• Tiana

Junibebisar 2016

tofslan skrev 2016-05-16 09:36:29 följande:
    Tack! Stämmer bra.

Vecka 36+0 kom mina fina små tvillingpojkar. De vägde 2,5kg vardera så en helt ok vikt ändå, och de mår fint!

Kämpa på alla! Snart snart är bebisarna här :)
    Grattis tofslan! 
  • Tiana

35+0, bm-besök i morse och barnet är näst intill fixerat. Passerade också +15 kg idag på vågen. Nu känns de sista veckorna långa!

• Tiana
    Oscarsmamma84 skrev 2016-05-19 09:29:43 följande:

Ok alla gravida. Vad kan detta vara?. Har ont i hela magen idag o det gör ont inuti musen. Har känt bebis o så idag. Är i v 36. När jag går så är det som ett tryck neråt. Jag har foglossning men känns inte riktigt som det. Nåt skumt som hände när jag var på toa så när jag skulle torka mig efter jag kissat klart så kom det mer kiss utan att jag kände att det skulle komma mer.

E fundersam idag vad det kan vara

Min tanke är att det är bebis som bökar sig neråt, har lite liknande emellanåt och fick den förklaringen av bm. 
  • Tiana

Precis en månad till BF! Fast det kan ju betyda vad som helst. Sista arbetsdagen också på gång nu, så ska bara försöka slappa och ta det lugnt nu, sen vet man ju inte hur livet blir :)

• Tiana
    Bibi84 skrev 2016-05-20 11:44:08 följande:

va kul!!!

du har bf mot slutet av juni eller hur?

här är det lugnt, tar ting med ro just nu. ganska så skönt! Regnar ute så är inte så mycket annat man har lust till att göra. Se lite på tv och sova tänker jag. 

Har snart 5 veckor kvar, på söndag. I norge så har man BF på 40+3, och inte 40+0 som ni har. men jag går efter 40+0 jag, och så får jag se.

20 juni. Tror min bm räknar 39+6.
  • Tiana

Har idag börjat plocka ut semesterdagar så jag går bara hemma nu. Fyra veckor kvar idag. TUL nr två på fredag.

Har försökt vila men fått städfnatt verkar det som.

• Tiana
    valpis85 skrev 2016-05-24 10:15:55 följande:

Var precis hos mvc och hon måste ha mätt fel förra gången för istället för 40.5 i vecka 37 så ligger jag på 39 i vecka 38 så allt såg jätte bra ut.

Men det är väl möjligt? Siffran kan plana ut/minska när bebis bökar sig neråt har jag för mig
  • Tiana

Oj, här händer det nåt nu. Upptäckte precis blodblandade flytningar. 36+0 idag. Tur vi ska på studiebesök på förlossningen ikväll så kan jag passa på att fråga dem.

• Tiana

Det blev ingen kontroll, men vi pratade ett tag och den lilla mängd blödning plus att jag inte haft mer sedan dess trodde de inte var någon fara. Antagligen börjar bra tappen bli lite påverkad nu. Jag har Tul inbokat på fredag så då blir det ju en kontroll i alla fall. Händer det igen kontaktar jag dem på nytt.

• Tiana
    vindruvan skrev 2016-05-24 16:45:32 följande:

Ja nu var det ju samma dag så ok men till mig som träffar förlossningsläkare rätt mkt så har dom noga påpekat att alltid söka direkt vid blod eller vattenavgång. Även om det bara är lite.

Hoppas ni får ett bra studiebesök och att ni kollar upp dig.

Ja, bara tre timmar emellan så jag tyckte det var ok. Annars hade jag nog slängt mig på luren direkt!
Svar på tråden Junibebisar 2016