Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

Har också mer ont i huvudet och har aldrig det annars. Har hört att det kan bero på dåligt hb. Annars har jag knappt några symtom, är bara i v5 så det kommer väl men känns oroväckande. Känner av brösten ibland som känns som ömma blåmärken. Annars är det mest en stor trötthet och hunger och jag fryser trots att jag ligger på 0.5-0.7 grader högre kroppstemperatur. Svullen om magen har jag blivit och svårt och knäppa byxorna redan nu.

• En del av oss

[quote=75932449][quote-nick]Erla skrev 2015-10-28 18:08:01 följande:[/quote-nick]

Nu hängde jag inte riktigt med... Varför ska jag dra av tre månader? Jag får det till tidigast 26 maj, BM tror början på juni, fl 1 juni och en gravidapp jag har får det till 5 juni. Jag kan inte gå efter min mens för den varierar från allt mellan 30 till 50 dagar.

[/

En graviditet varar i regel i 9 månader därav dra av 3 månader då ett år är 12 månader så senaste mens var i augusti dra av 3 månader då är det maj och lägg på ca 1 vecka sedan din senaste mens första dag +/- 2 veckor. Man utgår från senaste mens första dag när man beräknar graviditetslängen förrän RUL görs.

• En del av oss

[quote=75932789][quote-nick]Ellaria skrev 2015-10-28 19:23:42 följande:[/quote-nick]

Om man vet när man hade ÄL kan man räkna från två veckor tidigare. Så ÄL-datum - 14.

[/

Räknar jag så blir mitt BF datum den 25 juni då jag hade ÄL den 9 oktober enl tester, follikel vul, känningar och tempen då jag tempade hela den cykeln och gör fortfarande.

• En del av oss

[quote=75932862][quote-nick]SSK13 skrev 2015-10-28 19:40:48 följande:[/quote-nick]

Vad kul att ni är så "långt" framme i graviditeterna! Jag är längst bak med BF 29 juni! Tycker det är såååå tråkigt att jag bara är i vecka 5 :/

[/

Jag är också i v.5 så du är inte ensam.

• En del av oss

Sjukt nojjig här då jag inte känner mig det minsta gravid. Inga symtom som tyder på det.

Känns som en evighet till VUL, har tid i v.7+2 och jag bokade den veckan då jag under MA graviditeten gjorde ett i v.6+2-6+3 och det inte gick att se så bra och fick komma tillbaka senare, nervös jobbig väntan blev det och vill inte hamna där igen.

Är i v.4+3 idag om allt är som det ska. Ska man inte ha symtom i denna vecka jag befinner mig i? Känns så underligt att må precis som vanligt fast man plussat.

• En del av oss

Tog nytt test idag och jo då positivt plusset dök upp innan kontrollstrecket gjorde det. Tog tom ett gäng med olika äl test som 2 olika digitala som båda visar glad gubbe och äl stickorna har vinröda teststreck och ljusrosa kontrollstreck...var tvungen att se om även äl test verkligen visar positivt när man är gravid och det gör dom uppenbarligen för mig i alla fall

• En del av oss

[quote=75935996][quote-nick]Sara222 skrev 2015-10-29 16:29:22 följande:[/quote-nick]

Det är många som inte känner någonting förrän de kanske börjar må illa eller blir trötta, detta varierar ju när det kommer men ofta inte före v 6-7 typ...

Jag har två barn och med den första var jag jättetrött och mådde inte illa,

Med andra var jag inte alls speciellt trött och mådde inte heller illa,

Nu är jag gravid med trean och har sovit konstant sedan jag plussa i vecka 4 och jag mår illa från och till...

Oroa dig inte, var glad så länge du mår bra och inte blöder... ;)

[/

Jag är i femte veckan 4+3 och när jag hade MA så försvann alla symtom några dagar efter plusset och gick runt och kände att något var fel och i 7+ fick jag veta att det slutat utvecklats i stort sett några dagar efter plusset och började samtidigt blöda. Gått runt med ett dött embryo i 3 veckor.

• En del av oss

[quote=75936183][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-10-29 17:12:08 följande:[/quote-nick]

kan man be om vul på hälsosamtalet? Vill med se så allt är ok då jag haft missfall. Gör de det på mödravården isåfall? Någon mer som har en extrem mättnadskänsla?? Så obehagligt. Som man vore mätt på luft. Men inte konstigt då matsmältningen står mer stilla.

[/

Vad jag läst mig till så görs det inte på mvc på hälsosamtal då barnmorskor inte gör vul utan bara läkare och gynekologer. Specialutbildade bm gör kub och rul.

• En del av oss

[quote=75936270][quote-nick]Inheaven skrev 2015-10-29 17:35:05 följande:[/quote-nick]

Man behöver inte ha några symptpm alls så du ska inte oroa dig :) njut ist

[/

Jo vet men efter många mf och MA så är man inte lika cool dessutom är jag en äldre mamma på 40+

• En del av oss

[quote=75936289][quote-nick]tiinytoes skrev 2015-10-29 17:38:57 följande:[/quote-nick]

Har android och får upp rutan där man ska lägga upp, kan välja fil men ingen blir vald :( dock fungerar det att lägga upp i bildarkivet... skumt :/

[/

Samma för mig.

Svar på tråden Junibebisar 2016