Junibebisar 2016
Fick min lilla flicka med igångsättning i onsdags på bf-3 :)
Fick min lilla flicka med igångsättning i onsdags på bf-3 :)
De va min första förlossning så har inget att jämnföra med men allt gick jättebra, lite läskigt att åka in på konrroll bara och inte va beredd på att de skulle bli barn inom några timmar ^^ men va iaf öppen 4 cm utan att ha märkt något alls, och 9 timmar efter de tog hål på hinnorna kom hon ut :)
Grattis Bibi84 och Tiana!!
Idag var jag iväg och köpte blöjor, amninskupor och tvättlappar. Nu bara bb-väskan kvar så är jag redo! :D
Jag tänker att skulle det sätta igång helt plötsligt är jag snabb att kasta ned allt i en väska :D
Igår kom vår efterlängtade dotter till världen, efter att vattnet gått i onsdags. Förlossningen var lång, men så värt det för vår lilltjej!
För att vara lite tråkig så har jag haft det så sedan v 32 då bebis fixerade sig. Dock har hon inte valt att komma ut tidigare för det. Jag känner ofta huvudet röra sig långt långt ner vid 'snipp-håret. Väldigt mysko känsla och det trycker på nerver också. Nu senast gör det så ont när hon kommer åt nerver att jag grimaserar.
Förresten - ni som märker att bebis är långt ner, hur är era SF-mått? På de två senaste mätningarna har mitt mått hamnat längre och längre ner på kurvan och är nu precis på gränsen. Kan ej exakta siffror dock. BM gissade att det beror på att magen sjunkit ner lite nu på slutet.
Den 16/6 kom våran underbara flicka till världen, 11 dagar tidig kom hon ut med racer fart. Kände stark mensvärk vid 07 och 13.15 föddes hon hann inte med någon annan bedövning än lustgas, hon var ute på 45 min och utan komplikationer på varken henne eller mig. Helt otroligt!
Ja grattis till pojken! :)