• EmManny

Junibebisar 2016

forsyne skrev 2015-11-19 11:01:44 följande:

Jag hade vul i vecka 8 (standard vid ivf för att se att graviditeten sitter där den ska, och att hjärtat börjat slå). Vad jag förstår ändras inte bf vid ivf heller, eftersom man vet exakt dag för befruktning, men det kanske kan ändras senare i graviditeten om barnet växer olika fort? Vi får väl se hur mycket det skiljer mellan oss när juni kommer.

(Jag vet att jag snart är inne i vecka 13, men jag kommer behöva det extra ultraljudet nästnästa vecka för att verkligen våga tro på det här.)

Jag ska göra kub nästa vecka på måndag så det blir ju som ett extra ultraljud igen. Min läkare gör nästan jämt ett snabbt ultraljud. Jag vet att det finns teorier om att ljudvågorna stressar bebisen men samtidigt tycker jag att det är lika betryggande varje gång att se bebisen där inne. Gick hos honom förra graviditeten också och han är väldigt noggrann.

För övrigt tycker jag att det är så fascinerande med ivf och att man kan få den fantastiska hjälpen att bli gravid. Vänner till mig är också på g nu och hon har börjat med sprutor nu. Var detta ditt första försök?
  • EmManny
    annieh897 skrev 2015-11-19 13:09:50 följande:

Har fått tid för RUL den 12/1. Känns som att det är jättelångt dit!

Förstår det! Men under jul och nyår händer det så mycket så förhoppningsvis går tiden fort tills dess!
  • EmManny
    En del av oss skrev 2015-11-19 15:31:23 följande:

[quote=76022040][quote-nick]Jensan911 skrev 2015-11-19 13:32:57 följande:[/quote-nick]

Hur gick det? <3

[/

Läkaren var väldigt försenad, vid den tid jag hade gick en annan in så 40 min efter min tid var det min tur.

Vi fick se en liten på 13.6 mm med ett hjärta som slår framflyttad 2 dagar till v.8+5 så på lördag går jag in i v.10 (9+0) helt fantastiskt skönt. Han gratulerade och var verkligen glada för vår skull efter allt vi gått igenom. Fick 6 foton på vår lilla och fick reda på att nu har missfallsrisken sjunkit från 30% till 3% och det känns skönt att det nu ska mycket till för att något ska gå fel. Jag sken upp som en sol och tappade flera ton av oro där på britsen.

Vad roligt! Grattis!!!
  • EmManny
    SSK13 skrev 2015-11-19 16:12:38 följande:

Hej.Tyvärr har det inte gått så bra för oss. Vi gick till KK akut i tisdags då jag fått lite blödning med små små klumpar i. De tittade med VUL och såg en fin hinnsäck men inget embryo. Tror de menade att jag kunde blivit gravid två veckor senare. Ska dit nästa fredag för att kolla igen.Blöder fortfarande vid varje toalettbesök och det kommer ibland små koagler, eller om det är lite av slemhinnan. Förstår att det är kört, skulle varit i vecka 7+5 i tisdags. Gråter om vartannat men är glad att det märktes så fort.Var egentligen bara glad i två av fyra veckor som jag visste om graviditeten. För de sista två märkte jag inte av några som helst symtom och kände mig väldigt ogravid. Tog två CB digital som visade "2-3 veckor" fast det skulle varit "3+". Tog ett sista test i tisdags då jag var 7+5 och det visade fortfarande "2-3 veckor". Så det är ett MA, embryot slutade nog utvecklas i vecka fem.Känns på ett sätt skönt. Alla dessa tecken som kunde bortförklaras var egentligen tecken på att något inte stod rätt till. Jag känner min kropp. På ett sätt hade jag kanske såklart önskat att jag inte alls kände min kropp och att jag var gravid trots blödningar, inga symtom och fel vecka på CB digital. Men nu vet vi att det inte står rätt till och nu hoppas jag att det blöder ut av sig själv. Vill börja om och känna att det känns "rätt" i nästa graviditet. Vet nu också att det är väldigt många med MF/MA. Ni som fått det, hur snabbt har ni blivit gravida efteråt?Lycka till ni andra gravida! Snart hoppas jag att det är vår tur.

