• Inheaven

Junibebisar 2016

Divander skrev 2015-10-26 19:13:45 följande:

Jag hade en del blödningar under första graviditeten.. Men det var senare i graviditeten. Men då kom dom på att min moderkaka inte ville följa med upp när den växte..

Tänkte att jag ska hålla mig tills imorgon och ringa till MVC då. Det beror säkert på det du skriver så ska försöka tänka på det.

Ja det är så klart svårt att veta men man får försöka att tänka så.

Så jäkla lätt att säga. Jag vet själv hur det är. Sitter nämligen själv med brun/beiga flytningar.
  • Inheaven
    Ankissen skrev 2015-10-26 20:24:45 följande:

Hihi nemas problemas! Det lät faktiskt himla kul! :D

Vad många det är som blöder nu. Skönt att ni kollar upp det och underbart så många det ser bra ut för! Jag börjar få mage. Redan! Vecka sju...

Ja jätte många. Usch det går en föbannelse över tråden. Vi måste rena den...
  • Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-27 10:44:05 följande:

Fått tid på gynmottagningen vid 14 idag, inga mer blödningar idag men vågar inte hoppas ändå.

Då ska vi dit samma tid.

Önskar oss båda lycka till
  • Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-27 12:15:32 följande:

Börjat blöda igen :/

Är det riktigt färskt blod eller mer flytning?
  • Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-27 12:41:51 följande:

Det rinner inte men är rosablandad flytning om jag stoppar in papper..

Du ska inte stoppa in papper i underlivet :)

Då tror jag inte det är någon fara. Rosa flytning hade ju jag med.
  • Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-27 13:43:21 följande:

Har du barn sen innan, utan att blöda under de graviditeterna?

Jag har 2 barn sen innan.

Den första hade jag bara en liten blödning i v.13

Men med nr 2 hade jag såna här småblödningar från start fram till ca v.12
  • Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-27 14:27:49 följande:

Hjärtat slog! Har föreliggande moderkaka igen dock, så kan vara det som blöder när den flyttar sig lite uppåt, hoppas verkligen det iaf. Det målade på bilden är moderkakan, livmodersöppningen är nedåt på bilden.

Du ser :)

Sa ju att allt skulle gå bra.

Grattia till lilla bönan.
  • Inheaven
    frucgsvensson skrev 2015-10-27 13:16:23 följande:

Har varit på ultraljud idag (vecka 9) och de såg ett hjärta picka på! Otroligt! Däremot så såg läkaren att jag har ett myom som ligger mot livmodern. Har läst lite löst bara om det, men är det någon annan som haft det här? Man blir ju orolig för minsta lilla!

Hej.

Kom precis tillbaka från mitt vul och jag har också troligtvis ett myom på ca 1cm i nedrekant i livmodern.

Jag frågade om det var farligt men hon sa att det inte brukar vara det så länge den inte växer i all världens hastighet.

Dock kan det bli kejsarsnitt om den ligger så pass tokigt att den kan vara i vägen för bebisen.
  • Inheaven
    Mamma30 skrev 2015-10-27 15:17:37 följande:

Åå där mår ärtan gott!! <3!

Ja hon sa att den var väl inbäddad så det verkar lovande :)
Svar på tråden Junibebisar 2016