• ostpaj

Junibebisar 2016

Idag var det 28-29 grader här och hann tänka att OM jag blir gravid fler ggr i mitt liv så aldrig att slutet ska vara en sommarmånaderna! Min andra är född i februari och det var inga problem ;)

• ostpaj

Har en 3åring som är uppe och "ska bara" plocka med sina leksaker lite. La henne för en timme sen, men men... antar att det är varmt för henne med. Svårt att sova då. Kul med lite sällskap.

• ostpaj

Grattis familjen N till grabben! Låter härligt att det gick så fort! :)

Idag är min dotter på dagis för jag ville storstäda och tvätta. Känns jättekonstigt att hon är där och jag hemma. Hänt 1 gång förut och då skulle jag läsa anatomi (latin) inför ett prov dagen efter.

Men nu kan bebisen komma för hemmet är rent! :p

Jag tycker det är kul att läsa om bebisarna som ploppar ut. Jag blir liksom, triggad av det. Typ, "jag ska fixa det här! Kom igen ba '!"

Nu lite lagning i solen innan dottern ska hämtas. Sen är hon hemma med mig och bebin till augusti. Härligt!

• ostpaj

Jag har haft som molande mensvärk i vänstra ljumsken till och från, men inatt höll det i sig i båda ljumskarna. Det försvann inte heller.

Konstigt nog har jag sovit mig igenom hela natten, men fortfarande känt av det här. Nu är det borta iaf.

Eftersom det händer en hel del med kroppen nu som man inte kan styra, har ni haft mörkt kiss? Alltså, JÄTTEmörkt? Påminde nästan om en rödbrun färg. Som att titta i ett glas med cola mot solljuset. Tyckte jag drack massor med vatten igår men tydligen inte tillräckligt.... =/

• ostpaj
    Blomman1985 skrev 2016-06-03 11:22:32 följande:
    Spännande med allt som händer nu. Dock inga tecken här hos mig. Eller kanske lite molvärk då och då, om det nu inte är inbillning för att man så gärna vill känna ???? En annan fråga till er som vet, jag jobbar sista dag nu på tisdag 7/6 innan jag går på föräldraledighet för barn nr 2. Hur gör jag då med barn nr 1, får jag inte ha henne på förskola alls? Vet inte hur jag ska kunna aktivera en 4 åring hela dagarna när det dessutom är 30 grader varmt ute. Jag orkar ju inget och det kommer verkligen inte funka. Jag har 17 dagar kvar till bf. Någon som vet?

Här jag bor skulle min få vara 30h veckan. Men haft henne hemma 2 veckor och blir hemma till augusti. Vi går ut på gården. Jag tar med korsord och sitter. Orkar inte heller göra ngt i värmen. Hon orkar inte heller oavbrutet,tack och lov. Som nu ligger vi i soffan. Svalt och skönt här inne :) Eller så är vi ute på baksidan med lilla poolen. Hon är duktig på att roa sig själv.
  • ostpaj

Den här mensvärken i ljumskarna har kommit tillbaka nu på kvällen (hade inatt med). Vad är det för värk? Bebisen rör mkt på sig nu, kvällstid. Är den på väg neråt, tro.... 18 dagar kvar. Galet.

• ostpaj
    Millemupp skrev 2016-06-04 13:35:43 följande:

9 dagar kvar till BF och nu börjar jag känna mig sliten både fysiskt och psykiskt. Kan det vara hormoner som spökar? Jag som brukar ha så bra tålamod med dottern har inte det längre, känner knappt igen mig själv...

Jag känner likadant. Var ute nu på gården en stund med dottern, men känner mig irriterad och verkligen kort tålamod. Jag vill bara sitta. Eller sova. Så till råga på allt har jag blivit förkyld. Tror det är den som spökar och gör mig hängig. Noll ork.

Så mensvärken i ljumskarna. Vad faan.

Får hoppas att dottern kommer ihåg bra dagar från sin uppväxt med :))
  • ostpaj

Jag och dottern sov typ 90 minuter. Nu har vi smällt i oss kebabrulle och pommes. Nu känner jag mig lite piggare och gladare, kanske blir en kul kväll på gården :D

Och NU har jag fattat att mensvärken i ljumskarna kan vara förvärkar som kan pågå i ett par veckor! Jahaaaaa. Blev ju igångsatt med förra för inget hände så det här är liksom nytt för mig :))

• ostpaj

Alltså, vad tröstlöst att läsa att dessa förvärkar kan hålla på i VECKOR! :o Haft de till och från sen ca 18-19 tiden. Så blev de värre nu när jag gick och la mig. Enda jag försöker tänka är slappna av, slappna av, slappna av. Då känns det som att det hugger till ännu mer. Haha, dött lopp, much?

• ostpaj

Bara jag som är vaken på fl och skriver i alla trådar :p Sov mellan 00-02. Vaknade av de sk förvärkarna och tjaa... här är jag. Kallas väl också en förberedelse "man sover mindre för att kroppen stridsätter sig för sömnlösa nätter..." ;)

Svar på tråden Junibebisar 2016