohistorik och ta olika prover. Om man vill vara säker på att allt är bra får man nog i de flesta fall boka ett privat vul.
  • Lutetzia

Någon annan som fått större bröst? De har varit svullna nästan hela graviditeten men de senaste dagarna känns det som att de har ökat en kupstorlek. Också väldigt obekvämt att ha bh, men tänker att det kanske också beror på att jag behöver en större. 

• Lutetzia

Lycka till alla som ska på ultraljud i dag! I morgon är det äntligen min tur också.

• Lutetzia

I dag var det äntligen dags för ultraljud. Var så otroligt nervös när jag lade mig i stolen och det var några jobbiga sekunder innan läkaren sa: Vill ni se? Sen vred hon skärmen mot mig och min man. Vi såg en liten räka som sprattlade runt för fullt, haha. Den mätte 2 cm vilket är normalt för v 9+0. Var överraskad av all aktivitet! Det var så rörande och både jag och mannen fick en tår i ögat. Tänk att efter 5 år så kan det gå vägen! 

• Lutetzia
    En del av oss skrev 2015-11-24 16:52:11 följande:

Nu funkade det men bilden blev på snedden, vetinte varför det blir så.

Min lilla sötis blev framflyttad 1 dag så v.8+4 idag och växt från 13.6 mm i torsdags till 19 mm idag. Den rörde på sin ena arm och är så söt. Hjärtat slår fint och allt ser fint ut.

Grattis! Då är vi nästan på samma. Jag är i v 9+0. 21 mm i dag på VUL. Visst är det lustigt att de rör sig så mycket redan! Hade ingen aning om det och det så överraskad över all aktivitet.
  • Lutetzia

Vad kul att det är så många som har gjort ultraljud just i dag och så många glädjande besked. 

Hur tänker ni kring att göra fler ultraljud? Jag med min historia vet inte om jag kommer att orka vänta ända tills RUL innan jag får se bebisen igen. 

• Lutetzia
    Tiana skrev 2015-11-26 04:39:17 följande:

Kan inte sova. Legat och vridit mig i sängen 1,5 timme så gav upp och äter nu istället. Tankarna mal och oron vill inte släppa. Behöver ringa veterinär imorgon, mycket på jobbet och det faktum att jag känt av mindre symptom de senaste dagarna sätter sina spår.

Vet inte vad jag vill med inlägget egentligen. Skriva av mig antagligen :)

Ska se om jag kan hitta några minuters sömn innan klockan ringer om en timme. Godmorgon till er som snart stiger upp :)

Oj vad jag känner igen mig. Har också svårt att sova och mycket på jobbet samt många tankar om framtiden som snurrar i huvudet. I dag började jag må illa och fick frossa på jobbet, så gick hem och sov. Hoppas att det räcker för att få lite ny energi.
Svar på tråden Junibebisar 2016