Inlägg från: 2013januari |Visa alla inlägg
  • 2013januari

Junibebisar 2016

Moneal skrev 2015-11-22 19:17:46 följande:
    Ja precis, var det jag skrev :)

hur var det, ville du in i fb gruppen?
    Ja jag höll med dig det kanske inte framgick haha :)

Ja just det, det hade jag glömt.. Skickar inbox till dig när jag sitter vid datorn..mer aktivitet där?
  • 2013januari
    annieh897 skrev 2015-11-22 19:31:41 följande:
    Skönt att komma ut lite. Det var ok fram till halv fem-tiden ungefär. Då drog det igång för fullt så sen dess har jag bara väntat på att spy, känner att det inte är långt borta nu.. Så vidrigt. Hur har det gått för dig?
    Jag är seriöst gråtfärdig. Nu tränger illamåendet sig igenom tabletterna så nu är jag både groggy och illamående dvs ingen hit. Ska överväga att sluta med lergigan ändå... Ska testa utan imorgon tror jag. Vi får bita ihop det väntar ju något väldigt fint :)
  • 2013januari
    Moneal skrev 2015-11-22 19:19:52 följande:
    första trimester är slut i vecka 14+0 då går man in i vecka 15 och andra trimester börjar.

Enligt min vänn som pluggar just nu till bm.
    Du har inbox!
  • 2013januari
    annieh897 skrev 2015-11-22 19:58:11 följande:
    Fy sjutton :/ Ja, det kanske är värt att testa utan så märker du om det är bäst med eller utan medicinering.

Jo, vi får tänka på att det är värt det i slutändan men när man är mitt i det är det lätt att glömma bort det positiva. Hoppas verkligen att det ger sig snart för oss båda.
    Vi bestämmer att det ger sig snart:)
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-27 09:23:24 följande:

[quote=76049454][quote-nick]Jeto skrev 2015-11-26 19:00:56 följande:[/quote-nick]

Jippi ostfantasten jag hittade en brieost med pastöriserad mjölk!

[/

Enligt Livsmedelverket ska man inte äta ens Brie på pastöriserad mjölk under graviditet Bubblade het men inte kall.

Inte ens mjukost rek.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Varför inte mjukost? Vart får du allt ifrån?
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-27 12:44:29 följande:

[quote=76051384][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-27 09:48:49 följande:[/quote-nick]

Varför inte mjukost? Vart får du allt ifrån?

[/

Min bm sa det så sluta påstå att jag kommit på det, det är livsmedelverket som hon tatt det ifrån

Eller så slutar du veta allt som du inte har en aning om. Så sjukt trött på att läsa dina uppmaningar och fakta helt utan substans!!

Bara att kolla på 1177 och Livsmedelsverket så ser du att mjukost går utmärkt!!
  • 2013januari
    Tiana skrev 2015-11-27 16:15:52 följande:

Då måste jag fråga. Hur påverkar kort resp lång cykel uträkningen av bf? Jag blir inte riktigt klok på det där.

Inte alls. Oavsett senaste mens, cykler osv så dateras graviditeten slutligt på rutinultraljudet. Man kan ha fått andra datum på kub eller tidig VUL men det man får på rul är det bf man sen går efter... Om man inte daterat tidigare av annan anledning tex fvp eller annat...
  • 2013januari

På tal om dopplers så kan jag verkligen rekommendera denna. Köpte en likadan som jag hade för 3 år sedan och även min bm använder en likadan.. Lyssnade första gången i helgen med denna...

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-12-01 21:02:09 följande:

Får gå till Teknikmagasinet och kolla. Har själv haft flera MA så skulle vara skönt om man kunde lyckas lugna sig djälv

Den du har 2013 januari var har du köpt den?

Här... Den är bra just för att man ser antal hjärtslag per minut så man slipper räkna själv de flesta andra saknar display...
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-12-01 21:33:50 följande:

[quote=76069027][quote-nick]2013januari skrev 2015-12-01 21:28:14 följande:[/quote-nick]

Haha bra att jag fick med länken!!

www.billiga-tester.se/mobile_product_info.php&products_id=156

[/

Tack är det sonoline?

Ja precis, kan säkert finnas på fler sidor men inte hittat. Bara amerikanska där den är väldigt vanlig..
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-12-01 21:50:52 följande:

[quote=76069134][quote-nick]2013januari skrev 2015-12-01 21:49:04 följande:[/quote-nick]

Ja precis, kan säkert finnas på fler sidor men inte hittat. Bara amerikanska där den är väldigt vanlig..

