Inlägg från: 2013januari |Visa alla inlägg
  • 2013januari

Junibebisar 2016

Wielkip skrev 2015-10-30 10:06:19 följande:
    Det är skillnad på att hoppa på en persons känslor och att säga ifrån när någon beter sig illa, det tror jag att alla över 15 år kan hålla med om.
    Jag ifrågasatte det är fortfarande fritt vad jag känner till!
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-10-30 10:31:37 följande:

[quote=75938671][quote-nick]2013januari skrev 2015-10-30 10:21:43 följande:[/quote-nick]

Jag ifrågasatte det är fortfarande fritt vad jag känner till!

[/

Du ifrågasatte inte det inlägget TS kommenterade på utan la fram en åsikt eller snarare ett påhopp på mitt psyke.

Men snälla du. Åsikter är väl också fortfarande fria även här?!

Sagt vad jag ville säga nu tänker jag fokusera på det roliga som tråden faktiskt tillför!
  • 2013januari
    Zofster skrev 2015-10-30 14:45:29 följande:

Usch å fy!!! Nu har jag börjat må riktigt ruttet! Trodde jag skulle klara mig ung. lika bra som förra gången då jag visserligen mådde illa men åtminstone aldrig behövde kräkas, men tji fick jag! Dessutom nu i v.9 - trodde det var omkring v.8 som det skulle vara som värst. Eller hur är det nu? Någon som har koll på ung vilken vecka som ska vara "den värsta"? 

Jag undrar detsamma. Är nästan under isen idag av illamåendet! Vidrigt! När vänder det liksom?
  • 2013januari

Bokat privat, där det finns gyn (flesta städer) kan man ringa och boka bara... Betala också förstås! :)

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-10-31 19:18:26 följande:

Ankissen mfl jag är enl Fertility Friend, ÄL-test och VUL nu 22 dagar efter ÄL och fick imorse gravid 2-3 på CB digital. Senast jag var gravid och det gick åt skogen fick jag gravid 3+ 18 dagar efter ÄL.

Dagens test så kom ordet gravid upp direkt inom några sekunder ochnästan 3 minuter senare kom 2-3 upp. Är det något fabrikationsfel på testet?

Nej så fick jag på mina 2 tagna efter det som visade 1-2. Tror det är för att det är så givet att man är gravid men att den behöver "tänka lite" för att kunna läsa veckoantalet liksom...
  • 2013januari
    Wielkip skrev 2015-10-31 22:31:27 följande:

Hur tidigt har ni hört hjärtljud med hemmadoppler? Har inte provat tidigare än v.14-15 med de andra barnen, så vet inte när man "börjar" kunna höra, Kanske är dags att plocka fram den ur källaren och prova om nån vecka :D

Åh det där va så mysigt, hade helt glömt. Hörde vid v15-16 med första barnet... så är nog fel person att svara för du väntar väl tredje?
  • 2013januari
    primavolta skrev 2015-11-01 13:43:01 följande:

Fått missfall, vaknade med kraftig mensvärk och att det blödde. Va på gynakuten där läkaren sa att det sannolikt var missfall..
    Han sa att jag skulle dubbelkolla med gravtest om 2 veckor :(

Så tråkigt, är ledsen och gråtfärdig om vartannat..

Åh nej vad tråkigt! Stor kram
  • 2013januari

Någon mer som mår fruktansvärt illa även EFTER mat? Första dagarna tyckte jag ändå det lindrade att äta nu blir även det värre? Någon mer?

• 2013januari

Ok då är man inte ensam... Blir liksom lättare då för ja, illamående är verkligen ett hemskt påfund!

• 2013januari
    Ankissen skrev 2015-11-02 11:22:53 följande:

Jag måste gnälla lite till! Jag tror jag har fått svamp i underlivet av det ständiga kissandet och torkandet. Vet inte om man får behandla heller, men får väl stå ut med att det kliar en vecka innan jag ska till bm nästa måndag. Dessutom har jag ont i tarmsystemet, och känner att det inte riktigt hänger med. Jag har också lite IBS, inte så allvarligt att jag kräks av det eller så, men jag reagerar på viss mat och på stress och uppenbarligen på graviditet. 

Jag tänker nog inte ta influensavaccinet. Har inte gjort det under mina andra graviditeter, har för mig att riskgrupper är gravida i tredje trimestern, eller?

Låter mer som uvi än vanligt gravidkissande tänker jag? Hade så med förra och förstod sen att sååå mkt som jag kissade gör inte ens en gravid. Kollat? För jag fick svamp i kombination med uvi med...
Svar på tråden Junibebisar 2016