Junibebisar 2016
Idag känns hoppet stort att de inte är ma på g. Hungrig o framförallt på kött! Svulla nyss 1 kg ribbs! Molverk och kliande tuttar, hoppas bebis lever o växte till av allt protein jag nyss bjöd på;)
Idag känns hoppet stort att de inte är ma på g. Hungrig o framförallt på kött! Svulla nyss 1 kg ribbs! Molverk och kliande tuttar, hoppas bebis lever o växte till av allt protein jag nyss bjöd på;)
Ha ha såg framför mig hur bebisen såg ut som stålmannen och drog fram armen så som han gör och fick superkrafter.
Jag har ju varit frånvarande en vecka pga av oro och det är jättekul att höra att det har börjat vända. Tyvärr får jag nog kliva ur tråden för gott,jag var på VUL idag och istället för att vara i v 8 som jag trodde syntes bara en fosterhinna och ett litet foster utan hjärtaktivitet i v 6.
Förmodligen har det stannat av ;( Om det mot förmodan visar något annat om en vecka kommer jag tillbaka. Lycka till nu!
Asså om jag överanstränger mig får jag ont i magen.. jag pluggar geovetenskap o de innehåller en del klättra upp o ned i berg och kolla grus på marken. Jag va på gotland nyss o efter knata runt blad alla stenar på stranden får jag bokstavligt skit ont i livmodern. Som livmodern får håll eller nått. Men man ska ju röra på sig. Inte så att jag kastar mig som donky kong mellan blocken men blir en del Oohej ohhåå upp för kullar.. läste om spinning osv hur orkar ni? Min gubbe får fan ha mig i bärsele när vi går ut
[quote=75937961][quote-nick]frestelsen skrev 2015-10-30 05:40:14 följande:[/quote-nick]
Asså om jag överanstränger mig får jag ont i magen.. jag pluggar geovetenskap o de innehåller en del klättra upp o ned i berg och kolla grus på marken. Jag va på gotland nyss o efter knata runt blad alla stenar på stranden får jag bokstavligt skit ont i livmodern. Som livmodern får håll eller nått. Men man ska ju röra på sig. Inte så att jag kastar mig som donky kong mellan blocken men blir en del Oohej ohhåå upp för kullar.. läste om spinning osv hur orkar ni? Min gubbe får fan ha mig i bärsele när vi går ut
[/
Nu går jag inte på spinning men det är väl kanske ett intresse man har. Jag gillar att träna och tänker fortsätta med det och försöka hålla igång så jag inte blir helt oaktiv .
Gud va alla taggar va utåt här nu.. va tvungen att läsa om allt som skrivits.. kändes t.o.m som jag fick en tagg för att jag fråga om smärta av motion.. jag mår inte illa heller o tog inte illa upp av artikel.. varför ska VUXNA Bete sig som bråkiga ungar?!! Vi är väl alla olika och unika och ska försöka dela våra tankar på gott och ont? Eller ska man a osäker på att man kanske skriver något som skapar ramaskri så vågar man ju inte skriva..:(
Kan ni ge er nu!!! Kan nån SVARA om de får ont i magen vid över ansträngning???. Orkar inte skriva inlägget en gång till, de finns någonstans mellen tjafsen...
Tack för svar:) ja kanske är så, lyssna på kroppen. Vill röra mig, men suger ju när man får ont. Funderade på om det kan ha med bäckenet att göra..
Hej alla! Jag har gått lite valet och kvalet om/när jag skulle hoppa in här. Dels vågar jag inte riktigt tro på att den här graviditeten verkligen ska gå vägen, och dels har ju den här tråden varit lite "berg-och-dalbana". Jag får se hur aktiv jag är.
Jag är iallafall 37. Det här är min första graviditet. Efter att ha försökt sen 2012, genomgått utredning för barnlöshet, operationer mot endometrios, kemiskt klimakterium, och, slutligen, ivf-behandling är vi äntligen gravida. Men det är lite svårt att tro på det.
Jag är i v8+4 och bf är 5 juni.
Jag passar på att svara dig också. Jag känner igen mig mycket väl. Jag har ett ganska tungt jobb, och när jag har pass då jag går och lyfter extra mycket så får jag som extra växtvärk, skulle jag säga. Tror det främst är ligamenten som spökar, men det är obehagligt. Jag kan knappt gå i rask takt utan att det gör ont, så träna är det absolut inte tal om att göra. Gick en del längre rundor innan vi började med ivf-behandlingen, men inte mycket sen dess.
Jag satt faktiskt o lästa om brie häromdagen för vi hade de på hotellet till frulle. Gooott tänkte jag, men läste då med att man inte skulle äta den.. ah jag blir snurrig på sånt. Vissa säger ät men står det på sjukvården tänkte jag låta bli iaf.. men bra att vi frågar om det. Min bm sa att feta fick jag äta iaf:)
Men måste ni kasta skit på varandra fortfarande? Släpp saker!! Jag trodde med att man fick äta brie.. sen är väl de inte ok o gå på för folk kanske har fel?? Är ju ett forum inte nationalencyklopedin...
Jag mår illa efter jag äter godis eller socker o sånt. Men man ska väl inte äta massa socker under graviditeten.. svårt att låta bli ibland bara.. ena stunden står man i gurkburken för att nästa äta Nutella med sked.. hua. Sen kan en sak va såå gott ena dan för att rent av motbjudande dan efter.
Oj, här var det nya tjejer :)
Välkomna alla å supergrattis till era pluss :)
Hur e läget med er?
Själv är det virrigt, illamående till tusen, kräktes i lördags men annars e det på gränsen. Cravings på allt möjligt, humöret ska jag inte ens prata om, irriterad å arg samtidigt som jag lipar för inget.. Jag är i v. 9 (8+4)
Hur vanligt är det att bli förkyld ibörjan av graviditeten?
Kärlek & Respekt! <3
På tal om att vakna, har ni svårt att hålla er uppe på kvällen? Vi var på bio igår och sista halvtimmen nickade jag till flera gånger. Det gick bara inte att hålla sig vaken i en biosalong med massa ljud och massa folk! Normalt skulle jag verkligen inte kunna somna så :)
Fått missfall, vaknade med kraftig mensvärk och att det blödde. Va på gynakuten där läkaren sa att det sannolikt var missfall..
Han sa att jag skulle dubbelkolla med gravtest om 2 veckor :(
Så tråkigt, är ledsen och gråtfärdig om vartannat..
Hur vet man om det är UV o inte bara molvärk o vanligt gravkissande?
Okej, tack.
Skulle tillbaka till gyn nästa måndag för att se att lillen mår bra. Nu va jag tvungen att byta tid o ska dit på ons. Vart tillbakaflyttad till 6+0 o dw så inge hjärta då. På ons bör jag då va 7+3. Om lillen lever borde man se att den vuxit o se ett hjärta va?
Själv mår jag inte illa men kostant sug. Försöker att inte äta "fel" men går åt helvete.. dagens skumma ranson mackor med hamburgare på, nyponsoppa glass o biski.. skit i nyponsoppan.. knaper knaper, bara biskier.. en hel skål med dipp och grönsaker, somna o vaknar.. mmm beskvijääävlar!!!!! Bara för vi inte har plugg idag o jag är hemma. Hinner känna hungern mer då.. får ryck hela tiden.. typ nu vill jag ha ägg.. fff ÄGG.. ser ut som en bulle..
Fostret hade dött i v.6 o måste ta tabletter för att få ut allt nu. Så lämnar gruppen. Lycka till alla. Kram