Inlägg från: 2013januari |Visa alla inlägg
  • 2013januari

Junibebisar 2016

Dance dance dance skrev 2015-11-20 17:56:02 följande:
    Använder du lergigan comp eller "vanliga" lergigan? För de vanliga är det väl meningen att man ska bli trött av och ska främst användas på natten medan compen innehåller koffein och ska tas på dagen.

Jag fick hjärtklappning de första dagarna med lergigan comp, men jag är inte så van vid koffein så det var kanske det som var problemet. :)
    Comp... Blir som sagt helt klubbad :(
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-20 18:52:53 följande:

Usch vad ledsen jag är. Man ska tydligen håll tyst annars får man en hel tråd på sig hur vidrig man är när man aldrig menade något illa utan mer mer ville berätta om min tråkiga erfarenhet så får ni ingen hjälp råd av mig så är det för att jag inte vågar och orkar ta mer skit nu och bli anklagad för än det ena och än det andra och påstås bråka i alla trådar. Suck hur kan man anklga mig för något sånt undgår mitt förstånd för det gör jag verkligen inte.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Men börja nu inte om här inne också? Vi har dragit hela den valsen en gång och sen bad du om ursäkt för att din historik är vad den är osv osv. Att du mår så dåligt över alla MF och MA osv osv osv...

Jag är fortfarande fast bestämd att oavsett historik så kan man inte bete sig hur som helst! Det som har hänt i Testtråden behöver du väl inte dra upp här utan ta åt dig av att folk tyckte du uttryckte dig klumpigt och gör om gör rätt nästa gång istället.

Man lär sig av allt här i livet och du borde väl efter alla dessa "missförstånd"här på familjeliv förstå att lite ligger hos dig själv i vad du skriver också.

Detta är junitråden och dra inte in andra tråkigheter här!
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-20 21:15:46 följande:

Här fick man ju ingen förståelse. Varför sprider du falska anklagelser om mig 2013 Januari?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Men snälla du! Folk är väl själv läskunniga nu får du sluta spela martyr!
  • 2013januari
    Moneal skrev 2015-11-20 21:24:25 följande:
    Skriver ett pm till någon som kan lägga till dig :)

slm redan är.med i gruppen.
    Fattar inte heller hur man gör? Kan du lägga till?
  • 2013januari
    annieh897 skrev 2015-11-20 22:31:06 följande:
    Nä, tycker att det är så obehagligt med hjärtklappningen. Skulle kunna stå ut om det hjälpte mot illamåendet, men kände ingen effekt alls mot det.
    Ok, ja jag upplever att det blir som ett lock på illamåendet men nu när skakningar, zombiekänslan och tröttheten inte vänder så är frågan om man ska fortsätta. Hade du fått annan medicin?
  • 2013januari
    annieh897 skrev 2015-11-20 22:41:20 följande:
    Jag har testat Postafen också. Blev svintrött i början men det minskade efter några dagar, men det gjorde absolut ingenting för illamåendet så jag slutade. Så jag får fortsätta klara mig utan medicin =/
    Nej postafen hjälpte inte alls på mig heller. Vilken vecka är du i?
  • 2013januari
    Jennyyyyy skrev 2015-11-21 08:28:17 följande:

Hur gamla är ni som ska göra KUB? Jag ville göra det först men sen läste jag att man måste vara beredd på svaret och vad man ska göra med det. Jag hade aldrig vågat gå vidare med FVP dessutom och ta risken att få missfall/vill inte ha en lång nål i magen :/. Jag är snart 32. Hade varit lättare med NIPT men det kostar skjortan....

Jag är 32 va 29 sist. Numera får man NIPT gratis vid risk över det som tidigare gjorde att man fick gå vidare med fostervattensprov så fvp eller mkp är inte tvunget i första läget vid ett dåligt kub. Är sen NIPT också dåligt då kanske man ändå måste överväga fvp eller mkp..
  • 2013januari
    annieh897 skrev 2015-11-21 10:23:23 följande:
    Jag är i v 12, 11+1. Vården säger att det säkert ger sig mellan v 12-14, men känner mig inte så optimistisk eftersom det bara har eskalerat senaste två veckorna. Hoppas verkligen att de har rätt.

Vilken vecka är du i?
    Lyllo dig, jag går in i 10 imorgon 9+0 och känns som en evighet till 14 när det vände sist för mig...
  • 2013januari
    annieh897 skrev 2015-11-22 16:04:49 följande:

Orkade med en kort promenad idag. Inser att jag behöver införskaffa nya vinterkläder - täckbyxorna går knappt över rumpan och jackan blir för liten så fort magen börjar växa litegrann. Är jättefrusen av mig så måste ha en jacka jag kan stänga ordentligt.

Tog mig också ut en sväng idag... Hur har ditt illamående varit?
  • 2013januari
    Moneal skrev 2015-11-22 19:09:33 följande:
    12+0 betyder att hela vecka 12 har gått och +0 dagar och man hår in I vecka 13.

trimester 2 börjar I vecka 15. :)
    Ja 12+0 betyder 12 fulla veckor och 0 dagar av vecka 13...
Svar på tråden Junibebisar 2016