Inlägg från: Millemupp |Visa alla inlägg
  • Millemupp

Junibebisar 2016

bryrmiginte skrev 2016-06-14 18:32:31 följande:

Fick min lilla flicka med igångsättning i onsdags på bf-3 :)

Grattis!! Gick förlossningen bra? Hur kändes värkarna i och med igångsättningen?
  • Millemupp
    bryrmiginte skrev 2016-06-14 20:48:55 följande:

De va min första förlossning så har inget att jämnföra med men allt gick jättebra, lite läskigt att åka in på konrroll bara och inte va beredd på att de skulle bli barn inom några timmar ^^ men va iaf öppen 4 cm utan att ha märkt något alls, och 9 timmar efter de tog hål på hinnorna kom hon ut :)

Vad härligt ändå, skönt att slippa vänta! 9 timmar låter ju som en snabb förlossning. :)
  • Millemupp
    ostpaj skrev 2016-06-16 18:10:52 följande:

Idag var jag iväg och köpte blöjor, amninskupor och tvättlappar. Nu bara bb-väskan kvar så är jag redo! :D

Skönt när den står klar! Det vi har kvar är våra egna kläder, lite energibars och att montera babyskyddet, men det går snabbt att fixa (hoppas jag!)
  • Millemupp
    ostpaj skrev 2016-06-16 21:47:59 följande:

Jag tänker att skulle det sätta igång helt plötsligt är jag snabb att kasta ned allt i en väska :D

Det ska nog inte vara några problem! Ja och med tanke på att vi har storasystern och en hund som måste få barn- respektive hundpassning så hoppas jag verkligen att det ska finnas lite tid att ordna med det när värkarna sätter igång, så att det inte blir som i en typisk Hollywood-film när allt verkar ske på några minuters tid!! :)
  • Millemupp
    odie skrev 2016-06-17 03:12:11 följande:

Igår kom vår efterlängtade dotter till världen, efter att vattnet gått i onsdags. Förlossningen var lång, men så värt det för vår lilltjej!

Grattis! :) Hur länge höll den på?
  • Millemupp
    Blomman1985 skrev 2016-06-17 12:20:36 följande:

För att vara lite tråkig så har jag haft det så sedan v 32 då bebis fixerade sig. Dock har hon inte valt att komma ut tidigare för det. Jag känner ofta huvudet röra sig långt långt ner vid 'snipp-håret. Väldigt mysko känsla och det trycker på nerver också. Nu senast gör det så ont när hon kommer åt nerver att jag grimaserar.

Har också haft det så ett tag, man kan ju både känna och se huvudet röra sig långt ner ibland..lite läskigt! Varannat steg på promenaderna får man ilningar så att man nästan måste stanna upp!
  • Millemupp

Förresten - ni som märker att bebis är långt ner, hur är era SF-mått? På de två senaste mätningarna har mitt mått hamnat längre och längre ner på kurvan och är nu precis på gränsen. Kan ej exakta siffror dock. BM gissade att det beror på att magen sjunkit ner lite nu på slutet.

• Millemupp
    Elenius skrev 2016-06-18 00:47:18 följande:

Den 16/6 kom våran underbara flicka till världen, 11 dagar tidig kom hon ut med racer fart. Kände stark mensvärk vid 07 och 13.15 föddes hon hann inte med någon annan bedövning än lustgas, hon var ute på 45 min och utan komplikationer på varken henne eller mig. Helt otroligt!

Grattis! Låter som en fantastisk förlossning! :)
Svar på tråden Junibebisar 2016