Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

Hur länge varar nyföddhetsperioden? 3 veckor eller 1 månad?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

[quote=75951207][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-02 16:32:56 följande:[/quote-nick]

Någon som gjort VUL i 6+? Eller det ni trodde va 6+?

[/

Jag har gjort, det var för litet för att kunna se något då.

• En del av oss

Heter det inte embryo fram till v.9?

• En del av oss

Gyn har hört av sig, erbjuden VUL nästa måndag är i v.6+0 då och jag är kluven. Finns en stir risk att inget syns.

Blir inte klok. Vet till 100% att min ÄL var den 9 oktober och att befruktning sker samma dag. Läser i Lennart Nillsons bok Ett barn blir till att färden ner till livmodern och kläckning och fästning tar 8 dagar då är vi på 17 oktober och sedan börjar hjärtat slå 22-23 dagar senare och då är det 8 eller 9 november så ska jag chansa och tacka ja eller vänta till den 19 november?

Har gjort VUL förr i v.6+3 och då såg man ett embryo men inget hjärta som slog. Och då var jag 22 dagar efter implantation.

• En del av oss

[quote=75951537][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-02 17:51:27 följande:[/quote-nick]

Jag blev bara orolig idag kan jag säga. Är helt säker på ÄL enl temp och stickor etc och för mig stämde det inte alls. Så vänta en vecka extra skulle jag säga... Lättare sagt än gjort kanske men mitt råd :)

[/

Jag gjorde ju tom vul för att datera ÄL och det finns inga tvivel att ÄL skulle skett senare.

Det är antingen nästa måndag eler vänta 10 dagar till. Min sambo sa vi kan ju chansa gå dit på måndag och sen tillbaks den 19 nov igen då vi har tid men det är just att jag inte vet om detta bara kommer skapa mer oro och gå med i 10 dagar till.

Har iaf bestämt mig för att skjuta upp inskrivningen tills jag varit på VUL för jag vill inte gå om jag inte sett hjärtat slå innan.

• En del av oss

Ankissen fy blöder du rött och har smärtor? Förstår oron

• En del av oss

[quote=75951798][quote-nick]Ankissen skrev 2015-11-02 18:54:59 följande:[/quote-nick]

Molande mensvärk, kom rött på pappret runt 16.30, nu kommer det bara brunt. Inget i bindan än bara på pappret.

[/

Fy stackars förstår att du är orolig. Ska du in och kolla upp det eller avvakta.

Läst iofs att man kan få en liten blödning då man egentligen skulle haft mens om man inte varit gravid. Det kan inte vara den tiden i månaden nu då? Det kan ta ett tag innan kroppen hänger med att den inte ska blöda.

Men brunt tyder på gammalt blod så det kan ju vara något litet förhoppningsvis bara. Vid mina mf har jag ofta störtblött och haft väldigt ont ibland i ryggen tom.

• En del av oss

[quote=75951997][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-02 19:32:16 följande:[/quote-nick]

Jo ÄL kan man va säker på men inte när det väl befruktades osv. Mer så jag menade.. Men förstår dig absolut med oron... Hade väntat för egen del om jag haft facit menar jag..

[/

Även om ÄL testet var negativt fredag morgon 9 okt och positivt fredag kväll och sen negativt igen på lördag morgon. Sker inte befruktningen då samma dag?

• En del av oss

[quote=75952113][quote-nick]Ellaria skrev 2015-11-02 19:52:57 följande:[/quote-nick]

Ett positivt ÄL-test indikerar att ÄL bör ske inom 72 timmar. ÄL-test mäter ju LH-hormon, och det "peakar" INNAN ägget släpper.

[/

Inte i mitt fall hade negativt hela tiden både sticka och cb båda äl och en monitor som heter Persona. 8 okt gjordes ett follikel vul för att kolla ägg hade en follikel på 21 mm och äl inom 48 timmar. Tog test när jag kom hem negativt. Tog test igen fredag morgon negativt på cb och Persona. Tog sticka på kvällen positivt tog då cb positivt och på lördag morgon var det negativt igen och stickan negativ påeftermiddagen, tempar med Fertility friend visar också att ÄL var samma dag ÄL testet var positivt. Äl sker ju när ägget är 20-24 mm och det var 21 på torsdag och 22-23 mm på fredag. Alltid haft så kort LH topp men är väl pga min ålder 40+.

• En del av oss

[quote=75952085][quote-nick]Moneal skrev 2015-11-02 19:48:36 följande:[/quote-nick]

vad jag har läst mig till kan det ta upp till max 2 dagar för ägget att befruktas, och sen kan det vandra upp till 10 dagar.

Men alla verkar säga olika.

[/

Blir inte klok på att det är olika men om man går efter Lennart Nilsson och jag test plus 11 dagar senare så är det knappast troligt att det vandrade i 10 dagar.

Svar på tråden Junibebisar 2016