• Elenius

Är i vecka 15+0 idag, och har RUL den 2/2 vilket är jääättelänge kvar. Men vi var till mvc idag för att kolla då jag haft lite färgade flytningar igen, fick se ett hjärta som slog men inte mycket mer än det. Bara upp på britsen och här är hjärtat sen hejdå! Det kändes inte alls som ett bra bemötande..

Men funderar på om det är fler som har dom konstant molvärk/växtvärk nere på båda sidorna i magen, nära höftbenen och ibland över livmodern? Jag har det nästan konstant, läkaren sa att de var ligamenten men värker de verkligen hela tiden?

• Elenius

Har senaste veckan haft väldigt mkt huvudvärk, är det något som kan ha med graviditeten att göra eller helt enkelt pga mer stress från en tenta? Någon som vet, tänker ifall jag behöver kolla upp det :)

• Elenius

Är i 18+1 idag och har känt några små svaga buffar för några dagar sedan, är det normalt att det går några dagar emellan gångerna och att det inträde varje dag? :)

• Elenius
    zofies21 skrev 2016-01-29 20:01:30 följande:

Själv har jag RUL på måndag!! Sett bebisen på VUL i vecka 10, hört hjärtat med doppler nåra gånger och även känt h*n buffa, men ändå är jag livrädd att det inte kommer gå bra på rul, att dom säger att nåt är fel eller nåt... Andra barnet... Varför denna oro?! Längtar till måndagen har passerat... Nån mer än jag som kände denna oro framtill rul ??

Jag har också RUL på måndag, är jättenervös.

Även fast jag sett hen i vecka 16 och jag känner buffar på kvällen. Så känner jag precis som du, skillnaden är att detta är mitt första barn..

Ska tänkta på dig på måndag! kram
  • Elenius

I måndags var vi på RUL, jag var hemskt nervös.

Vi fick reda på att vi väntar en flicka :)

Hon låg som en boll med knäna vid ansiktet, och viftade bara lite på armarna och benen, antagligen sov hon!

Så jag fick gå upp och hoppa/dansa runt ett tag men hon låg ändå kvar likadant! Hahaha lilla bönan.

Tillslut fick barnmorskan allt hon behövde och allt såg så fint ut på lillan :D såååå skönt!

Nu väntar jag bara på att hon ska börja sparka och göra lite mer rörelser ifrån sig lite oftare!

• Elenius

Kolla bara den här gymnasten, det har hon inte fått från sina föräldrar ;) Haha!
  • Elenius

Slog mig nu att jag inte vaccinerat mig mot influensa, borde jag ha gjort de?! Hade verkligen inte det i tankarna och ingen som sagt något heller :o

Eller är det bara så att jag får söka vård direkt nu om jag får symptom/blir sjuk? :)

• Elenius

Hej!

Jag är i vecka 21 nu och har mkt flytningar, ibland vattniga. Är det något konstigt eller kan det helt enkelt vara så för endel?

• Elenius

Tack för svaren :)!

En till tanke jag har, är som sagt i vecka 21 har gått 20 fulla veckor.Är det någon mer som inte känner fosterrörelser varje dag, och inte så jättestarkt när du väl känner?

Var hos bm i torsdags och fick höra de lilla hjärtat slå så fint, hon tyckte det var lite konstigt och lustigt att jag inte kände lillan, hon rörde sig HELA tiden. Det tog 30 min av kämpande för att hitta hjärtat för lillan var så arg och gömde sig och flyttade på sig. ( den värsta bebisen BM varit med om) Hahaha!

Men funderar ändå på att jag inte känner av henne varje dag, eller ens flera gånger de dagar jag väl känner henne.

• Elenius

Är i 21+2 idag och har inte känt av lillan i magen på snart två dygn... Är det normalt att känna av bebis några dagar sen paus igen?! Barnmorskan sa att när man väl börjat känna så ska man fortsätta med det. Blir förvirrad och orolig såklart.

• Elenius

Är i 22+4 idag och känner bara min livmoder till i höjd med naveln! Borde den inte gå högre nu?

• Elenius

Är i 22+4 idag och känner bara min livmoder till i höjd med naveln! Borde den inte gå högre nu?

• Elenius

För en vecka sedan var jag in och gjorde ett ctg och ett ul eftersom fosterrörelserna varierar så allt såg bra ut och de sa ingenting så antar att de inte såg något konstigt heller. Iland känner jag inte av bebis alls på 10 timmar. Nu är det likadant igen och har varit väldigt från och till.. Känner henne kanske 3 gånger om dagen! Är sjukskriven och hemma så borde ju känna oftare när jag inte är uppe så mkt. Vet inte alls vad jag ska göra och är så himla orolig! Hon reagerar inte när jag försöker få igång henne och har knappt aldrig gjort.

Är i vecka 27+3.

• Elenius

Den 16/6 kom våran underbara flicka till världen, 11 dagar tidig kom hon ut med racer fart. Kände stark mensvärk vid 07 och 13.15 föddes hon hann inte med någon annan bedövning än lustgas, hon var ute på 45 min och utan komplikationer på varken henne eller mig. Helt otroligt!

Svar på tråden Junibebisar 2016