Inlägg från: En del av oss |Visa alla inlägg
  • En del av oss

Junibebisar 2016

[quote=76072239][quote-nick]Jeto skrev 2015-12-02 18:29:51 följande:[/quote-nick]

Bjuder på en magbild då hihi 10+1 idag och har ännu inte gjort något ul. I vårat län erbjuds vi gratis kub vilket jag givetvis tacka ja till. Mest för att få se ärtan om den ens lever vilket jag inte vet än. Men är inte orolig.

Väntar mitt andra barn.

[/

Lika svullen som jag under naveln där min bebis ligger är det bara fett typ som jag levt på skräpmat i 1 år. Är i v.9+3. Såg bebis på ul förra veckan 21 mm så pytteliten ihopkrupen mot mitt ena ljumske typ

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • En del av oss

Babyns korg

• En del av oss

[quote=76072474][quote-nick]EmManny skrev 2015-12-02 19:26:17 följande:[/quote-nick]

en.m.wikipedia.org/wiki/Doppler_fetal_monitor

Jag kanske har missförstått i så fall. Som jag förstått det är doppler en bärbar ultraljudsmaskin och ultraljud är mig veterligt ljudvågor. Hur fungerar en doppler menar du då?

[/

Doppler lyssnar man med hjärtat med på bebisen. Varför använder bm det och varför görs ctg (cardiotokografi) under förlossningen vissa har ctg under hela sin förlossning om det nu är så farligt? Att lyssna i 5 sek 1 gång/ v tror inte jag skadar, tror konstant oro är farligare.

• En del av oss

[quote=76072607][quote-nick]EmManny skrev 2015-12-02 19:57:16 följande:[/quote-nick]

Jo jag vet ju vad man gör med en doppler. Det var ju inte det jag frågade. Att lyssna så lite som några sekunder en gång i veckan låter ju oproblematiskt.

[/

Jo precis. Jag känner ingen oro för att använda doppler. Leta i högst 5 min efter hjärtljud och hittar man bara lyssna i några sek för att lugna sig själv.

• En del av oss

Sedan kan man ju ha moderkakan fram också som dämpar eller bak och då känner man väl rörelsena mer om den är bak än fram eller?

Här varken känns eller syns något än. Bara en uppsvullen mage ovan navel där bebis inte ligger ha ha. Är zombie trött hela tiden. V.9+4 idag

• En del av oss

[quote=76075936][quote-nick]ABCDlillaemi skrev 2015-12-03 16:45:39 följande:[/quote-nick]

Hej! 

Här har ni en superbra blogg. Allt du behöver veta och behöver inför att få en liten bebis. 

Checklistor, Baby-outfits osv. blogg om precis allt som har med graviditet och bebisar att göra!

www.lillaemi.blogg.se

[/

Den måste jag kolla in så tack för länken.

• En del av oss

Vad har ni i ferretin och hB? Är ni zombietrötta? Har blivit rek att börja med 1-2 Niferex per dag och min mage blir ju sten av det och jag har ju redan svårt med toabesök gällande det så hur det kommer bli nu kan jag lätt räkna ut, men med tanke på hur galet trött jag är då jag kan sova dygnet runt så finns det inget val.

• En del av oss

[quote=76076851][quote-nick]Jennyyyyy skrev 2015-12-03 20:22:34 följande:[/quote-nick]

Min mage är likadan fastän jag inte äter järntabletter. Går ca tre dagar innan nåt händer nu (ursäkta infon haha). Tar lactulos men det verkar sådär. Nån som har bra tips??

[/

Jag är snäppet värre kan gå 1-2 veckor mellan och det är katastrof redan och har då inte ens börjat med niferex eller duroferon än så hur det kommer bli nu vill jag inte ens tänka på. Dessutom har illamåendet eskalerat mår fruktansvärt illa därav inte lika aktiv idag

• En del av oss

[quote=76076981][quote-nick]Ellaria skrev 2015-12-03 20:48:55 följande:[/quote-nick]

Jag är supertrött och somnar utan problem runt 9 varje kväll. Vaknar iofs kvart över sex, men ändå... Mitt järnvärde var helt okej och BM sa att jag inte behövde järntabletter "än", men att järndepåerna kunde sjunka senare, typ.

[/

Ja du slocknar varje eftermiddag i soffan och är döds trött och vaknar runt 3-5 varje morgon. Tackar min lyckliga stjärna att jag är sjukskriven för jag skulle inte fixa att jobba idagsläget.

Idag har jag legat och sovit från 11-16 och då sov jag även natten till idag. Hur kan man vara så vansinnigt trött begriper jag inte. Orkar inte någonting utan min sambo skulle inget bli gjort.

• En del av oss

[quote=76077333][quote-nick]tiinytoes skrev 2015-12-03 21:58:19 följande:[/quote-nick]

På söndag ska jag göra ett vul privat :) längtar! Frågade dem om man kan se kön redan nu (vecka 15) och det kan dem ibland, men de kan inte bekräfta något till 100 %. Ska ändå försöka be dom kolla. Fast de viktiga är ju såklart att få se det lilla livet och att h*n har de bra där inne :)

Har ni berättat för er omgivning än?

Jag berättade för min nya chef igår, jag började på nytt jobb för en vecka sen.. då jag var extremt nervös för hur hon skulle ta det. Jag visste inte att jag var gravid när jag var på intervju och skrev på kontrakt utan blev gravid ett par veckor efteråt (oplanerat men välkommet). Så skönt att ha berättat nu iaf!

[/

Lycka till på söndag! Vad är det för stäle som håller öppet på söndagar?

Svar på tråden Junibebisar 2016