Inlägg från: princess77 |Visa alla inlägg
  • princess77

Junibebisar 2016

Jag är själv livrädd för att man inte skall se något på VUL på onsdag. Detta är första gången jag har blivit gravid på 4 år och jag är snart 38 år.
    Känns lite som sista chansen för syskon till våran son som är 4.5 år...

• princess77

Om ni hade sex den 24 sep och spermierna träffade ägget först den 28 sep är du idag i 5+3. Då är det inte konstigt att det inte syns något på VUL.
    Försök tänka positivt! Så länge du inte blöder och har ont så fortgår med allra största sannolikhet graviditeten precis som den ska. Kram!

• princess77

Ja men du kanske hade ÄL en dag eller två senare än vad du tro och spermierna lever ett par dagar.

• princess77

När jag väntade sonen blev jag uppenbarligen gravid en vecka innan jag trodde eftersom han följde den utvecklingen hela graviditeten och föddes på beräknad BF :) Detta är naturen,ingen exakt vetenskap.
    Hoppas som sagt att det ser bra ut på nästa VUL.

• princess77

Emmapersson,va konstigt :( När hade du sist mensen? Dom borde ju ha sett en fostersäck i allafall. Kan du ha blivit gravid mycket senare än vad du tror?

• princess77

Inheaven,härliga nyheter!
    Emmapersson,han sa inget om utomkved?
    Då testar man positivt men graviditeten sitter på fel ställa.
    Vill inte skrämma dig bara säga det till dig.

• princess77

Tycker att det är konstigt att han kollade efter det då det ger positiv gravtest utan att visa graviditet och typiska symtom är bruna/rosa blödningar.
    Som sagt,hoppas verkligen inte och jag vill absolut inte skrämma dig men min vännina har haft det och hon djävulskt ont och höll på att bli av med en äggledare.
    Tycker absolut att du skall kräva en annan läkare nästa gång!

• princess77

Konstigt att han inte säger vad det kan vara om du plötsligt får ont ;( Utomkved kan ju snabbt bli ganska allvarligt.. Ingen vidare läkare du träffade. Hoppas att du får må bra och att du får ett bättre svar nästa vecka.

• princess77

Jag går in i vecka 8 imorgon och mår ok,har grymt ont i brösten,svullen orolig (hård) mage och blir illamående morgon och lunch om jag är hungrig.
    Skall på VUL på onsdag och hoppas att vi får se ett starkt pickande hjärta då.
    Har en son som är 4.5 år(hinner bli 5 innan bebisen kommer). Min största önskan är att ge honom ett syskon så jag hoppas verkligen detta går vägen.
    Jag förstår att alla är nojiga över MF men nu tycker jag vi peppar varandra och bara pratar om positiva saker istället :) tjejer,vi väntar barn!!!

• princess77

Nej jag tycker inte att man skall förneka sin oroa men alla är olika mycket oroliga och många gånger tror jag att man skrämmer upp varandra.
    Jag trodde att denna tråden skulle handla om annat än MF. I så fall väljer att kliva ur ett par veckor för jag mår inte bra över att läsa om allas noja eftersom jag själv är orolig.
    Jag menar mer att man kan försöka peppa varandra istället. Det är trots allt 80% av alla gravida som sedan föder barn så chansen är rätt stor att man inte får MF.
    Jag har själv ett barn och ett missfall i v 13 bakom mig...

• princess77

Härligt att dom flesta känner som jag.
    Jag kommer att komma tillbaka om nån vecka när allt har lugnat sig ;)
    Längtar till den tid då vi kan dela med oss av UL bilder och magar och diskutera drömvagnen osv.
    Men just nu känner jag att jag själv behöver lite distans från all oro.
    Kram på er alla! Klappa era magar ikväll och gläds över det lilla mirakel som ligger där inne!

• princess77

Jag har ju varit frånvarande en vecka pga av oro och det är jättekul att höra att det har börjat vända. Tyvärr får jag nog kliva ur tråden för gott,jag var på VUL idag och istället för att vara i v 8 som jag trodde syntes bara en fosterhinna och ett litet foster utan hjärtaktivitet i v 6.
    Förmodligen har det stannat av ;( Om det mot förmodan visar något annat om en vecka kommer jag tillbaka. Lycka till nu!

• princess77

Ja Erla,det har kommit många tårar idag. Första gången jag är gravid på 4 år och verkligen hoppas att kunna ge min son ett syskon. Livet är inte rättvist. Kram

• princess77

Inheaven ,detta var första VUL för att fastställa hur långt jag har gått.
    Enligt sista mensen borde jag bara i vecka 8 men enligt läkaren kan jag Max vara i början av vecka 6 då man bara såg en fostersäck och ett litet foster.
    Känns konstigt att jag skulle vara i vecka 6 då jag testade positivt för nästan 3 veckor sen... Tror tyvärr att det har stannat av.
    Har en uppföljning nästa onsdag.

• princess77

2013januari Jag plussande torsdagen den 8 oktober. Hoppas att äl senare men har svårt att tro det.
    Min mens kan variera mellan 28-40 dagar.

• princess77

Tråkigt att läsa allt tjafs i tråden. Som jag anande blir det ingen. Juni bebis här. I onsdag såg men ett foster men ingen hjärtaktivitet och vi hoppades att jag hade blivit gravid senare än vad jag trodde men igår försvann alla symtom och idag har jag upptäckt första blödningen när jag gick på toa.
    Tyvärr verkar det som det har stannat av ;(
    Lycka till alla andra,var snälla mot varandra!

Svar på tråden Junibebisar 2016