-
Det är vad jag får göra för att gå av 20 maj :) Det är ju bara tre månader kvar nu så det ska nog gå bra ändå.Liinaa91 skrev 2016-02-17 18:53:14 följande:Ta semester den månaden?
-
23 + 0 idag och äntligen börjar den här fördömda tröttheten släppa. Samtidigt verkar jag kommit in i något slags antistress-läge som gör att att jag skjuter på saker hela tiden. Någon som känner igen sig?
-
Just samma fundering har jag haft om livmodern. 23+5 idag och livmodern slutar nånstans kring naveln. Vet inte exakt vad man ska räkna dom toppen av den heller.
-
Kort? Jag har 112 och tycker det känns som en evighet minst :Debe91 skrev 2016-02-29 09:25:53 följande:Oj, jag har missat att det är så kort kvar! Haha. 113 dagar kvar för mig, hänger inte med i denna graviditet.
-
V 25 nu och besök hos bm idag. Allt ok men ska till läkare nästa vecka för att kolla upp så inte sammandragningarna jag har inte påverkar tappen.
Pratade just om stress och jobbet, och deltidssjukskrivning kan bli aktuell. Egentligen känner jag att jag inte kan det nu, men jobbet är bara ett jobb. Just nu går hälsan först. -
Men jösses, glömde ju fråga helt om föräldragrupper när jag var hos bm i veckan... Men har planerat att gåbryrmiginte skrev 2016-03-03 21:34:23 följande:
Ska ni som väntar första barnet gå på föräldrarkurs? Ni som varit på de innan får gärna berätta vad ni tyckte om de :)
-
Har någon av er här fått ordinerat Niferex och vad har ni för erfarenheter av det?
Har tagit ett par tabletter nu och tycker jag mår sämre med dem än utan. -
Just förstoppning har jag hört om innan, men min kropp reagerade precis motsatt med så lös mage att jag knappt vågar gå hemifrån :( Provar nog en annan sort istället och ser om det fungerar bättre för mig.Kristalii skrev 2016-03-04 08:41:48 följande:Jag gillar inte alls Niferex. Jag blir hård i magen. Förstoppad... Och i graviditet nr två gick inte järnvärdet upp så mycket heller. Duroferon funkar bättre på mig och även magen funkar bättre.
Det finns en tredje variant som heter nånting på Hem.
En kompis som är dietist har sagt vid något tillfälle att olika personer tar upp olika järn olika bra.
Men om du bara tagit ett par tabletter hade jag provat lite till. För mig tar det några dagar/upp till en vecka innan det får effekt. -
Å nej, babykläder är det enda som är inköpt här. Och vi har bara en enda BB att välja på här.Surprisebaby skrev 2016-03-04 15:57:56 följande:
Har ni redan bokat in vart ni ska föda... Vilka mer förberedelser och inhandlingar har alla förstagångsföderskor hunnit göra?
-
Avis på alla er som kan få gravpenning och vila i förtid. I och för sig gillar jag mitt kontorsjobb, men det blir tyngre och tyngre att pendla och jobba heltid. Sjukskrivningen blev det inget av här för läkaren bedömde mig för frisk för det (stressrelaterade sammandragningar sjukskrev han inte för).
Får snällt ta ut semester från 23 maj fram till bf 20 juni för att komma loss, om de inte ändrar sin bedömning om tre veckor då det är dags för nästa besök hos bm,