Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

Mitt hb låg på 120 senast. 117 är gränsen sa bm. Men eftersom jag inte får behålla mat ordentligt och vet att jag inte tål järntabletter så skulle vi avvakta. Så kommer säkert behöva järn snart men kommer kräva injektioner. Har ätit järntabl förr och min mage blir KATASTROF. Det var lite järn i vitaminerna jag köpte (15 mg istället för 100 mg som oftast i järntabl) och det var tillräckligt för att paja magen helt så fick sluta.

• annieh897

Har försökt diskutera namn med sambon flera gånger utan framgång. Han ratar alla mina förslag men har inga egna. Idag fick han en lång lista med namn så han kunde markera vilka han gillar... En sak är säker, vi tycker TOTALT olika! Det kommer bli oerhört svårt att enas.

Gillar ni samma namn som er partner eller tycker ni helt olika?

• annieh897
    Jensan911 skrev 2015-12-07 13:59:04 följande:

Förlängd sjukskrivning, så trött på stt spy och må illa... "Det blir bättre efter vecka 12", det var 3 veckor sen...

Fy tusan, jag mår också illa fortfarande. Är i v 14. Det är inte lika katastrofalt och jag mår inte längre illa varenda sekund, men på kvällarna drar det igång och jag spyr varannan, var tredje dag istället för varje dag. Min heltidssjukskrivning övergår till halvtid på torsdag men jag undrar om det kommer funka.
  • annieh897
    Linda_ skrev 2015-12-10 09:04:47 följande:

Sjunde veckan med illamående, är i vecka 13 nu. När blev det bättre för er?

Gick in i v 15 idag. Ingen förbättring här :/
  • annieh897

Spännande att känna rörelser!
    Jag är i v 15 med första barnet så jag gissar att det dröjer innan jag känner nånting. Så spännande att känna att det faktiskt finns nåt där inne!

• annieh897

Skrev igår att jag inte känt fosterrörelser... Sen igårkväll när jag låg i sängen och läste kände jag helt plötsligt hur det liksom bubblade väldigt väldigt lätt vid livmodern, kändes som luftbubblor i vatten som kittlade på insidan. Aldrig känt nåt liknande, kändes inte alls som att det var tarmarna som bubblade. Kan det ha varit fosterrörelser jag kände?

• annieh897

Nu har jag beställt en gravidkudde för en halv förmögenhet. Det kostar inte bara att ha barn, det kostar att vara gravid också... Förhoppningsvis är den värd pengarna och gör så att jag kan sova utan att belasta bäckenet så mycket. Har sovit med kudde mellan knäna i några veckor men den försvinner iväg under natten.

• annieh897

Jag kollar också en hel del på barnvagnar nu. Bara på nätet än så länge för att få en uppfattning om vad som passar oss, men eftet rul ska vi börja kolla på riktigt. Är väldigt nyfiken på Britax Go Next, den verkar bra.

• annieh897
    Wildlings skrev 2015-12-14 18:16:12 följande:

Någon som börjat handla något till bebisarna?

Jag har köpt några klädesplagg bara. Efter rul ska vi börja kolla på lite större grejer och börja handla på riktigt. Vi vill gärna börja i tid så att vi kan sprida ut kostnaderna över flera månader och sen vara klara med det viktigaste i god tid ifall bebisen bestämmer sig för att komma tidigare.
Svar på tråden Junibebisar 2016