Junibebisar 2016
har någon gjort ett ultraljud i vecka 6+2? vad visade det för er? vad sade dom?
har någon gjort ett ultraljud i vecka 6+2? vad visade det för er? vad sade dom?
Då är du iaf längre gången än vad jag är. Jag är iofs inte helt hundra på om min app stämmer, men runt 4+5 borde jag vara. Har fått inskrivningstid hos bm i slutet på nov vilket känns som en heeeeeel evighet. Jag är sugen på att om några veckor göra ett vul, bara för att se så att kotten lever. Men å andra sidan så känner jag att äsch, det är säkert ingen fara så länge jag inte blöder eller har jätteont...
Jag har ingen aning om vad ett privat ul kostar här i krokarna men antar att det är några kronor.. Det är väl bara att ta en dag i taget och verkligen hoppas på att allt går vägen. Vi har nog bestämt oss för att inte göra något kub-test. Vi har inga några kromosomförändringar i släkten och jag har åldern på "rätt" sida (är snart 25). Det skulle kosta 1500 att göra ett kub-test i vårt landsting och det är vi inte beredda att betala (om vi inte av någon anledning blir rådda av bm att göra det).
Det är bara att som sagt ta en dag i taget och vänta till v 18-19 när det är dags för rul :P Men oj, vad långt fram det är!!!
Jag funderade på det, men då man får bekosta det själv ca 6000-10000 kr så gör jag moderkaksprov istället.
Stackars er som får missfall! :( Usch idag känner jag mig inte alls gravid. Jag har lite lätt molvärk i magen bara och lite ömma bröst. Det är himla läskigt att inte veta känner jag
Plusset blir starkare och starkare och jag blöder inte. Men jag vill må sämre!
Gaa idag har jag firat min födelsedag med att äta tårta, några grillchips och till middag en taco i pitabröd. Attans vad jag mår illa. Jag kanske mår så bra som jag gjort hittills för att jag skött mig och ätit bra. Knaprar på ett äpple och försöker stå ut. Turligt nog kanske blev mannen sjuk så kalaset blev inställt. Jag har kunnat sova i soffan och ta hand om mitt illamående. Här fick jag för att jag gnällde för några timmar sen att jag vill ha mer symptom och att jag inte kände mig gravid. Det gör jag nu... ;)
Jag blir lite osäker exakt vilken vecka jag är i. Fler som hade sista mensen runt 12 september? Fertility friend som jag tempade med säger att jag går in i vecka 7 på måndag, utifrån när de hittade min äl men det verkar inte stämma enligt sista mens. Och idag när jag testade med cb digital fick jag dessutom 2-3 veckor, inte 3+ som det borde vara om appen stämmer...
Jag är också osäker. Enligt appen jag använder är jag i vecka sju, men enligt en annan uträkning är jag bara i vecka sex? Vet inte vilket jag ska tro på.
Fler än jag som använder shoppingappen Wish? Där finns det nämligen ett stort utbud av gravidkläder som man kan börja skicka efter snart. Jag längtar med!
Här har allting kommit ut nu. Blödde intensivt i 2 timmar med minimala känningar i magen, sen kom hinnsäcken och nu är det som en vanlig mens . Gick fort när det väl kom igång ordentligt, där var 1 1/2 år av försök åt helvete :(
Lycka till ni andra !