[/

Vad är det som är r bättre med den mot andra?

Jag har inte ens testat de andra men läst vad de gör och dels tyckte jag det är svårt nog när man letar efter hjärtat i början då är en liten smal grej som denna har lättare än en stor rund sak (du ser formen på de andra är mer som en tallrik typ) men mest att man slipper räkna hjärtljuden själv utan ser på display antal/minut även grönt och rött för ok antal per minut och för lågt och högt.. Att bm har en talar för sig själv :)

Nej jag jobbar inte som säljare för den haha!
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-12-01 22:13:47 följande:

[quote=76069218][quote-nick]2013januari skrev 2015-12-01 22:05:00 följande:[/quote-nick]

Jag har inte ens testat de andra men läst vad de gör och dels tyckte jag det är svårt nog när man letar efter hjärtat i början då är en liten smal grej som denna har lättare än en stor rund sak (du ser formen på de andra är mer som en tallrik typ) men mest att man slipper räkna hjärtljuden själv utan ser på display antal/minut även grönt och rött för ok antal per minut och för lågt och högt.. Att bm har en talar för sig själv :)

Nej jag jobbar inte som säljare för den haha!

[/

Jo den verkar smidig mot tallriksmodeller ha ha. Sedan att det kan vara svårt ändå är ju en annan femma. Får nog kolla vidare på denna. Vi går väl på samma mvc du och jag? Kan ju kolla in den när jag ärdär nästa gång ha ha

Ja precis, kika efter den...Märket kan va annat finns ett par när man googlar. Den upp till vänster hade dom i alla fall på det MVC vi båda går på (sist jag gick där).. Lycka till om du köper en, kommer inte ångra det. Den va min kompis när lilleman va svårväckt i slutet av förra graviditeten.. Ett par sekunder så hörde man att han hade det bra där inne även om man omöjligt fick en buff hur mkt magen än skakades om..
  • 2013januari
    EmManny skrev 2015-12-02 19:26:17 följande:
    en.m.wikipedia.org/wiki/Doppler_fetal_monitor

Jag kanske har missförstått i så fall. Som jag förstått det är doppler en bärbar ultraljudsmaskin och ultraljud är mig veterligt ljudvågor. Hur fungerar en doppler menar du då?
    Det är så otroligt lite "vågor" som passerar ur en doppler så det är nog farligare att gå utanför dörren i så fall :)
  • 2013januari
    Grus grus skrev 2015-12-15 22:34:13 följande:

Vad hände med "En del av oss"?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Försvann från fl...
  • 2013januari

Nejdå inget sånt. Eller så kan det bli men då kan man skriva igen efter någon dag men hela hennes profil verkar borta från fl... Kanske lika bra det hon spred enbart tråkigheter och fick samma bemötande i 2-3 trådar...

• 2013januari
    Ellaria skrev 2016-04-13 11:34:48 följande:
    Du lär ju förlora ditt jobb om inte annat, om du är hemma utan att vara sjukskriven. Du kan ta ut föräldrapenning från och med 60 dagar innan BF.
    You know nothing, Jon Snow
    Nejdå det är klart du inte blir av med jobbet. Att vara sjukskriven av en läkare är det som jobbet går på, att det sen efter 14 dagar när sjuklöneperioden är slut är försäkringskassan som tar över innebär bara att du kan nekas ersättning från dom. Dvs du är hemma helt rätt enl ditt intyg från läkare och du får ingen lön från jobbet och således inget från FK om dom inte godkänner din ansökan om föräldrapenning. Helt skilda saker alltså..
  • 2013januari
    annieh897 skrev 2016-04-13 09:22:37 följande:

Vad händer om försäkringskassan nekar sjukskrivning? Kan jag vara hemma ändå (utan pengar förstås) eller sabbar jag min SGI då?

Svaret va såklart till dig men hamnade på ellarias svar. Sorry!
  • 2013januari
    Kristalii skrev 2016-04-14 15:14:03 följande:
    Men om sjukskrivningen nekas av FK borde ju SGI:n påverkas?
    Ja sgi kan jag inget om, svarade bara på det där med jobbet..
Svar på tråden Junibebisar 2016