• Bibi84

Junibebisar 2016

Hej! är det ok om jag hoppar in här!
    Är med i en annan grupp för dom som väntar barn nr 4, men tänkte att det kunde vara kul att vara med i en grupp som har med BF att göra. :)

Har BF den 29 juni, men enligt gravtest 28 maj, så ja....en hel månad skillnad. :) Så vi får se när hon bestämmer sig för att komma. Väntar som sagt nr 4, har barn födda -10, -11 och -14. Två killar och en tjej. så blir två av varje. 

Är det många som föder sitt första barn här? eller är det många andra/tredje gångs födande?

:)

• Bibi84

BF blev flyttad på rul så dom ändrar absolut inte på datumet oavsett vad man säger. det enda jag kan komma fram till är att jag måste ha fått en ultratidigt mf (hade "nidblödning" 2 dagar innan mens), fick positivt 5 dagar efter beräknad mens, har haft grav symptom sen jag äl, så ah....jag tror att jag får i slutet av maj början av juni. Men så tänker man ju så klart att eftersom detta är sista barnet så går jag säkert över tiden eller måste bli igångsatt och då vet man ju aldrig när barnet kommer...eller jo, senast den 13 juli da. haha...Har ju inte gått över med dom andra tre. fött på bf-9, v. 34+0 och bf-7.

• Bibi84
    Mamma Lotta skrev 2016-04-24 15:47:07 följande:
    Hej jag har bf 9 juni med nr 8! Välkommen! Det finns en grupp på fb oxå juni mammor 2016 heter den hojta till om du vill vara med där!

måste ju säga att jag är imponerad med nr 8. haha.... folk som tycker att jag tar kakan med att ha 4 barn. hahaha...

Min au pair har faktiskt 7 syskon, hon kommer från en katolsk familj, så det är vanligt med många barn där. 

Hur får ni ting att gå runt? har ni au pair/nanny/barnvakt? jobbar du eller inte?
    Jobbar själv 100% som dagisfröken, men har planer på att jobba med något annat i längre fram i livet då jag känner att jag behöver ombyte.

• Bibi84

ok! det underlättar ju att ha barn som är stora och barn som går på skolan som klarar sig själva. :) Tänkte att du kanske hade dom väldigt tätt. :) 

• Bibi84
    Mamma Lotta skrev 2016-04-26 17:58:02 följande:

Barnen jag o maken har är 11, 9 , 7, 4,5 & 2 och så lillen i magen

är imponerad i alla fall.
    Jag tänkte härom dagen efter och kom fram till att jag har varit gravid typ 4 år av 6, dvs. 2 år utan graviditeter. Nu är den gravid eran snart helt slut, och om jag ska vara ärlig så längtar jag till att få tillbaka min egen kropp. :) Jag längtar efter att kunna ta och dela en flaska vin med min man, eller gå ut och dricka lite vin med väninner och faktiskt, kunna ta en snus. :)
  • Bibi84
    Jag hade sista jobbveckan i februari. Fick inte jobba mer av min kiropraktor, då hade jag jobbat 50% sedan jan. Min kropp la av för länge sen tyvärr, så denna graviditet har varit den längsta mentalt. :)

Skönt med sista arbetsveckan då. :) viktigt att höra på kroppen.
  • Bibi84

Ingen här som känner att kroppen är i ändring...dvs. som att saker och ting börjar närma sig?
    förra helgen var jag konstig i magen i 3 dagar, så har det annars varit som vanligt. Men idag så har magen varit konstig igen, har haft konstiga sd, men inga som gjort ont. Har fått sd tidigare när jag varit lugn, nu har dom börjat komma när jag är aktiv, som att gå upp och ned trappan. 

Kanske bara kroppen som spökar.

• Bibi84

Stor Grattis!!!! Själv så fick jag helt sjuka förvärkar igår efter mus med mannen. Fick inte sova pga. Smärta. Tog kl 02:00 2 panodil som fick mig till att sova, var nära på att ringa fl.

Känner av lite idag nu på morgonen.... får se hur det utvecklas. Barnkalas idag, så efter det kan det bara ösa på med förvärkar så att fl startar.

Grattis till första bebis här. :)

• Bibi84

Igår så kände jag att det måste ändå vara uvi, vilket stämde. Så nu går jag på 3 dagars dunderkur. :)

Imorgon är det ul i v. 32, något vi kan få om vi önskar. Blir spännande att se om det finns några tecken på att dom förvärkarna jag hade om lördagen har haft en påverkan.

Ja, det var tidigt med fixering. Jag har fått höra att som omföderska så kan det hända att bebis inte fixerar sig för när man föder. Haha...så det kanske betyder att det börjar närma sig. :)

• Bibi84

Hur klarar är ni med allt? Kanske har frågat det tidigare. Men någon som harpackat väska, fixat sängen och vagnen?

Har inte packat väskan, men undrar om jag inte ska göra det snart. :) men annars är allt ok, väskan går ju fort att göra klar när man känner att det är på g. :)

Svar på tråden Junibebisar 2016