• Ankissen

Junibebisar 2016

JaninaH skrev 2015-10-15 14:47:36 följande:

har någon gjort ett ultraljud i vecka 6+2? vad visade det för er? vad sade dom?

Jag såg Elliot, sonen, i v6+3. Det var ett litet hjärta som slog och genom att mäta den lilla "bananen" som han var så kunde de fastställa 6+3.
  • Ankissen
    Amanda811 skrev 2015-10-15 17:05:35 följande:

Då är du iaf längre gången än vad jag är. Jag är iofs inte helt hundra på om min app stämmer, men runt 4+5 borde jag vara. Har fått inskrivningstid hos bm i slutet på nov vilket känns som en heeeeeel evighet. Jag är sugen på att om några veckor göra ett vul, bara för att se så att kotten lever. Men å andra sidan så känner jag att äsch, det är säkert ingen fara så länge jag inte blöder eller har jätteont...

Jag känner som du. Frestas ibland av att göra ultra men ett privat kostar 700 i närmaste stad och då blir jag snål. Så länge jag inte blöder heller håller jag mig lugn. Har tid måndag v.46 till bm och tycker att det är en smärre evighet. Dock när jag väl kommer dit så bokar vi nog tid för kubb! :)
  • Ankissen
    Amanda811 skrev 2015-10-15 17:19:20 följande:

Jag har ingen aning om vad ett privat ul kostar här i krokarna men antar att det är några kronor.. Det är väl bara att ta en dag i taget och verkligen hoppas på att allt går vägen. Vi har nog bestämt oss för att inte göra något kub-test. Vi har inga några kromosomförändringar i släkten och jag har åldern på "rätt" sida (är snart 25). Det skulle kosta 1500 att göra ett kub-test i vårt landsting och det är vi inte beredda att betala (om vi inte av någon anledning blir rådda av bm att göra det).

Det är bara att som sagt ta en dag i taget och vänta till v 18-19 när det är dags för rul :P Men oj, vad långt fram det är!!!

Superlänge till rutin ultrat. Här får alla kubtestet. Jag är dessutom 36 så det känns viktigt att testa. Lite som en skyldighet med mot de två jag redan har.
  • Ankissen
    Mamma Lotta skrev 2015-10-15 17:56:53 följande:

Jag funderade på det, men då man får bekosta det själv ca 6000-10000 kr så gör jag moderkaksprov istället.

Shia så svindyrt!!! De försöker verkligen tjäna pengar på oss oroliga gravida.
  • Ankissen

Stackars er som får missfall! :( Usch idag känner jag mig inte alls gravid. Jag har lite lätt molvärk i magen bara och lite ömma bröst. Det är himla läskigt att inte veta känner jag

Plusset blir starkare och starkare och jag blöder inte. Men jag vill må sämre!

• Ankissen

Gaa idag har jag firat min födelsedag med att äta tårta, några grillchips och till middag en taco i pitabröd. Attans vad jag mår illa. Jag kanske mår så bra som jag gjort hittills för att jag skött mig och ätit bra. Knaprar på ett äpple och försöker stå ut. Turligt nog kanske blev mannen sjuk så kalaset blev inställt. Jag har kunnat sova i soffan och ta hand om mitt illamående. Här fick jag för att jag gnällde för några timmar sen att jag vill ha mer symptom och att jag inte kände mig gravid. Det gör jag nu... ;)

• Ankissen

Jag blir lite osäker exakt vilken vecka jag är i. Fler som hade sista mensen runt 12 september? Fertility friend som jag tempade med säger att jag går in i vecka 7 på måndag, utifrån när de hittade min äl men det verkar inte stämma enligt sista mens. Och idag när jag testade med cb digital fick jag dessutom 2-3 veckor, inte 3+ som det borde vara om appen stämmer...

• Ankissen
    annieh897 skrev 2015-10-17 20:53:36 följande:

Jag är också osäker. Enligt appen jag använder är jag i vecka sju, men enligt en annan uträkning är jag bara i vecka sex? Vet inte vilket jag ska tro på.

Det är jättefrustrerande känner jag. Funderar på att boka ett privat ultra om ett par veckor ändå bara för att få veta det.
  • Ankissen

Fler än jag som använder shoppingappen Wish? Där finns det nämligen ett stort utbud av gravidkläder som man kan börja skicka efter snart. Jag längtar med!

• Ankissen
    Tudelu skrev 2015-10-17 22:01:44 följande:

Här har allting kommit ut nu. Blödde intensivt i 2 timmar med minimala känningar i magen, sen kom hinnsäcken och nu är det som en vanlig mens . Gick fort när det väl kom igång ordentligt, där var 1 1/2 år av försök åt helvete :(

Lycka till ni andra !

Fy så tråkigt. Stackars, stackars er! Håller alla tummar för att mensen kommer igång på riktigt direkt så ni kan börja försöka igen om ni vill . Kramar!
Svar på tråden Junibebisar 2016