Inlägg från: Familjen N |Visa alla inlägg
  • Familjen N

Junibebisar 2016

undrar80 skrev 2015-11-26 17:33:30 följande:

Såå irriterande.. jag är spruträdd och var på vårdcentralen i måndags o de tog blod från fingret inför KUB. Nu fick jag brev att det måste tas om pga det var för lite blod.

Tog ni blodprov i fingret eller armen inför KUB?

Tog provet från armen. Hon fyllde ett rör som skulle skickas in.
  • Familjen N
    En del av oss skrev 2015-12-05 10:22:42 följande:

Ni som hört hjärtljuden med angelsound vilken vecka är ni i? Ska man använda sådan gel på magen och var köper man det någonstans? För den lilla tuben gel räcker ju inte så länge.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
    Jag hörde första gången v 11+2,
    Men det va svagt och nog mest en lyckoträff :) . (Testade några gånger innan utan att lyckas) Sen i v 12+2, 1 vecka senare så hörde jag tydligare och högre. Igår, v 13+4, så hördes det riktigt högt och jag hittade det snabbt. Det låter verkligen som galopperande hästar!

Jag har använt vanlig babyolja och det har funkat kanon.
  • Familjen N

Åh just set ja! Hörlurarna som hänger med är riktigt dåliga så jag har använt mina hörlurar till mobilen. Jättestor skillnad på ljudkvalitén!

• Familjen N
    frucgsvensson skrev 2015-12-14 07:18:03 följande:

Jag har länge längtat efter barn, men kaggar inte funderat och tänkt ett dugg på barnvagnar och diverse barngrejer så jag har NOLL KOLL! Det enda jag vet är att vi vill ha en barnvagn som man kan koppla bilstolen till och från i början. Vore bra om det fanns så man kan byta till liggdel också och variera, någon som vet någon sån vagn?

Vi har haft Brio Smile till dottern och kommer ha samma vagn till denna lilla. Den har de funktioner du nämner och vi är supernöjda med denna vagn!
  • Familjen N
    Jennyyyyy skrev 2015-12-14 20:35:23 följande:

Tror ni man kan se på "könsnubben" på UL vad könet är? Samt hjärtslagen?

Dotterns hjärtslag va snabba. Alltid över 150. :) så där stämde "myten"
  • Familjen N
    Liinaa91 skrev 2015-12-14 14:15:06 följande:
    Ingen bra vagn!! Läkare samt sköterskorna på BVC säger att barn inte ska sitta i bilbarnstolen mer än 45 minuter utan paus för kroppsbyggnadens utveckling. Tänk då om man åker någonstans med bil sen klickar över solen till vagnen och går runt... visst sover barnet längre men ej bra för barnets kropp.
    Vagnen är toppen bra. Stämmer dock att barn inte ska sitta länge i bilbarnstol, men att den har den extra funktionen gör ju inte vagnen till en dålig vagn.
    Det är ju en funktion till vagnen inte en permanent lösning istället för liggdel/lift.
  • Familjen N
    frucgsvensson skrev 2015-12-29 17:26:52 följande:

Vecka 18 idag! :) vi har varit och klämt och känt lite på barnvagn och fått mycket förklarat för oss. Har som sagt haft noll koll då det gäller sånt där. Det lutar åt en brio smile sittvagn med liggdel samt bilbarnstol som passar chassit.

Mycket bra vagn :) vi har haft den vagnen till dottern men har bara använt sittdelen till henne så ska bli väldigt spännande att ha den till ett spädbarn :) vi har bestämt oss för mjukliften istället för den fasta liggdelen då suffletten till sittdelen är helt enastående! Sen hade jag så ont av fogarna efter förlossningen med dottern så kunde aldrig själv lyfta av liggdelen som vi hade då, och jag har redan nu ont av fogarna så blir nog samma denna gången. Så det blir också något nytt med detta barnet :) gick in i v 18 igår :)
  • Familjen N
    UK Jennie skrev 2016-01-03 14:37:32 följande:
    Vi gar ocksa in i v.19 imorgon och UL den 14e! OCH langtar saaaa mycket
    Haha :) jag går också in i v 19 i morgon och har RUL den 14/1. Ska ni fråga om de kan se om det är pojke el flicka?
    Vi har egentligen bestämt oss för att inte kolla upp det men ju närmre vi kommer den 14:e desto mer nyfiken blir jag ????
  • Familjen N

Vi hade RUL idag och allt såg bra ut :) vi hade bestämt oss för att inte ta reda på kön men det gick inte att missa då vår son glatt vissa upp sig ????
    Så vår dotter på 3 år ska få en lillebror ??

Blev flyttad 2 dagar, så istället för BF 5/6 så är det nu 3/6 :) v19+5 idag.

• Familjen N
    annieh897 skrev 2016-01-14 17:12:57 följande:
    Haha, och vi som ville veta kön fick inte veta för bebis vägrade visa ;)
    Haha så typiskt! Min syster ville också veta men de kunde inte se på RUL. Och sen fick hon 3 st UL till efter det pga av olika anledningar och inte förrän på 4:e(!) ul i v 35+ kunde de säga att det till 90% va en pojke (10% att det va en fot :) ) ut kom iaf en pojke :)
Svar på tråden Junibebisar 2016