• Ankissen

Junibebisar 2016

knutten skrev 2015-10-28 16:19:24 följande:

Då var det min tur att bli orolig.. Igår kväll fick jag rosa/aprikosfärgade flytningar. Inte speciellt mycket, men ändå.. Man blir ju så rädd! Någon som också haft det? Idag har det varit ytterst lite i trosan.. Ingenting när jag torkat mig!

Håller tummarna! Ska du ringa gyn?
  • Ankissen

Nån mer än jag som har mer ont i huvudet än vanligt? F öronen mig sitter det uppe på hjässan och dyker upp lite nu och då. I vanliga fall har jag aldrig ont i huvudet.

• Ankissen

Mina symptom kommer och går med. Men jag har mer eller mindre hela tiden en konstig känsla i underlivet som jag räknar som positiv. Brösten gör inte ont nu men de har blivit större. De kan ju inte växa hela tiden.

• Ankissen
    annieh897 skrev 2015-10-30 17:40:25 följande:

Funderar på att köpa gravidbyxor men känns så tidigt, är bara i vecka 8. Magen är så svullen så jag kan inte ha knappen i jeansen knäppt när jag sitter ner, kör med hårsnodd i knapphålet just nu.

Jag har hoppat i ett par preggobyxor idag! Första dagen i vecka 8. Jag gör som nån skrev lite tidigare och viker mudden. Asskönt! Sen fick jag låna fyra tunikor med mycket vidd av mamma som jag kan gömma kulan bakom. Det syns verkligen på mig nu nämligen. :D
  • Ankissen
    En del av oss skrev 2015-10-30 18:15:04 följande:

[quote=75940457][quote-nick]Ankissen skrev 2015-10-30 18:08:31 följande:[/quote-nick]

Jag har hoppat i ett par preggobyxor idag! Första dagen i vecka 8. Jag gör som nån skrev lite tidigare och viker mudden. Asskönt! Sen fick jag låna fyra tunikor med mycket vidd av mamma som jag kan gömma kulan bakom. Det syns verkligen på mig nu nämligen. :D

[/

Hur kan något på några mm/ cm synas redan? Det är inte tarmarna/ förstoppning/ gaser då?

Ingen aning vad det även oavsett så passar inte de gamla byxorna. Jag misstänker att det beror på att jag väntar tredje barnet och kroppen "minns", muskler är uttänjda och dessutom är jag en mager tjej från början. Självklart kan det även vara tarmarna som bidrar. Men som sagt, jag bryr mig inte om varför utan hoppar glatt i mina preggobyxor. :)
  • Ankissen

Hihi här kommer ett positivt inlägg från mig! Jag går in i vecka 8 idag och mår himla bra egentligen. Jag väger mig varje helg och blir jätteglad när det tickar uppåt, för det är ett graviditetssymptom för mig. I vanliga fall är jag en smal tjej med snabb förbränning som aldrig kan gå upp i vikt. Nu går det så bra så! :) 55.3 när jag startade och 57.9 nu mer exakt.

• Ankissen
    Linda_ skrev 2015-10-31 10:05:21 följande:

Samma här, har också snabb förbränning och har stått still på 55 kg jättelänge. Ställde mig på vågen igår och har gått upp till 59 kg :)

Hihi roligt! För sånna som dig och mig blir ju viktuppgången verkligen ett graviditetssymptom! :)
  • Ankissen

[quote=75942644][quote-nick]En del av oss skrev 2015-10-31 11:08:37 följande:[/quote-nick]

Någon som testat gravid 3+ här med CB digital med veckoindikator? Vilken dag fick ni det? Är nu 21 dagar sedan ÄL och har 2-3 och förra gången fick jag 3+ 18 dagar efter ÄL.

Grus Grus kurator kan inte göra något. Jag vet redan att det är kört bara väntar på att få det bekräftat. Började blöda igår

//

34 dagar efter äl tror jag att jag var när jag fick 3+. Åtminstone om jag ska tro fertility friend.

• Ankissen

Jag vet inte varför cb digital funkar som det gör. "Gravid" har jag fått upp direkt men sen har jag fått vänta flera minuter på veckorna. Jag gillar dock inte cb digital utan tänker hålla mig till vanliga cb om jag behöver nån mer gång. Tycker de digitala bara skapar onödig ångest.

Jag är bara sååå hungrig! Mår inte ett dugg illa, vill bara äta. Helst hela tiden.

• Ankissen
    tofslan skrev 2015-10-31 20:26:29 följande:

Anknissen - förstår precis känslan... Jag är också så ENORMT hungrig. Heeeela tiden! Det finns ingen botten. Har just ätit fyra stora mackor och är fortfarande hungrig... Är i vanliga fall smal men jag har redan gått upp omkring 2 kg så det blir nog som förra graviditeten, då gick jag upp över 20 kg. nåja, gick väldigt lätt att gå ner allt förra gången så jag stressar inte över det.

Däremot kommer det bli svårt att dölja ända fram till vecka 12 om jag ska fortsätta äta som en häst går in i vecka 9 imorgon, och imorse stod det i appen att 20% av graviditeten är avklarad!

Grattis och välkomna ni nytillkomna gravida!

Jag har med gått upp ca två kilo. Från 55.3 till 57.9. Det börjar inte gå att dölja här heller, gummisnodd i jeansen eller preggobyxor, snart. Idag skulle vi på släktbesök och då tryckte jag i mig i mina vanliga jeans. Sen klämde jag en hel pizza till lunch medan jag i vanliga fall äter max en halv. Inte bra... :)
Svar på tråden Junibebisar 2016