Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

aomj skrev 2015-10-26 21:52:57 följande:

Fått så himla konstiga ilningar i ländryggen nu ikväll. Även lite hugg och ilningar runt blygdbenet. Ringde 1177 och de sa att det kunde vara foglossning! Redan?! Jag är i vecka 8 imorgon. Är själv född i säte och har alltid varit överrörlig i mina höfter, men det känns väldigt konstigt att man kan få foglossning redan nu. 

Nån annan som också har känningar i ligamenten? Skönt med värmedyna iallafall :)

Tänker på alla er med blödningar, det är så normalt att ni anar inte! Det händer sååå mycket med era kroppar nu för att göra plats för ert mirakel, allt är ömt och skört och med massa blodkärl och liknande. Eller hade det kanske varit "den tiden i månaden" ifall ni inte varit gravida? Det kan ge små blödningar, så som det gjorde för min svägerska. Det är oftast inga problem alls, det är som sagt helt normalt <3

Samma här. Kände första ilningarna en vecka innan jag plussade! Trodde att jag inbillade mig men frågade min sjukgymnast som sa att det inte är omöjligt eftersom jag har ryggproblem och är mycket känsligare där än normalt.
  • annieh897

Tillbaka på jobbet på halvtid idag. Det gick helt ok, illamåendet höll sig i schack men det känns i kroppen ungefär som att jag håller på att återhämta mig från ordentlig influensa.

Men är det nån mer som har problem att äta för att precis allting smakar BLÄ?! Det finns ingenting som är gott.

• annieh897

Precis efter att jag postade förra inlägget om att illamåendet hållit sig i schack under dagen, kom en enorm våg av illamående över mig och jag var tvungen att springa till toan och spy för första gången! Herregud vad vidrigt. Dagen med minst illamående på 1,5 vecka - då börjar jag spy! Det var ju logiskt...

• annieh897
    tessan120 skrev 2015-10-27 20:27:38 följande:

För mig är det likadant. Jag mådde väldigt illa i 2 veckor och när illamåendet blev bättre så började jag spy istället. Nu i vecka 10 mår jag knappt illa men spyr på kvällarna.

Aha.. Det jag har att se framemot närmaste tiden då kanske...
  • annieh897

Funderar på att köpa gravidbyxor men känns så tidigt, är bara i vecka 8. Magen är så svullen så jag kan inte ha knappen i jeansen knäppt när jag sitter ner, kör med hårsnodd i knapphålet just nu.

• annieh897

Kanske skulle trotsa illamåendet och leta gravidbyxor imorgon. Bara hoppas att jag inte träffar någon jag känner!

• annieh897

Idag mår jag riktigt uselt. Bara ligger i soffan och mår illa. På torsdag åker jag till London fyra nätter - fattar inte hur jag ska överleva! Har verkligen sett framemot resan men nu känns det bara jättejobbigt.

• annieh897

Nån mer med hög vilopuls? Ligger normalt på 65-70 men hamnar numera på 96. Vet att det ät normalt med högre puls som gravid men funderar på om det är för mycket.

• annieh897

Jag måste ha nåt i munnen och tugga på nästan hela tiden. Skitjobbigt, eftersom ingenting smakar gott.

• annieh897
    2013januari skrev 2015-11-02 16:32:56 följande:

Någon som gjort VUL i 6+? Eller det ni trodde va 6+?

Jag gjorde vul i 6+1.
Svar på tråden Junibebisar 2016