Inlägg från: Millemupp |Visa alla inlägg
  • Millemupp

Junibebisar 2016

BF + 6 och trodde inte det skulle påverka mitt psyke så mycket som det gjort. Gick en vecka över tiden med förra men det tyckte jag inte alls var så jobbigt. Denna gång har jag hand om en för tillfället förkyld dotter som kräver mig på all min uppmärksamhet, har ont lite överallt i kroppen och är konstant trött. Det enda jag kan tänks på är när nästa tillfälle kommer då jag kan sova ut...

• Millemupp
    ostpaj skrev 2016-06-18 23:40:05 följande:

Tror ngt i slempropp-väg kan ha kommit. Läste kommentarerna här ovanför och var inte alls som jag trodde. De är inte alltid blodiga, va? Hade förstått det så. Googlade på det och såg ut som ngn annan bild. Satt på golvet och kände att jag måste på toa för nu kommer en våg flytningar. Hade inget trosskydd, hade precis duschat. Hann fånga "flytningen" med en våtservett och det var som en geleklump. Ljus, genomskinlig. Hade fått plats i en tesked. Reagerade ändå på den fasta konsistensen jämfört med flytningar. Wow. så noggrant har jag nog aldrig beskrivit ngt i mitt liv. Jaja, har man vart med om en förlossning så kan man nog inte bli mer utlämnad. Känner mig trygg med er kvinnor här ;)

Nu såg jag nåt liknande själv. Typ som använt tuggummi!? Har inte sett den konsistensen tidigare. Har du märkt nåt mer?
  • Millemupp
    Carror skrev 2016-06-19 22:19:44 följande:

Bf idag o lill killen kom!! Kom till förlossningen runt 4 efter att ha haft värkar i 2dygn.

Öppen 6cm, fick eda o 18.32 tog dom hål på hinnan.

18.39 var han ute. 3110g o 50cm kärlek

Grattis!!
  • Millemupp

Har nu fått tid till igångsättning den 28:e. Hade aldrig kunnat tro att det skulle dröja så

länge bara. Usch så deppigt det känns...

• Millemupp
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-20 19:05:41 följande:

Fick en flicka idag 12.45 hon väger 4115 gr o är 52 cm lång. Vattnet gick 23 igår kväll så det var en lång förlossning

Grattis till flickan! Var det konstant värkarbete från och med igår? Hur tyckte du förlossningen gick? Tog du någon smärtstillande? Ursäkta alla frågor!
  • Millemupp
    annanaa skrev 2016-06-20 22:11:24 följande:

Grattis till alla!

Imorgon är det förhoppningsvis min tur, har tid kl 09.00. Känns läskigt nu att veta (nästan 100) att imorgon ska hon ut.

Någon som tagit hål på hinnorna som kan dela med sig lite? För det är väl första steget vid en igångsättning? Hur funkar allt? :)

Tyvärr har jag bara erfarenhet av hinnsvepning och värkstimulerande dropp som jag fick i den ordningen efter att värkarna stannat upp vid min förra förlossning. Kan nog finnas fler metoder som inte jag känner till. Varje förlossning är ju unik! Hinnsvepning kan upplevas lite obehagligt men är snabbt överstökat. Värkstimulerande dropp får igång värkarbetet, men det kan ta en liten stund innan det kommer igång. Känns precis som vanliga värkar, som kraftig mensvärk.

Stort lycka till, tänk att snart är ditt mirakel i din famn! :)
  • Millemupp
    rpl skrev 2016-06-21 20:58:10 följande:

Idag kl 11:11 kom lillebror på bf + 5. Blev till slut akut snitt efter 5 dygn av värkar. Först förvärkar, sen pinvärkar, sen igångsättning. När de satte droppen efter de tog hål på hinnorna svarade jag för bra på droppen och hade värkstormar i över 6 timmar innan de kunde sätta Eda då jag inte öppnade mig mycket. Fick vilat lite innan edan slutade funka i morse. Visade sig efter 4 timmar av ny värkstorm att edan åkt ut så jag inte fick i mig något.

När de fick ordning på den fick jag hög feber som påverkade bebis. Eftersom jag är smittad innan ville de inte utsätta bebisen för för stor press så när jag var öppen 10 cm och börjat krysta blev bebis sämre om man beslutade för snitt. Så kan det gå.

Min prins är iaf helt magisk och underbar och värd varje värk ????.

Grattis till er som precis fått och lycka till till er som kämpar.

Oj ja det är ju en förlossning ni aldrig kommer att glömma iaf! Stort grattis!! :)
  • Millemupp
    ostpaj skrev 2016-06-21 21:29:28 följande:

Okej, sitter i badrummet, min dotter badar. Så läser jag och skriver på fl. Och vet ni? Tror precis mitt vatten gick...

Spännande! Ska du åka in på kontroll? Hoppas det kommer igång!
  • Millemupp

Nu har jag testat den berömda färdknäppen. Var på tillväxt-UL idag och barnmorskan där sa att det är den enda "metod" som gått att bevisa vetenskapligt kan ha effekt på att få igång förlossningen, tydligen är det spermierna som innehåller eller frigör nåt speciellt hormon som kan hjälpa till. Nu är det bara att fortsätta vänta...

Svar på tråden Junibebisar 2016