Inlägg från: Familjen N |Visa alla inlägg
  • Familjen N

Junibebisar 2016

annieh897 skrev 2016-04-19 09:13:43 följande:

Jag väntar fortfarande på besked från fkassan. Min sjukskrivning förlängdes och utökades den 17 mars men har fortfarande inte fått besked. En handläggare ringde för ett par veckor sen och frågade lite, men sen har jag inte hört något mer. Sjukskrivningen går ut i slutet av nästa vecka så jag får väl lyfta luren och ringa. Så jobbigt att ha och göra med dem, och det lär väl inte bli bättre framöver med föräldraledighet, VAB osv...

Jag gick också och väntade på att min sjukskrivning skulle bli godkänd. Så jag ringde FK och fråga hur det gick. Då satt dom och väntade på att jag skulle godkänna min nya inkomst som min arbetsgivare skickat till dem för att kunna räkna ut min SGI. Ringde dem i fredags och idag fick jag ut pengarna :) kan vara något sånt simpelt som det! Väldigt lättad blev jag! Hade varit lite tufft att bara få ut barnbidraget denna månad.
  • Familjen N
    Liinaa91 skrev 2016-04-21 22:56:26 följande:

Har blivit beviljad graviditetspenning :) en vecka kvar att jobba sen är det bara att ta det lugnt.. förutom när jag shoppar tull stackars bebis som knappt har kläder. Någon som känner att man inte hittar fina kläder?

Kan inte säga att jag har några problem med att hitta kläder till lillkillen i de små storlekarna, allt är ju sååå gulligt :) dock så är det liiite svårare att hitta fina kläder i de större storlekar tycker jag. Men det är det ju ingen panik med :) har gått loss på sommarkläder till dottern istället :) !! Där är problemet snarare att jag hittar för mycket!
    Kan rekommendera babykläder från Molo, Wheat, livly, Mini a Ture och Pop om du tycker det är svårt att hitta fina kläder till bebis :) i de små storlekarna behöver man ju inte så många plagg så tycker det kan vara värt det att köpa från dessa lite dyrare märkena då de är såå fantastiskt söta och härlig kvalité.
    Har från HM, Lindex, KappAhl och Ullared också :)

Härligt att du fick grav.penning. Har själv gått på grav.penning i 3 veckor :)
  • Familjen N
    Bibi84 skrev 2016-04-23 07:21:05 följande:

Hej! är det ok om jag hoppar in här!
    Är med i en annan grupp för dom som väntar barn nr 4, men tänkte att det kunde vara kul att vara med i en grupp som har med BF att göra. :)

Har BF den 29 juni, men enligt gravtest 28 maj, så ja....en hel månad skillnad. :) Så vi får se när hon bestämmer sig för att komma. Väntar som sagt nr 4, har barn födda -10, -11 och -14. Två killar och en tjej. så blir två av varje. 

Är det många som föder sitt första barn här? eller är det många andra/tredje gångs födande?

:)

Hej! Välkommen!
    Jag väntar andra barnet. Har en dotter på 3,5 år och väntar nu en pojke med BF 3/6 (34+0 idag) :)

Blir ju spännande att se när er tjej kommer då!
  • Familjen N

Har också märkt att kroppen beter sig lite annorlunda. Mer SD och har haft förvärkar några gånger, det hade jag med dottern också men inte så här tidigt. Är i vecka 34+6 idag och förvärkarna med dottern började v 37+0 (föddes 40+0)
    Har även börjat vakna på nätterna och mått illa och har mer "myrkrypningar" i kroppen.
    Känner hur bebisen trycker nedåt när jag går och är då kissnödig heeela tiden.

35 dagar kvar idag och jag räknar ner med förväntan :)

• Familjen N
    HeIena skrev 2016-05-01 05:56:16 följande:

Tack för den här tiden och den här tråden. Vår lilla Freja kom i torsdagsmorsse och nu ligger hon och snuttar på mitt bröst och ser så nöjd ut. <3

vilken kärlek man kan känna direkt till denna lilla varelse. ???? All lycka till, till er som väntar.

