• ostpaj

Junibebisar 2016

Tiana skrev 2016-05-29 08:51:19 följande:

Här har jag börjat vakna av lätt molvärk på småtimmarna, som sen går över och försvinner tills nästa natt. Får hoppas att kroppen förbereder något och inte bara irriterar mig. Inga andra känningar just nu. Tre veckor kvar till bf.

Va roligt! Som att den förvarnar :D så häftigt hur kroppen fungerar och allting bara sköter sig självt :D
  • ostpaj
    UK Jennie skrev 2016-05-29 22:14:54 följande:
    Grattis Gweny! Aven var junibebis blev en majbebis, hon kom idag efter ett langdraget varkarbete som sluta de i snabb forlossning med enbart lustgas. Kanslan att fa henne pa brostet efter en hard kamp. .. obeskrivlig. Lycka till nu alla!

Stort grattis!!
  • ostpaj

Åh, jag som frågade häromdagen om sammandragningar, kände mitt livs första imorse! Trodde det skulle vara ngt som märktes, som en ordentlig sit up eller ngt som krampade och höll i sig. Så sov jag lite halv dåligt, vände på mig från sidan till på rygg och reagerade att magen kändes som att jag spände den fast jag inte gjorde ngt. Jahaaa, det är det här som är sammandragning! Så försvann den. Efter ett tag kom en till.

Så mkt som hänt, känts, molat, ilat, sammandragit de senaste tre dagarna har jag svårt att tro att den här skulle stanna kvar ända till midsommar :) :) :)

• ostpaj

Grattis!!

Tänkte också att bebisarna bara flyger ut här! Blir ju ingen kvar till juni :p

• ostpaj

V 38 idag! Skolavslutning imorgon (lunch + examensbevis). Redan vart hemma 1,5 vecka :) Härligt med riktigt väder idag iaf. Blir till att fylla dotterns lilla pool, äta melon i solen och bara vänta :)

• ostpaj

Justja, letar tecken överallt. Jag har fått enorma finnar på hakan! Haft i princip felfri hy i 9 månader. Ser det som ngn hormonförändring nu när det börjar närma sig :D

• ostpaj

Våran månad är här! Idag blev det visst v 38 och inte igår. Jag har bråttom :D

• ostpaj
    emuya skrev 2016-06-01 09:21:47 följande:

Hallå alla förväntansfulla! :)

Har följt tråden i smyg sedan en tid tillbaka. Kul och se att det börjat komma bebisar!

Väntar vårat första barn med bf 14/6. Har molvärk nu sedan en stund tillbaka. Hur vet man när det är "the real deal" och när det bara är förvärkar?

Har 12 mil enkel väg till förlossningen så vill inte gärna åka i "onödan" :P

Förra gången när jag väntade min första, läste jag ett så irriterande svar, som jag förstår mig bättre på idag, när jag väntar andra barnet.

Ngn frågade "hur vet man att det är värkar" och svaret löd "det vet du" ;)

Och idag kan jag hålla med. Du märker när det är The real deal ;)
  • ostpaj
    emuya skrev 2016-06-01 21:32:35 följande:
    Haha. Bara att vänta då :P Vill ha bebis nuuuu!

Jepp! Kroppen sköter det där så fantastiskt och vet själv vad den ska göra. Så häftigt! En annan grej jag läst, är att förväntar kan avta av en varm dusch/varmt bad, eller alvedon . Nu var det ju olyckligt att just jag som aldrig upplevt förvärkar kommer med tips och råd :D
Svar på tråden Junibebisar 2016