Junibebisar 2016
Jag har bett om ett ultraljud båda gångerna och aldrig blivit nekad. Förra gången fick jag ett i vecka 8 och idag vid hälsosamtalet fick jag ett nästa vecka när jag bör vara i v 8-9.
Jag har bett om ett ultraljud båda gångerna och aldrig blivit nekad. Förra gången fick jag ett i vecka 8 och idag vid hälsosamtalet fick jag ett nästa vecka när jag bör vara i v 8-9.
Ja det är verkligen konstigt att det skall vara så. I förra graviditeten fick jag ett i v 8 sedan ett i v 10 pga liten blödning,sedan kub i v 12 och stora ultraljudet i v 20.
Idag bär jag frågade sa hon bara,självklart jag bokar in en tid direkt. Har aldrig behövt betala..
Tack för tipset Majpan! Jag blir tokig på min mage,det är i totalt uppror ;) värt att prova miniform!
Jag är också i slutet av vecka 7.
Min mage är svullen speciellt på kvällen och det syns tydligt att jag är gravid. Väntar andra barnet.
Till jobbet är det stora blusar och lös sittande stickade tröjor som gäller :)
På hälsosamtalet igår hade jag gått upp 400 G sen sist jag vägde mig för en månad sen.
Hoppas att det inte blir mer än sist. Förra graviditeten gick jag upp totalt 14 kg. 10 av dom har jag tappat efter det ;)
Jag har världens bästa ursäkt :)
Jag fick för 8 dagar sen inflammation på balansnerven och svimmade på jobbet och var sedan hemma pga det i 5 dagar så alla vet att jag måste ta det lugnt och inte dricka alkolhol på minst 4 veckor :)
Välkomna alla nya!
Elenius,vänta 3-4 dagar och testa igen. Låter som du har testat väldigt tidigt.
Det blir säkert ett fint plus på söndag :)
Slutet av v 7 och jag har molvärk,lätt illamående och är galet trött.
Min mage är också i totalt uppror och svullen.
Hur mår ni andra?
Lider med er som är väldigt illamående.
I min kommun får man ett vul i början av graviditeten bara för att fastställa hur långt gången man är.
Säg att du har väldigt oregelbunden mens och inte vet hur många veckor du har gått så kanske du får ett.
Annars försök att slappna av,går det åt pipsvängen så gör det det ändå.
Min första graviditet slutade i missfall i vecka 13( när det skall vara säkert).
Du väntar barn :) inte missfall!!
JaninaH,förstår att du är orolig men det är inte så mycket man kan göra eller säga tyvärr. Antingen har du blivit gravid senare än vad du tror,då är det inte konstigt att det inte syns något foster. Eller så har graviditeten avstannat.
Nästa gång du går kommer du få ett definitivt svar. Om graviditeten ser ut som den ska då så ser man både foster och hjärtaktivitet.
När jag var på mitt första ultraljud trodde jag att jag var i v.6 och man såg tydligt fostret och man kunde se hjärtaktivitet. Å andra sidan blev jag framflyttad en vecka nästa gång så antagligen var jag redan i slutet av v.7.
Håller tummarna att du får se ditt lilla hjärta nästa vecka