• Bibi84

Junibebisar 2016

annieh897 skrev 2016-06-08 17:04:00 följande:

Min bm har aldrig gjort nån koll hur öppen jag är. Är det vanligt att dom gör det?

en flergångs födande brukar vara öppen, och eftersom jag är i v. 37 så var det inga problem för min bm att känna efter. Annars var det min gyn som kände efter för 2 veckor sen. Och jag har ju haft en del murringar/mensvärk och förvärkar, så ville kolla om det var något nytt som hade hänt där nede.
    Hade jag varit första gångsfödande och öppen 3 cm så hade det inte varit länge till fl alls, men eftersom jag är flergångsfödande så finns det ingenting som kan ge mig eller dom en indikation på när fl är.tyvärr
  • Bibi84
    ostpaj skrev 2016-06-09 23:13:03 följande:

Nää, hittade nu på vårdguiden att man kan välja att föda i annat landsting och sthlm betalar för det. Tydligen.

jo, men så som förlossningsvården är i sthlm nu så kan dom ju inget annat än att säga att man kan föda vart man vill och att dom täcker det.
    Så skrämmande av vad dom har klarat att få till i loppet av kort tid. Varför stänga två förlossningsenheter som har haft otroligt nöjda patienter, och varför stänga precis inför en sommar då det i vanliga fall alla redan brukar vara kris. Helt  åt skogen om jag får vara ärlig.
    Men jag hade absolut dragit till uppsala för en lite tur. :) händer det så händer det och då kanske du slipper att bli skickad någon annan stans. :) 
  • Bibi84
    ostpaj skrev 2016-06-09 23:26:49 följande:

Två enheter? Bb sophia har jag hört, men vad mer?
    BB södra eller södra BB. :)
  • Bibi84

Som du säger lillmysan så tror jag alla försöker tänka på annat, men problemet är att det är lättare sagt än gjort tyvärr. Men klart, att går man hemma och bara sitter på fl och letar efter tecken så blir man ju helt galen i huvudet. :)

Barnkalaset till dottern gick helt suveränt, blev en tupplur på 2 timmar efter det för att ta igen mig. :) Har varit ute och gått lite, ätit glass med barnen och mannen. Nu är vi alla hemma igen och tar det lugnt med ipad och pc. 

Imorgon går jag in i v. 38+0, så skönt!

• Bibi84

Du gör det som känns bäst för dig. :)
    Själv så har jag inte direkt tänkt på det med offentliga platser och en liten liten bebis, har däremot inte tänkt och besöka mitt jobb (jobbar på dagis) den första tiden om det går ev. sjukdom. 
    Våran är beräknad den 29 juni och vi ska på dop i sverige den 3 juli. (bor i norge) och vi ska dit är det tänkt.

förvärk av och till idag, men inget annat. lite extra trött kanske, men känner att kroppen har energi, men inte huvudet. haha

• Bibi84
    valpis85 skrev 2016-06-12 10:11:31 följande:

Nu knakade det till i bäckenet och vattnet gick. ska in idag och imorgon på kontroll ifall det inte sätter igång annars sätter dom igång det på onsdag

oj va spännande. :)

själv har jag bara haft förvärkar idag på morgonen, känner av från och till nu. Kände om något nytt hade hänt, och fick då blodblandade flytningar på fingrarna....har absolut inte fått det tidigare, så kan hända att det trotts allt inte är allt för långt igen. som sagt, 38+0 här idag.

Ska på en baby shower senare idag, men nu vill jag bara ligga med vetekudden och slappa lite innan jag sätter igång dagen ordentligt. 
  • Bibi84
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-12 19:48:20 följande:
    Ja det e en annan sorts spänning. Hade nog bara legat fel för det gav med sig igen :( har iallafall mer flytningar o trycket neråt är kvar men det onda i ryggen försvann. Att vänta på nåt är inte min starka sida o jag blir bara så frustrerad att inget händer o jag kan inte göra ett skit för att påverka det ( krontrollfreak javisst)
    haha...känner igen mig så väl! :)

Har haft mer mörkgula flytningar, typiskt slempropp delar, men men....har haft förvärkar av och till idag också, lite mer starkare än dom andra dagarna när det har varit av och till.
    Nu ligger jag i sängen och bara tar det lugnt. seg nu efter att ha varit på en babyshower i 4 timmar typ. Känner att fl är nära, men HUR nära är den????
  • Bibi84
    valpis85 skrev 2016-06-12 20:54:22 följande:

Åkte in och var inne kl 13.00. Då var jag öppen 6-7 cm. Kl 15.02 började värkarna och våran prinsessa föddes 15.07 :) vi alla mår bra :)

Grattis. :)
  • Bibi84

mitt i sexet så gick nog delar av vattnet. Sjukt konstig känsla. hahaha...
    nu är det bara att invänta värkar eller till kl 8 imorgon då jag ska ringa in till fl igen för att få en tid för inskrivning på fl. 
    just nu är allt lugnt, men frågan är...hur mycket får jag sova!!!!!

• Bibi84

inget nytt än så länge....har fått sova helt ok, bara drömt en massa konstigt! Inget mer vatten heller för den delen. Alltså, har ju inte varit med om det här förut, eller jo, men andra man, men då gick vattnet i v. 31, och ALLT gick på vägen till sjukhuset tydligen pga. infektion.

Svar på tråden Junibebisar 2016