Inlägg från: Millemupp |Visa alla inlägg
  • Millemupp

Junibebisar 2016

annanaa skrev 2016-06-22 00:09:33 följande:

Ligger på förlossningen och gråter nästintill.

Staven hade som jag misstänkt åkt ut & värkarna är nu nästan fruktansvärda. Kul då att höra att jag gått från ca. 3,5cm öppen till 1,5cm. Hur kan det ens va möjligt?! Inte schysst.

Nu får jag sovdos om jag vill men jag gillar inte tabletter. Åh jag som verkligen trodde på detta....

Men fy, lider med dig!! Du kan kanske få nån annan smärtlindring istället?
  • Millemupp
    annieh897 skrev 2016-06-22 06:31:18 följande:

Vår lilla tjej kom ut inatt 03:32! Fy fan vilken pärs, återkommer med detaljer. Måste sova först!

Grattis! :)
  • Millemupp

Har haft ont i övre delen av magen sen nån timme, precis som sammandragningar då magen verkar spänna sig. Det känns inte neråt mensmagen. Ibland hugger det till några sekunder, men mest molar det. Tycker inte det känns som värkar. Vad kan det vara?

• Millemupp
    ostpaj skrev 2016-06-22 19:49:59 följande:

Jävla Alvedon. Hjälpte ju ingenting! Kom in till Danderyd 17,05. Var öppen 8 cm. 17,54 föddes en mörkhårig liten lillasyster! Jobbigt att jag har kallat den för ett pojknamn i 9 månader :D

Hon parkerade sig vid min tutte och där har hon legat snart 2h :) :) :)

Men oj, vad snabbt det måste ha gått ändå!? Grattis!! Såååå avundsjuk! :)
  • Millemupp
    lillmysan skrev 2016-06-22 21:56:23 följande:

Idag föddes älskade lillebror! Första värken kom 04.52, gick upp..4 min i mellan,30 sek långa..blev ganska snabbt 2 min i mellan, ringer förlossningen, vi kommer in vid 08.00, 10.29 är han född ;)

Men oj vilken lyckodag detta var! Grattis!! :)
  • Millemupp
    Liinaa91 skrev 2016-06-23 10:43:55 följande:

39+0 idag. Barnet är fortfarande inte fixerad! Börjar bli väldigt irriterad på detta!

Förstår frustrationen! Hoppas iaf du slipper gå igenom det jag gjort. Min bebis har gått från fixerad, till ruckbar, till rörlig. Det hade ju varit trevligt om det varit det motsatta!
  • Millemupp

Och nu tror jag att nånting ÄNTLIGEN händer!!! Svag molvärk tillsammans med alltmer besvärliga sammandragningar. Hoppas det fortsätter..

• Millemupp
    ostpaj skrev 2016-06-26 05:31:38 följande:

Blev det mer än "svag molvärk"? :))
    Yes! Mer tydliga värkar nu. Dock försvann lite udden på dem när jag la mig i badet. Nu har det inte hållit på så länge visserligen men det är ganska tätt mellan värkarna redan nu. Förhoppningsvis håller det i sig!
  • Millemupp
    ostpaj skrev 2016-06-26 07:48:48 följande:

Åh, va spännande! Kanske idag, då? :D min onsdag var också spännande. känns som att det var en evighet sen och att jag alltid haft henne.
    Inskriven nu. Värkarna blev fort tätare vid tolvtiden, vi åkte in kl 2 och då var jag redan öppen 4 cm. :)
  • Millemupp

19.28 kom min lille pojke till världen. En fantastisk förlossning med lite drama på slutet eftersom han ville ut för fort och jag blev tvungen att krysta extra hårt vid varje värk. Trots det gick det bra och jag fick bara en liten bristning. Hoppas ni andra inte behöver vänta länge till på era små mirakel! :)

• Millemupp
    annieh897 skrev 2016-08-08 12:51:42 följande:

Kom att tänka på en sak. Blev ni erbjudna att gå igenom förlossningen och ställa frågor till barnmorskan efteråt?

Förra förlossningen så sa de att jag skulle få möjlighet att prata med barnmorskan, men tror de glömde bort det. Denna gång hade barnet en misstänkt plexusskada så då vart det plötsligt en massa människor utöver barnmorskan man fick prata med. Verkar som att samtalet glöms bort/inte hinns med för många. Synd, för även under en s.k normal förlossning kan det hända saker som man inte börjar fundera över förrän det gått några dagar/veckor och då känns det ju försent att vända sig till barnmorskan...
Svar på tråden Junibebisar 2016