• Tiana

Junibebisar 2016

Blomman1985 skrev 2016-05-26 08:47:35 följande:

Hej på er, Jag har inte skrivit här tidigare men följt er lite grann. Har bf om 26 dagar och är KONSTANT orolig. Jag har varit orolig hela graviditeten, antagligen för att jag hade 2 missfall innan (v 10 och v 8). Jag kan bara inte slappna av alls. Jag är såååå rädd hela tiden att bebisen ska dö. Antingen tycker jag att jag känner för lite rörelse, eller för mycket rörelse ... jag hittar hela tiden något att oroa mig för. Dessutom livrädd för att gå över tiden då de flesta bebisar som dör verkar dö då.... 

Jag har en dotter sedan tidigare, visst var jag orolig då med men inte på långa vägar som nu. Jag klarar knappt av att prata om att jag ska få barn då jag bara tänker katastroftankar vad jag ska säga sen om bebisen dör. Det börjar bli väldigt påfrestande, vill bara att dagarna ska gå fort så jag slipper denna oro. 

Har du tagit upp det med din bm? De kan ju ordna samtalskontakt så du Får lufta dina tankar.
  • Tiana

Tul nr 2 avklarat. Krabaten har vuxit till sig från -10% till -8% så inga mer undersökningar mer än de vanliga hos bm. Trolig födelsevikt mellan 3-3,5 kg. Helt ok med mig :)

Om de rosa flytningarna tidigare i veckan var det troligast att det var slemproppen som börjar släppa. Så nu är det bara att vänta och se när bebis bestämmer sig.

• Tiana

Här har jag börjat vakna av lätt molvärk på småtimmarna, som sen går över och försvinner tills nästa natt. Får hoppas att kroppen förbereder något och inte bara irriterar mig. Inga andra känningar just nu. Tre veckor kvar till bf.

• Tiana

Grattis till er som fått era små! Underbar läsning så här på morgonen när man själv sitter med magknip ;)

• Tiana
    ostpaj skrev 2016-05-30 09:31:09 följande:

Så mkt som hänt, känts, molat, ilat, sammandragit de senaste tre dagarna har jag svårt att tro att den här skulle stanna kvar ända till midsommar :) :) :)

Jag har samma känsla här, men vågar inte hoppas på något annat...
  • Tiana

37+0, färdigbakat enligt alla infoböcker och bara att vänta :) Och så lyckas jag dra på mig världens nackspärr! Det var ju tungt nog även utan det här.

• Tiana

Vågar man börja hoppas att man har sista kontrollen hos bm idag? Bf 20/6

• Tiana

Sällar mig till er som väntar och inget händer. 18 dagar kvar, varmt, och det enda som känns idag är lite rörelser. Börjar definitivt känna mig redo men bebben håller visst inte med :D

• Tiana

Här har sambon vaknat till slut haha. Med 16 dagar kvar till bf börjar han fundera över sin föräldrapenning...

• Tiana

Var glada att ni känner nånting :)

15 dagar kvar här och inget annat än molvärk vissa morgnar före kl sex. Igår var till och med bebis så lugn att jag sov sådär pga det men nu är det tillbaka till vanliga rutiner i magen. Verkar vara lite varannan dag där inne nu.

Svar på tråden Junibebisar 2016