Inlägg från: 2013januari |Visa alla inlägg
  • 2013januari

Junibebisar 2016

forsyne skrev 2015-11-06 19:49:00 följande:
    Jag kommer väl ångra att jag ger mig in i det här... Men jag tog illa vid mig av dina kommentarer, och jag kan säga precis varför. Sen om du förstår det är en annan sak. Alla har rätt till sin åsikt, men man måste förstå att den bara gäller en själv. När du börjar kalla andra ansvarslösa så har du passerat en gräns, men det verkar inte du förstå. Jag är 37 år, och det här är min första graviditet. Jag tillhör antagligen riskgruppen, och skulle kunna få kub, även om jag måste resa en bit eftersom mitt landsting inte erbjuder det alls, till någon.

Vi kommer dock med största sannolikhet inte göra kub. Varför? För att det inte har betydelse för oss. Vi skulle aldrig gå vidare med ett fostervattenprov eller moderkaksprov. Du kan tycka att det är ansvarslöst, men jag tycker inte det är din rätt att kalla mig det. Som vi har kämpat för att få det här barnet skulle vi aldrig välja att inte behålla det, såvida vi inte blir tvungna till något pga fel som gör att barnet skulle dö kort efter förlossningen osv.

Jag har full förståelse för att andra personer gör andra val, och jag skulle aldrig döma dem för det, även om det inte är det beslutet jag skulle ta. Vi har alla våra olika historier som gör att vi tar de besluten vi tar. Och det är vi själva som måste leva med dem.
    Väl talat.. Riktigt bra skrivet!
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-08 13:19:24 följande:

I Sverige är det många förlossningsavdelningar samt neonstalavdelningar som förespråkar hud-mot-hud, dvs kängurumetoden bla där jag arbetade.

Fan, idag känns det inte bra. Tempar fortfarande och tempen har sjunkit 3 dagar i rad, testet är svagare och symtomen finns inte. Har haft MA förr och jag har då ingen lust att gå på inskrivning på torsdag utan att veta om jag har en pågående graviditet eller om den stannat av som 9 gånger innan. I onsdags i v.5+3 såg man bara en hinnsäck och en tjock slemhinna utan embryo och nästa VUL är inte förrän den 19 nov 1 vecka efter inskrivning.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Men testen kan man väl inte lita på nu? Hcg når väl nån kulmen?
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-08 16:48:58 följande:

[quote=75976191][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-08 16:26:25 följande:[/quote-nick]

Jag är gravid i vecka 11 och min temp höjdes vid ägglossning men inte mer sen, ligger på sjukhus så de mäter tempen varje dag och den är alltid under 36! Tjejen i sängen bredvid var gravid och hade också runt 36 i temp, så just det tror jag inte du behöver oroa dig för

[/

Tack för pepp men vid graviditet utsöndras progesteron samt att jag extra progesteron via vaggisar i slidan varje kväll pga att jag haft sp många MF/MA och progesteron är ett värmealstrande hormon så när man är gravid så är man varmare och har högre temp. Tempen tas desutom samma tid på morgonen och i munnen och inte i örst som på sjukhus. Dom gånger jag varit gravid så har symtomen försvunnit tempen dalat och testen blivit svagare och sedan blödning och konstaterande av gynekolog att det är MF/MA.

Trodde du ville höra peppande tankar och verkar va fler som försökte med det men om du redan har bestämt dig är det lönlöst. Hoppas ändå att du kanske sovit annorlunda eller något sånt som påverkar tempen! Hoppet är det sista som...
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-08 18:03:36 följande:

Ni slipper mig ni är fan för jävliga. Hoppas ni slipper genomgå 10 mf som jag

Men vad är det för fel på dig? Vilken otroligt dålig attityd du har oavsett om folk peppar eller svarar på dina frågor!
  • 2013januari
    SSK13 skrev 2015-11-08 17:58:04 följande:
    Eller så väljer vi att ignorera personen som sänker trevnaden? Jag saknar denna tråden!
    Låter som en bra ide. Dags för upprop... Hur mår alla? :)
  • 2013januari
    Tiana skrev 2015-11-08 18:55:11 följande:
    För att sammanfatta : hyfsat :) tre långa dagar till ul men klarar vardagen utan större bekymmer.
    Något som oroar dig? Inte hängt med på vad du kanske skrivit tidigare?
  • 2013januari
    ntmas skrev 2015-11-08 19:00:21 följande:
    Är i v. 7+4 och nu har illamåendet kommit! Är dessutom sugen på korv med potatismos och lax med potatis konstant.. Som det kan bli ;)

Hur mår du?
    Haha ja alla dessa konstiga saker man är så sugen på. Jag mår ok men fick ge upp det här med att gå till jobbet med illamåendet. Funkade förra veckan men i helgen började jag kräkas efter allt som äts så imorgon ska jag till vc och se om jag kan få något för det. Kan inte ha det så här liksom... Men annars bara bra, förväntansfull, nyfiken på vad som komma skall :) kräks du med?
  • 2013januari
    Tiana skrev 2015-11-08 19:13:10 följande:
    Har inte skrivit mycket i den här tråden kom jag på nu :) första graviditeten för mig (tog nästan 4 år) så jag är väl mest rädd för att kroppen bara luras eller nåt.
    Åh vad härligt å höra såna historier. När någon verkligen kämpat för det är verkligen ingen självklarhet att få till "det".. Spännande med ul snart klart kroppen inte luras!
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-08 19:17:49 följande:

[quote=75976870][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-08 18:50:17 följande:[/quote-nick]

Men vad är det för fel på dig? Vilken otroligt dålig attityd du har oavsett om folk peppar eller svarar på dina frågor!

[/

Att jag inte får behålla nåt barn så det känns toppenkul att få sviniga kommenatarer ex frpn dig vad man har för fel. Känns som du har nåt fel också för skulle jag vräka ur mig samma sak så är jag ju vidrig enligt er men du har tydligen rätt att vräka ur dig sånt dessutom när jag sitter med ett missfall.

Men snälla du? Jag har försökt om och om igen med dig. Besvarat dina inlägg trevligt efter den lilla "dusten" som det inleddes med men det är inte bara jag som reagerar? Du hugger på allt och alla det måste du väl själv se! Orkar inte ens kommentera det du skriver med när du beter dig så här!
  • 2013januari
    SSK13 skrev 2015-11-08 19:38:43 följande:

Jag mår bra! (som svar till uppropet).

Molvärk nu i helgen, har inte känt så mycket innan. Denna graviditeten skiljer sig mycket från min förra då jag hade ganska mycket symtom.

Bokade in ett tidigt UL om två veckor för att checka läget då jag känner att det blivit för mycket nojande från mig än vad jag tycker är okej. Förra gången nojade jag ingenting alls. Så himla olika.

Jag är likadan denna gången. Tror det är för att man "vet" hur himla mkt det är som ska klaffa innan våra juveler är ute... Låter bra med tidigt ul för att lugna dig själv. Vecka då?
Svar på tråden Junibebisar 2016