• Ankissen

Junibebisar 2016

Erla skrev 2015-10-12 20:43:57 följande:

Men vad nervös jag blir nu! Väntar och väntar på att graviditeten ska börja kännas. Nästan så man liksom glömmer bort att man faktiskt fått två tydliga plus. Har någon gång känt av molvärk, men annars sitter allt i boobsen. Att kramas är fullständigt omöjligt och magen är ju rejält svullen. Det och att jag inte fått mensen och mina plus är de enda tecknen jag har på att jag är gravid (om jag nu är det). Tvivlar hela tiden och speciellt när jag läser här. Är i vecka 7 nu (6+2) och inser att det finns tusen saker som kan hända innan man får se pyret på RUL (som för övrigt känns otroligt avlägset).

Alla är olika! Min mamma kände ingen molvärk alls och fick två kids. Analysera inte så mycket, lättare sagt än gjort, jag vet! :)
  • Ankissen

Jag fick tidiga VUL med båda mina tidigare barn i vecka 6+3 pga upprepade missfall. Då såg vi hjärtan slå så fint. Denna graviditet är jag än så länge lugnare och tänker att jag kan hålla mig till mitt Kub. Jag tycker dock rent principiellt att folk som fått upprepade missfall bör få tidiga VUL. Annars är det lätt att graviditetens första 18 veckor bara blir fyllda av ångest.

• Ankissen
    Tudelu skrev 2015-10-13 15:42:10 följande:

Ååh vad detta är jobbigt. Att inte veta!

Dom ömma brösten har kommit tillbaka lite under dagen, särskilt i det högra. 

Det känns ju i sig ganska positivt. Men dom bruna flytningarna fortsätter i samma skala och jag har haft rätt kraftiga sammandragningar under förmiddagen som sedan gav sig efter lunch. 

Flytningarna är ju mörkare idag än igår, vilket jag hört ska tyda på att det är en gammal blödning . Men har småååååå små inslag av färskt blod, typ några få prickar stora som saltkorn bara. 

Jag fattar verkligen inte hur jag ska tolka detta. :( Hur lång tid kan det ta för ett missfall att komma igång? Någon som vet?

Sedan undrar jag: Är det någon här som led av mellanblödningar innan ni blev gravida? Varje månad , 1-2 veckor innan mens så hade jag mellanblödningar som såg ut precis som mina bruna flytningar gör nu. Samma mängd och färg.Kan det vara samma grej som spökar nu, även fast jag passerat BIM? Dom hittade aldrig , trots upprepade undersökningar, vad mellanblödningarna berodde på. 

Båda mina mf har hållit på rätt länge som bruna flytningar innan det blödde igång. Andra gången, v 9, blev jag sjukskriven en vecka och tror blödningen började sista sjukskrivningsdagen. Då hade jag redan haft flytningar ett tag innan jag fick VUL som bekräftade det.
  • Ankissen

Jag håller med om den hemska tröttheten. Idag kom mamma och lagade mat åt oss medan jag sov i soffan efter jobbet. Skönt!

Nån mer som fått mycket akne?

• Ankissen

Hihi humöret har jag också problem med denna gång. Jag är i vecka 5+2 och hargått upp 1,6 kg, så det känns som om vi har det rätt lika du och jag. Urk, känner mig fet när brösten spänner i bh:n med, mina som normalt är små och sällan märks. Hungrig hela tiden, mannen har fått koka tomatsoppa och frysa in i portionsförpackningar åt mig för tomater har jag dille på. Nu äter jag tomatsoppan som en extra middag varje dag mellan middagen och kvällsmaten. Som sagt, alltid hungrig...

mopstops skrev 2015-10-13 19:40:59 följande:

Japp, akne i ansiktet, har nog gått upp 2 kg o känner mig allmänt snygg ;) usch! Kommer inte ihåg att det var såhär sist.. puh, redan jobbigt. V 4+6... hehe.. humöret också. Förra gången hade jag inte en humörsvängning på hela graviditeten tror jag. Så olika de kan va ????

• Ankissen

Jag har bestämt mig för att vänta med jobbet till efter kub. Jag jobbar på en stor gymnasieskola och tror att om några upptäcker hur det står till med mig så är det mina elever... ;) Hade jag mått mycket sämre hade jag nog övervägt att berätta med. Som sagt, hålla tyst bara för att det skulle kunna gå snett, tror jag egentligen inte på.

tessan120 skrev 2015-10-14 06:39:15 följande:

Illamåendet fortsätter, dock liiiite bättre än igår. Imorse var det extremt jobbigt att ta ut hunden men jag överlevde.

Eftersom jag mår så illa funderar jag på att berätta för min chef. Jag sitter i en kontorslandskap med 4 andra inklusive min chef. Igår sprang jag på toaletten hela tiden och det snart känns det för uppenbart. Av någon anledning så är jag nervös även om jag har en riktigt bra chef.

Någon som redan har berättat för sitt jobb?

• Ankissen

Jag måste fråga er andra om kissnödigheten. Vi är väl många som kissar mer, men känner ni med att man kan känna sig kissnödig men sen kommer det bara några droppar?

• Ankissen
    Moneal skrev 2015-10-14 17:17:14 följande:

Vi har sagt till de två äldsta, att det antagligen kommer en bebis till om allt går.som det ska men att det är en hemlighet.

Nu är de 8 och 6,5 så de förstår en del och vad. Det innebär.

Tror du att hon skulle förstå att hon inte får prata om det?

Jag har inte vågat berätta för mina barn än, fast de är tio och sex. Tror att sexåringen skulle babbla och kan ju inte säga nåt till tioåringen och utesluta henne. Svårt!
  • Ankissen
    Moneal skrev 2015-10-14 18:49:00 följande:

Ja det är klart!

man vet aldrig, alla kan råka försäja sig i bland :)

Precis! :) Och sen tror jag det finns två anledningar till. För det första är bebisen en hoppsan, och vi har nog inte riktigt bearbetat klart det än. Sen vill jag skydda barnen från förlusten ifall det inte skulle gå vägen för jag är inte alls säker på att mannen skulle vilja försöka igen. Det är nu eller aldrig liksom.
  • Ankissen
    Erla skrev 2015-10-14 21:59:47 följande:

Usch nu blir jag supernervös! Satt precis på toa och kände att det rann till lite. Tittar ner och ser ca 1 tsk klarrött blod. Inga klumpar och inga smärtor men blir så orolig :( är inte sugen på att jobba imorgon ifall något drar igång.

Usch, håller tummarna för dig och hoppas allt går bra. Stanna hemma du om det känns bättre. Vilken vecka är du i? Kan du få VUL?
Svar på tråden Junibebisar 2016