Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

Taiga skrev 2015-10-25 13:15:46 följande:

Jag tror det ingår liksom i dessa typer av trådars livcykel.. Var nån för några sidor sedan som sade att det alltid blir såhär, att man pratar om missfall och dylikt i början, sen övergår ju det (naturligt) till nästa grej. Tror absolut denna tråden kommer bli mysig också! Jag tycker det är fint att man kan prata om allt, inte bara det roliga. Snart sitter vi och diskuterar sparkar, foglossningar och namn! :)

Håller med till fullo! Så bra skrivet
  • En del av oss
    SabaGbg skrev 2015-10-25 18:45:03 följande:

Jag har inte tagit tempen men känner mig lite febervarm, som att det hettar i ansiktet, nästan varje kväll. Skumt!

En annan konstig grej är att jag gått ner ett kilo sedan plusset, trots att jag äter mer än vanligt. Tror att jag samlade på mig en del vätska precis i början men vet inte riktigt... Har första besöket hos bm på torsdag, får väl fråga henne!

Man är ju varmare i kroppen som gravid pga progesteronet.
  • En del av oss

Känner mig också deppig orolig frustrerad och stressad.

Har ca 0,6 grader högre kroppstemp.

Ska på inskrivning i v.6+2.

Är lättirriterad idag och loggas ut automatiskt från jädra FL hela tiden, mitt i inlägg ibland tom

• En del av oss
    AlexB skrev 2015-10-25 19:49:22 följande:

Vi har en liten mysig grej vi gör i våran familj när vi väntar tillskott och när dom kommer ut.

När jag plussat så överraskar min man mig med en nalle och på BB när han kommer för att hälsa på har han köpt med en liten kattungen-gosedjur.

Med dom 2 första som var tätt kom det som en mysig överraskning nu blev det mer bara mysigt och tradition.

Så hemma har vi till ettan en mörkbrun björn, tvåan en vit Björn och nu till trean en ljusbrun björn.

Annars mår jag oförskämt bra. "Vägrar" titta på veckorna då dom sniglar sig fram men procenten är mycket roligare. Hela 21,4%...heja heja!

Vad gulligt!

Men 21,4% vilken vecka är du i?
  • En del av oss
    Erla skrev 2015-10-25 20:35:20 följande:

Vad bra att du kan byta! Min BM sa att jag egentligen kan träna som vanligt fram till v. 12, men att jag ska lyssna på kroppen. För att göra mig av med svanken körde jag många magövningar på pilatesboll, tex benlyft och crunches. Fick ont om jag gjorde dem på golvet. Övade upp hållningen genom övningar mot vägg där man specifikt ska tänka på att pressa in magen så att man blir så rak som möjligt. För att balansera tränade jag även lite lättare på ryggen för att jag redan var för stark där jämfört med bålen. En gel del versioner av plankan blev det också :P Hade en kompis som var jättekunnig inom fitness så hon blev min pt kan man säga :)

Förstår vad du menar med att man blivit svag! Konditionen har tagits mest på mig. Orkar knappt bära matkassar längre om jag ska gå ett par hundra meter :P flåsar som om jag inte rört mig på år och dar.

Jo min PT sa också att jag kan träna som vanligt samt vattengympa, mammafitness i grupp och vanlig yoga, men jag är så orolig för att göra något fel. Minns en gång då jag misstänkte att jag var gravid och kom hem och fann blod i trosorna och det är min största skräck just nu.

Kör själv många övningar med boll som crunches, ben och även höftlyft fast det känns inte rätt att göra övningar liggande på mage längre eller övningar där mycket buktryck krävs som marklyft tex

Ska försöka komma iväg på tisdag och träna lite försiktigt igen. Tränade senast i fredags och det gick bra men jädrar vad svag jag kände mig och slut efteråt och brösten gjordeont, skumpade lite för mycket av PW på löpbandet.
  • En del av oss
    AlexB skrev 2015-10-25 20:25:13 följande:

Vecka 9, 8+3.

% känns så mycket trevligare för den siffran går snabbare tycker jag.

Ok trodde 20% var mycket senare.
  • En del av oss
    Moneal skrev 2015-10-25 21:16:55 följande:

Ja befruktningen är äl, så äl 21:a och så kan ägget leva 24 timmar ca innan det vandrar vidare och vandringen kan ta upp till 10 dagar har jag för mig, i så fall stämmer det ju med ditt digitala :)

Jag brukar ha en cykel på ca 33 dagar denna gången hade jag helt plötsligt en på 43.dagar så min sista mens stämmer inte alls.

Hopas det är så för oss båda att cykeln bara är lite oregelbunden :)

Jag hade senaste mens 29 sep och äl dag 11 den 9 okt och det är bekräftat både med vul, tester och temp. Plussade 11 dagar efter ÄL och då hade jag tagit dagliga graviditetstester sen 7 dagar efter äl men bara fått negativa tester. Tar det alltid 10 dagar för ägget att fästa?
  • En del av oss
    Erla skrev 2015-10-25 23:23:45 följande:

Nä marklyft hade jag inte heller vågat :) knäböj kan man nog göra däremot. Där är det ju också mycket hållning, rygg, ben och rumpa. Bara att försöka undvika buktryck som du säger.

Ja fy och bättre att träna lätt och känna sig säker än att köra på och vara orolig.

Precis fl krånglar nu skriver kort innan jag slängs ur igen
  • En del av oss

Har tänkt göra KUB och sedan om det är hög sannolikhet göra NIPT eller FVP.

Usch orolig idag då jag inte alls har samma symtom som jag haft dom senaste dagarna förutom hungern.

• En del av oss

[quote=75932075][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 16:00:46 följande:[/quote-nick]

Är lite fundersam kring det hela med hur långt gången jag är. BM, internet och jag är inte riktigt överens. Har väldigt varierande längd från cykel till cykel, men lyckligtvis tempade jag under denna cykeln. Den 10:e augusti har FF satt ut att jag hade äl, men tempdippen var den 9:e. Fick en liten dipp (implation?) den 13:e och mina symptom började den 15:e. Hur ska jag tänka kring antalet veckor jag är i?

[/

Du borde väl ha BF ca 17 maj om du hade äl den 10 augusti. Ta senaste mens första dag och dra av 3 månader och lägg på 1 vecka.

Får det till v.11+ om jag inte räknat fel

Svar på tråden Junibebisar 2016