Junibebisar 2016
Är det nära förlossningen om man får förvärkar mer och mer. Har haft sedan vecka 34. Hade aldrig det med första barnet och då gick även vattnet innan värkar
Är det nära förlossningen om man får förvärkar mer och mer. Har haft sedan vecka 34. Hade aldrig det med första barnet och då gick även vattnet innan värkar
Jag går in i vecka 37 på söndag.
vilken vecka är du i nu? varfje gång jag får sånna förvärkar som är extrema...dvs. att jag måste andas igenom dom och använda vetekudde, plus att dom har varit 2-3 min mellanrum och hållt i 2-3 min så har jag tagit alvedon x2 för att se om det försvinner. Dock har jag haft två sånna intensiva kvällar, en mellan intensiv kväll utan tabletter. jag skulle tro att min förlossning är ganska nära, går in i v. 34+0 på söndag, har också varit lös i magen, inte så hungrig, ganska pigg så länge jag inte gör för mycket, för sen kommer en trött chock mitt i allt.
Jag hoppas på fl ganska snart då jag faktiskt är trött på att vara gravid, 4 gången nu på 6 år. hahaha... så hoppas att efter v. 34+0 så startar fl.
Vet igentligen inte skillnaden men min mage blir stenhård och så får jag ett tryck neråt och det fick jag massor igår och redan nu på morgonen 2 gånger.
Nu jag lite kluven. Hittar inte mina gamla papper från förlossningen men hittade en graviditets bok där jag hade skrivit i att sonen var beräknad den 11 november 08. Och han föddes den 28 oktober. Då kom han ju 14 dagar för tidigt men vilken vecka var jag i då? Har alltid trott att jag födde i vecka 38 alltså 37 + men det stämmer inte alls.
Varit hos mvc nu och bebisen ligger väldigt långt ner i bäckenet men mitt SF mått är på 40 i vecka 37 och jag som knappt äter mycket :( betyder det stort barn? Sonen kom i vecka 39 och vägde 4150
Ingen som har haft Stort sf mått? Hur har era bebisar varit?
Är i vecka 37 och sf måttet var 40 :( huvudet ligger jätte långt ner så hon kände bara axlarna.
Behöver inget extra Ul då läkaren absolut inte trodde att jag kunde växt 4 cm på 2 veckor utan att mvc gjort fel eller att jag haft mycket förvärkar m.m ska dit nästa vecka för ny mätning och prover
Får man ut samma summa på gravpening som föräldrarpening?
Är det fler än jag som är rädd för att spricka?