Junibebisar 2016
Måste fråga, hur kommer det sig att ni får ha vilka tider ni vill oavsett om ni arbetar, är arbetslösa/föräldralediga? Vid sjukskrivning är det ju så att man har rätt till full tid på förskolan.
Måste fråga, hur kommer det sig att ni får ha vilka tider ni vill oavsett om ni arbetar, är arbetslösa/föräldralediga? Vid sjukskrivning är det ju så att man har rätt till full tid på förskolan.
Ok. Jag jobbar också på förskola men håller inte med om att barnen behöver gå full tid på fsk när en förälder är hemma, hos oss är det dock 35 timmar/veckan som man har rätt till då dom tyvärr precis har ökat upp det från 30 timmar/veckan. Sen beror det också på åldern på det äldre syskonet, egentligen har ju barn under 3 år inget behov av att gå på fsk men tyvärr verkar många föräldrar inte lita på att dom själva kan tillfredsställa sina barns behov och tror att barnen har det bättre på fsk vilket jag tycker är sorgligt faktiskt. Sen är grupperna så stora redan som dom är så att det (enligt mig) är onödigt att trycka in extra mycket barn på så pass många timmar/veckan som vi har här som egentligen inte behöver gå 30/35 timmar när man har en förälder som är hemma när barnen som har heltidsarbetande föräldrar med ibland långa restider osv har ett annat behov av att gå heltid. Många barn (både 1-årinar och 5-åringar) går ju längre dagar än vad vi pedagoger som arbetar heltid gör.
Men det är en lång diskussion och den kan hålla på i evigheter. Huvudsaken är att barnen mår bra.
Ok alla gravida. Vad kan detta vara?. Har ont i hela magen idag o det gör ont inuti musen. Har känt bebis o så idag. Är i v 36. När jag går så är det som ett tryck neråt. Jag har foglossning men känns inte riktigt som det. Nåt skumt som hände när jag var på toa så när jag skulle torka mig efter jag kissat klart så kom det mer kiss utan att jag kände att det skulle komma mer.
E fundersam idag vad det kan vara
Hahaha... mina två första var lugna, så kom trean....riktigt rabalder, familjens lilla sprudlare med energi....så vad jag väntar nu är spännande, kanske en rabalder till, who knows.
Magen är fortfarande i jobb modus med molvärk osv. men inga förvärkar direkt.
Precis en månad till BF! Fast det kan ju betyda vad som helst. Sista arbetsdagen också på gång nu, så ska bara försöka slappa och ta det lugnt nu, sen vet man ju inte hur livet blir :)
Äntligen ledig! 32 dagar kvar! :D
Det ni skriver om gravidpenning och föräldrapenning, jag har nu planerat fr.o.m måndag t.o.m 20e juni på nya barnets dagar, så fick man välja "anledning", varpå jag valde graviditet.
När jag planerar efter det, hur vet man hur länge man ska söka för graviditet. Omöjligt att sia om framtiden. Ska man ändra dagarna bakåt sen till föräldraledig när bebisen väl kommit? Kanske inte spelar så stor roll... =/
Ja, tidigare så var det bf på 40+1 eller 2, men så har dom ökat det till 40+3. Men det är nog som du säger, dom har nog valgt att göra så att man minskar igångsättning. Vi sätts gärna igång 1-2 veckor efter bf. Så tror inte folk går över tiden här i 14 dagar.
Hallonbladskapslar är bra, prova det. :)
här är det ganska så lugnt! nu sover yngsta barnet och jag ska sova lite också. Sen ska vi alla på en event för att stötta forskning på plötslig spädbarnsdöd. Ikväll ska jag på 30 års fest, men blir nog inte där så himla länge då jag kommer att ha haft en aktiv dag idag.
Jag hatar å sy, det värsta jag vet faktiskt!!!! Har sytt två gånger av tre, hoppas att jag slipper den sista gången nu. :)
Men om jag ska vara ärlig så har jag inte känt att jag har spruckit alls, inte heller efter att dom är färdig med att sy, bara under själva syingen, och då är det både bedövelse och MAX med lustgas. :)