lillmysan skrev 2016-01-15 09:28:35 följande:
Till er som fött båda könen eller vet att ni kommer få en av varje: har graviditeterna varit annorlunda och vad isf? Magform, hyns påverkan, illamående, nästäppa etc.
Har något gjort några myttest som sedan stämt? Exempel ringen framför magen och bikarbonattestet ;)
Anledningen till att jag frågar är för att jag har en son sedan innan och har en stark känsla av att det är en tjej denna gång.
Med sonen blödde jag nästan hela resan, hade jätterund mage men enbart mage(man såg inte att jag var gravid bakifrån), mådde illa fram till v.11, surt äpple som sug, jättekänslig för lukter, hade klassiska "gravid-glow-huden". Gjorde ej några myttester.
Med denna krabat har jag bara haft en pytteblödning i samband att nsen egentligen skulle komma. Mådde illa till v.13, men får illamåendeslängar då och då, är inte känslig mot lukter, nyser konstant, nästäppa sedan v.7, sugen på fet mat och jättetörstig ,och har med en "putig" mage denna gång, sämre hy än vad jag har normalt. Gjort två myttester vilket visat på tjej :)
Med dotter: lite illamående första 12 v. Blödningar under första 12v. Liten mage. Syntes inte mer än på magen att jag va gravid. Fin hy och fint hår. Tidiga sammandragningar. Massor med sparkar o rörelser hela tiden! Få lugna perioder. Massa hicka. Minst 5 ggr om dagen from v 20. Foglossning i slutet.
Denna grav väntar vi en pojke:
Mycket illamående! Mer Trött denna gången( kan ju bero på en vild 3-åring hemma) . Blödningar under första 12v. Fin hy och fint hår. Syns bara på magen att jag är gravid. Tidiga sammandragningar. Mycket minde rörelser och sparkar. Inte alls lika aktiv i magen. Bara känt hicka en gång (v 21 i morgon) foglossning sedan v 8-9.
Så vissa saker är olika andra är samma.
:)
Det enda test jag kan komma ihåg att jag gjorde med dottern var att kolla kinesiska kalendern som sa pojke och denna gången säger den flicka :) så inte stämt någon av gångerna.