Junibebisar 2016
Någon som gjort VUL i 6+? Eller det ni trodde va 6+?
Någon som gjort VUL i 6+? Eller det ni trodde va 6+?
Ok då kanske jag ska vänta å se.. Va idag för att bestämma längd på grav och hon trodde 5 fulla veckor alltså 5+ medans jag trodde 6+... Aja det återstår att se.
Hinnsäcken va 14mm och loppan 2,5mm... Det var va man såg... Minns ni som såg några mått?
Gyn har hört av sig, erbjuden VUL nästa måndag är i v.6+0 då och jag är kluven. Finns en stir risk att inget syns.
Blir inte klok. Vet till 100% att min ÄL var den 9 oktober och att befruktning sker samma dag. Läser i Lennart Nillsons bok Ett barn blir till att färden ner till livmodern och kläckning och fästning tar 8 dagar då är vi på 17 oktober och sedan börjar hjärtat slå 22-23 dagar senare och då är det 8 eller 9 november så ska jag chansa och tacka ja eller vänta till den 19 november?
Har gjort VUL förr i v.6+3 och då såg man ett embryo men inget hjärta som slog. Och då var jag 22 dagar efter implantation.
[quote=75951537][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-02 17:51:27 följande:[/quote-nick]
Jag blev bara orolig idag kan jag säga. Är helt säker på ÄL enl temp och stickor etc och för mig stämde det inte alls. Så vänta en vecka extra skulle jag säga... Lättare sagt än gjort kanske men mitt råd :)
[/
Jag gjorde ju tom vul för att datera ÄL och det finns inga tvivel att ÄL skulle skett senare.
Det är antingen nästa måndag eler vänta 10 dagar till. Min sambo sa vi kan ju chansa gå dit på måndag och sen tillbaks den 19 nov igen då vi har tid men det är just att jag inte vet om detta bara kommer skapa mer oro och gå med i 10 dagar till.
Har iaf bestämt mig för att skjuta upp inskrivningen tills jag varit på VUL för jag vill inte gå om jag inte sett hjärtat slå innan.
Tid på gynakuten klockan halv två.
Blev mest orolig efter VUL igår hos min gyn även om jag såg att hon höftade och maskinen såg gammal ut. Lilla loppan va idag dubbelt så stor (fick en tid på samma ställe jag gjorde all fosterdiagnostik med sonen, kunniga och bra maskiner) började med ett vanligt utanpå magen och då sa hon "ser du vad jag ser" och jag såg att det flimmrade... Trolig hjärtaktivitet kan inte tänka mig annat sa hon. Gjorde sen vaginalt och då va loppan som sagt 5mm istället för 2,5 som igår. Nytt besök om 2 veckor nu ska jag försöka slappna av istället... 6+0 trodde hon...