• Inheaven

Junibebisar 2016

ntmas skrev 2015-10-25 15:47:14 följande:

När har ni fått tid till ert första besök hos barnmorskan? :)

Jag var där i onsdags.
  • Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-25 16:56:24 följande:

våra föräldrar vet, och de bara sa vi det till ;)

Funderar dock på hur vi ska berätta lite roligare för resterande :)

är det fler än jag som känner sig deppiga?

Det går väldigt mycket i vågor, men känner mig oerhört nedstämd än så länge denna graviditeten :(

Jag är deppig. Känner mig som en berg-och dalbana. Skit jobbigt. Känns som jag skäller på barnen och mannen hela tiden.

Jag funderar om det är en kombo mellan hormonerna och oron som gör det
  • Inheaven
    froosh skrev 2015-10-25 19:02:52 följande:

Tack Ankissen, vet ju det egentligen.

Det kan vara helt normal.

Jag fick lite rosa och min bebis lever. :)
  • Inheaven
    frestelsen skrev 2015-10-25 20:16:39 följande:

Gubben va klant o skulle hoppa ned i sängen igår och lyckades köra sin tyngd och armbåge i min mage. Haft ont och åkte in (ingen blödning) men jag hade min sista mens 5 sep och räknade mig i v. 7+2 idag. Men vi såg inget hjärta.. o lillen va liten. Han sa att jag va i v 6+0 eller att det stannat:(

Ska tillbaka om en vecka o se om de vuxit något.

Jobbigt att inte veta just nu

Men åh :(

Hoppas du bara hade din äl lite senare.

Kramar om
  • Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-26 17:12:22 följande:

Min tur att blöda, har aldrig haft minsta blödning under någon graviditet så det är inget normalt för mig. Är med andra ord rätt så kört :/ 7+6 idag...

Hur mycket blöder du?
  • Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-26 17:31:50 följande:

Blöder inte mycket alls men det är inte normalt i min värld med ens minsta prick rosa...

Du ska inte oroa dig.

Även om det inte är normalt för dina graviditeter så är det vanligt och behöver inte betyda slutet.
  • Inheaven
    Wielkip skrev 2015-10-26 17:55:10 följande:

Barnvakt har kommit, så nu åker jag och sambon in. Antingen kommer vi hem med foto på levande bebis eller med ett paket cigg. Min magkänsla säger det sistnämnda och min magkänsla har 98 ggr av 100 rätt, tyvärr.

Här ska det banne mig inte köpas cigg, hör du det?

Du är snart hemma med en bild. Håller tummarna.
  • Inheaven
    Hannibalis skrev 2015-10-26 18:31:23 följande:

Idag var det min tur att blöda lite. Rödbruna flytningar.

Det här är min fjärde graviditet. Första gången blödde jag ingenting (gjorde abort den gången, men något senare i graviditeten). Andra gången blödde jag heller ingenting, trots att fostret dött efter 6-7 veckor, förrän kroppen stötte ut allt efter 9 veckor (och då var det störtflod och så ont i magen att jag nästan svimmade av). Tredje gången blödde jag lite brun-rosa i två dagar ungefär vid den här tiden och födde en underbar dotter efter 39+6. Så jag tänker inte oroa mig förrän jag störtblöder och är svimfärdig av smärta (inte riktigt sant, man oroar sig alltid, även när det inte blöder, tycker jag).

Bra inställning. Skicka gärna lite sånt
  • Inheaven
    Divander skrev 2015-10-26 18:42:55 följande:

Jag var nyss och kissade. Kom lite blod och har lite ont i magen men inte alls så ont som jag brukar ha vid mensvärk..

Men kan inte låta bli att vara orolig.. :(

Vilken vecka är du i?
  • Inheaven
    Divander skrev 2015-10-26 19:00:52 följande:

Jag är i vecka 8 (7+4)

Blöder du mycket?

Annars så behöver du inte oroa dig.

Åk in om du är orolig men med egna erfarenheter och som så många andra så är det så vanligt.

Det är runt dessa veckor moderkakan ska ta över och då kan man blöda.
Svar på tråden Junibebisar 2016