• Tiana

Junibebisar 2016

Inget ovanligt att sammandragningarna ökar har jag förstått, kroppen tränar har jag fått som förklaring :)

TUL gick bra, allt såg bra ut men barnet är lite litet för sin ålder. Fortfarande inom normalintervallet dock.

• Tiana

v 34 börjar imorgon och jag trodde att krabaten bestämt sig för hur h*n skulle ligga men inte då! Har legat i ungefär samma ställning hela helgen (tror jag iaf) för att idag böka runt och flytta sig när jag sitter på jobbet och behöver koncentrera mig. Nåja, jag klagar inte. Bökandet ser jag som ett bra tecken!

• Tiana
    Gweny skrev 2016-05-02 15:08:00 följande:
    Är i v.35 själv och h*n har legat neråt ett tag, dock högt. Så bökar och skaver neråt!

Hur länge måste du jobba? Går på grav.peng själv.
    Jobbar halvtid till 20 maj, så det är inte många dagar kvar nu.

Ska till BM idag så får vi se hur det ligger till inne i magen :)
  • Tiana

Har inte gjort mycket alls än. Köpt vagn och det nödvändigaste, ingen säng ännu. Inser att det börjar bli dags att ta tag i allt och börja förbereda. Var hos barnmorskan idag och det förbereds visst inne i magen med. Huvudet är tydligt neråt men hon sa inget om fixering än.

• Tiana
    Bibi84 skrev 2016-05-04 12:46:41 följande:

Har precis varit på ul. Allt såg bra ut men låg -10% så han ville ha mig tillbaka om 3 veckor. Trodde man inte brydde sig så mycket om 10%. Huvudet ligger nedåt, så det är ju bra. :)

Fortfarande en tjej. :)

Samma sak för mig, -10% i fredags och de skulle kalla mig om 4 veckor sa hon. Fast könet vet jag inte ;)
  • Tiana

Klagmajan här Flört Glad över att det inte är vinter längre, men den här andra extremen är inte bra i 34+6 för mig, är yr konstant i stort sett just nu. Beställer alltså lite lagom värme resterande 6 veckor Cool

I övrigt är allt som vanligt. Inga kontroller den här veckan utan ska bara hålla ut och se glad ut på jobbet. Längtar tills semestern börjar om två veckor.

• Tiana

Suck... Återkommer till försäkringskassan. Har bara en vecka kvar att jobba (halvtid) och de har fortfarande inte godkänt min sjukpenning. Kommer totalt att ha jobbat halvtid i ca 7 veckor så det hade ju varit bra för planeringen framåt att veta hur mycket man har att röra sig med. 

• Tiana
    Moorii skrev 2016-05-12 13:35:40 följande:
    Har du ringt dom? Från att jag ansökte om sjukpenning så tog det max två veckor, kanske något som har missats?
    Har varit i kontakt med dem flera gånger. Alla papper finns hos dem men de hänvisar bara till sina 30 dagar just nu. Fredag nästa vecka går jag på semester, och de har till onsdag på sig att fatta beslut. 

Beslut om kommande föräldrapenning är redan klart (BF 20 juni).
  • Tiana
    Moorii skrev 2016-05-12 14:45:42 följande:
    Fy vad dåligt! Semestertider då gissar jag, fast dom borde väl inte börjat redan. Håller tummarna för att de löser det snart! Sånt där är ju sjukt stressande :/
    Idag kom beskedet till slut! Äntligen!
  • Tiana

I natt var det min tur att få en förvärk. Bara en och den släppte efter fyra minuter. Tror inte något kommer att hända på veckor förstföderska som man är, men man vet ju aldrig.

Något nytt att ta upp med barnmorskan på tisdag i alla fall :)

Svar på tråden Junibebisar 2016