Ååh stort grattis!
  • Familjen N
    Millemupp skrev 2016-05-02 19:41:13 följande:

Vecka 35 börjar imorgon. Var hos bm idag och hon konstaterade lite chockat att bebisen redan fixerat sig. Är ju omföderska så det var lite otippat. Hon dubbelkollade t o m med UL! Men då fick jag iaf svar på varför det känns som att föda i miniformat när jag går på toa ibland.. Sen kan tydligen en mer rejält fylld blåsa göra att bebisen åker upp igen, men jag håller tummarna för att den ska hålla sig på plats nu!

Oj ja det va tidigt :) härligt! Va också hos BM idag, v 35+2, och bebisen har kommit ner en bit och huvudet var "ruckbart" :) är också omföderska så vänta mig inte ens det idag :)
  • Familjen N

Här är en till med supersvullna fötter! Ligger just nu i soffan med benen i högläge. Hade inte så här med första barnet och då va jag ändå höggravid i augusti! Tycker det är så skönt att inte jobba nu när det är sommarvärme och vi kan va på stranden och sola och bada hela dagarna. Men jag har ju också varit hemma länge ( mitten på feb) så har klättrat på väggarna i några månader. Men NU är det skönt att va hemma :)

• Familjen N
    Sookie85 skrev 2016-05-13 23:47:34 följande:

Har en fråga om förvärkar:

Igår kväll hade jag jätte ont först i ryggslutet som varade över 1 timme, kändes som mensvärk fast mkt värre och det höll i sig hela tiden. Sen släppte det men kom tillbaka efter nån timme och då hade jag stark mensvärk i 20 min men nere i magen, kommer som kramper fast de håller i sig.

är detta förvärkar?? Idag mår jag bra igen....

Det kan mycket väl vara förvärkar. Det lindrar att ställa sig i en varm dusch ett tag eller ta två alvedon. Försök vila och kanske även sova ett tag. Jag hade förvärkar i 3 veckor innan dottern kom. Då hade jag mer och mer ont ju närmre BF jag kom och de kom oftare och oftare. Kunde va en-två dagar emellan. Sen kände jag inget på 4(!) dygn sen på BF började det igen och slutade inte förrän jag hade dottern i min armar 10h senare :) men när jag hade haft som förvärkarna i ca 1h så kände jag att värkarna ändrade karaktär och de kändes mer som folk säger att värkar ska kännas, mer ont och försvann inte fastän jag duscha jääättevarmt :)

Här började jag känna de där diffusa förvärkarna igår kväll. Och nu på morgonen kände jag av samma igen. Är i v 37+0 idag så följer kanske samma mönster som med dottern ;)
  • Familjen N

Va hos barnmorskan i dag. Jag har haft litet SF-mått hela graviditeten men nu nu har bebisen sjunkit ner med huvudet ännu mer så va nästan under "understa" kurvan idag. Hade mått på knappt 31 cm och är i v 37+2 idag. För två veckor sedan var måttet på knappa 30 cm. Får väl ses snart om det har betydelse för hur stort barnet är.

• Familjen N
    ostpaj skrev 2016-05-19 21:18:53 följande:

Jag inbillar mig att min mage sjunkit lite :) är i v 36. Fast det betyder ju ingenting... ngn annan? slog mig igår att magen inte började straxt under tuttarna längre. Ska ta en bild imorgon och jämföra. En annan sak som slog mig var, att jag ska ha en bebis snart?! Ca 32 dagar kvar :D galet.

Klart att magen kan börja sjunka nu :) säkert inte inbillning.

Ja snart har vi våra bebisar här! Jag har 2 veckor kvar i morgon!! Galet! Fast jag har ju redan en busunge så jag vet ju vad jag har att vänta ;)
Svar på tråden Junibebisar 2016