Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=75943185][quote-nick]Sara222 skrev 2015-10-31 13:52:50 följande:[/quote-nick]

Ge inte upp. Jag hade 4 missfall innan min första graviditet och nu är jag gravid med trean :). Jag kom till en jättebra gyn som skrev ut Trombyl och progesteron som jag skulle ta i samband med att jag plussade. Vissa kam enligt honom få små, små blodproppar i moderkakan som gör att det blir missfall, även för låga halter av progesteron kan göra att graviditeten avbryts. Jag har tagit dessa två under båda mina graviditeter och även nu och ska göra det fram till v.10 när moderkakan tar över.

Ta nya tag och gå till gyn och be att få dessa preparat utskrivna till nästa gång. Det svåra är att bli gravid och det verkar du ju inte ha problem att bli. Lycka till nu!! Nästa gång är det din tur!

[/

Fy vad ledsamt att du fick vara med om det.

Jag tar Albyl minor för att förhindra bloddproppar och progesteron vaggisar och progesteronet ska jag ta fram till v.12+0 det är gynekologen som skrivit ut det. Jag har inte svårt att bli gravid tvärtom men att behålla graviditeten.

• En del av oss

[quote=75943393][quote-nick]frestelsen skrev 2015-10-31 15:04:27 följande:[/quote-nick]

Men måste ni kasta skit på varandra fortfarande? Släpp saker!! Jag trodde med att man fick äta brie.. sen är väl de inte ok o gå på för folk kanske har fel?? Är ju ett forum inte nationalencyklopedin...

Jag mår illa efter jag äter godis eller socker o sånt. Men man ska väl inte äta massa socker under graviditeten.. svårt att låta bli ibland bara.. ena stunden står man i gurkburken för att nästa äta Nutella med sked.. hua. Sen kan en sak va såå gott ena dan för att rent av motbjudande dan efter.

[/

Jag håller med. Är hemskt ledsen att jag inte vet och kan allt och hur en person kan påstå att jag i stort sett medvetet gått ut medvetet med missvisande råd som kan ge en blivnade mamma en sån pass ovanlig komplikation som listeria. Allvarligt känner jag inte till något fall med Listeria. Sedan tycker jag det är anmärkningsvärt olika råd gällande kost beroende på i vilket land man bor i. I Frankrike är det helt andra rek tex än i Svergie. Självklart ska man följa de kostråd vi har, men ändå väldigt märkligt.

Jenny UKnhar du aldrig själv haft fel? Man är inte mer än mänsklig

• En del av oss

Ankissen mfl jag är enl Fertility Friend, ÄL-test och VUL nu 22 dagar efter ÄL och fick imorse gravid 2-3 på CB digital. Senast jag var gravid och det gick åt skogen fick jag gravid 3+ 18 dagar efter ÄL.

Dagens test så kom ordet gravid upp direkt inom några sekunder ochnästan 3 minuter senare kom 2-3 upp. Är det något fabrikationsfel på testet?

• En del av oss

Men hur kan jag få 3+ 18 dagar efter ÄL senast och nu 2-3 22 dagar efter ÄL nu?

• En del av oss

[quote=75944249][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-31 19:50:17 följande:[/quote-nick]

Tog du båda testen på morgonurin?

[/

Ja det gjorde jag

• En del av oss

[quote=75944265][quote-nick]Ankissen skrev 2015-10-31 19:55:39 följande:[/quote-nick]

Jag vet inte varför cb digital funkar som det gör. "Gravid" har jag fått upp direkt men sen har jag fått vänta flera minuter på veckorna. Jag gillar dock inte cb digital utan tänker hålla mig till vanliga cb om jag behöver nån mer gång. Tycker de digitala bara skapar onödig ångest.

Jag är bara sååå hungrig! Mår inte ett dugg illa, vill bara äta. Helst hela tiden.

[/

Samma här, gravid dyker upp direkt och veckorna efter 2-3 minuter.

Jag har även stickor jag testar med vid oro men nu kan dom inte visa starkare, det blir ju superplus så fort den snuddar urinen

• En del av oss

UKnJennie börjar bli uttjatat nu och bra att du är expert.

Jag är också hungrig mest hela tiden

• En del av oss

Mycket möjligt att testet blev som det blev pga för svag koncentration men ändå rädd att det är för lite HCG men kommer ta ett nytt om någon vecka och då hoppas jag på omslag till 3+

• En del av oss

[quote=75944656][quote-nick]bryrmiginte skrev 2015-10-31 22:05:12 följande:[/quote-nick]

Bara för ni slösar pengar på test att ta för ni är oroliga så betyder inte de att de minskar risken för missfall, spara pengarna till annat. Har ni fått plus en gång så ör ni gravida.. om man däremot börjar blöda eller så ring en barnmorska eller nåt så ni slipper gå runt och va oroliga att ni helt plötsljgt inte är gravida längre.

[/

Vad kan en bm göra i mitt fall i v.4+5? Stickor är inte speciellt dyrt heller.

I mitt fall så har mina test blivit svagare när det gått åt skogen och än så länge har det inte hänt än denna gång förutom att kontrollstrecket är svagt i jämförelse till teststrecket.

• En del av oss

[quote=75944814][quote-nick]Ankissen skrev 2015-10-31 22:54:06 följande:[/quote-nick]

Förresten, apropå det där huruvida symtom kan komma och gå. Jag hade ont i flera veckor i brösten och sen bara försvann det. Nu, efter fem dagars uppehåll är bröstvärken tillbaka igen. :)

[/

Här kommer det och går också. Ondare igår och inget idag, men herre vad dom växt så inte konstigt att det gjort ont.

Suss: Nästan, BF i slutet av juni/ början av juli +/- 2 veckor fast är man 40 år eller äldre så har jag fått upplysningen att man inte går över v.40 utan inducerar en då. Jag är en 40+ mamma.

Svar på tråden Junibebisar 2016