Jag beklagar verkligen! Efter mitt första missfall blev jag skrapad och då rekommenderade de tre månaders väntan. Blev då gravid på första försöker efter det och fick missfall igen. Då väntade jag bara en månad tills vi försökte igen och blev gravid nr vi försökte. Sedan fick jag missfall igen när vi ville ha syskon denna gången och nu väntade vi ingenting utan blev gravid på första äl efter missfall. Känns för mig som att det går fortare att bli gravid när man väl blivit det en gång. Första gången tog det nog nästan ett år.

Kan vara skönt att vänta en mens om man behöver lite paus men annars är det nog bara att köra på... Kram och lycka till!!
  • EmManny

Det har varit så lugnt och trevligt här inne nu ett tag och det vore skönt om det kunde fortsätta så. Annars är det inte roligt att läsa och skriva här längre.

Det finns en person här inne som sätter stämningen på spel gång på gång...

Personligen är jag inte här för att argumentera utan enbart för att ta del och dela med mig av hur det är att vänta barn.

• EmManny

Kände inget illamående ikväll vilket var oerhört skönt och nu orkar jag inte oroa mig över symptomfria dagar mer då jag är i vecka 11+5. Hihi snart är jag i den efterlängtade vecka 13! Fick ju dessutom se bebis "alive and kicking" i början av veckan på ul vilket var så härligt och betryggande. Längtar till på måndag då är det kub och min man har fixat så att han kan vara med och ska få se bebis också.

Vi har en dotter på 21 mån och nu önskar sig min man en son vilket jag förstår. Som första barn önskade jag mig i hemlighet lite mer en flicka men den här gången spelar det verkligen ingen roll alls för mig! Blir precis lika lycklig för båda. Vi kommer att ta reda på kön för vi kan inte hålla oss... Lite praktiskt med flicka för vi har fått så mycket typiska ljusrosa tjejkläder i present. Själv köper vi mest unisex, även om det är svårt i Tyskland. Här är det väldigt uppdelat i ljusrosa och ljusblått bland bebiskläderna. Man får gå till de lite dyrare butikerna som tar in skandinaviska barnkläder typ Villevalla och Geggamoja om man vill ha lite andra, roliga färger och mönster. Typisk sparkdräkt på tysk barnaffär är ljusrosa med Mimmi Pigg eller ljusblå med Musse pigg alternativt en bil. :-/

Hur känner ni inför kön? Ska ni ta reda på vad det blir?

Jensan911 skrev 2015-11-20 20:56:26 följande:

Vecka 13 imorgon, tjohoo! Tycker tiden har gått så himla snabbt!

Har du bf 4/6 då? I så fall en dag före mig
  • EmManny
    Jennyyyyy skrev 2015-11-21 08:28:17 följande:

Hur gamla är ni som ska göra KUB? Jag ville göra det först men sen läste jag att man måste vara beredd på svaret och vad man ska göra med det. Jag hade aldrig vågat gå vidare med FVP dessutom och ta risken att få missfall/vill inte ha en lång nål i magen :/. Jag är snart 32. Hade varit lättare med NIPT men det kostar skjortan....

Jag är 34 och var 32 sist. Jag får betala 200 euro för kub och 600 euro för nipt om det skulle bli dåliga resultat på kub.
  • EmManny

Word!

Ellaria skrev 2015-11-21 11:21:11 följande:

Om ni känner för att tjafsa, oavsett om det är saker som avhandlats i denna tråden eller i nån annan tråd, kan ni inte PM:a varann istället då? Så slipper vi läsa skiten.

• EmManny
    Lutetzia skrev 2015-11-22 21:57:32 följande:

Någon annan som fått större bröst? De har varit svullna nästan hela graviditeten men de senaste dagarna känns det som att de har ökat en kupstorlek. Också väldigt obekvämt att ha bh, men tänker att det kanske också beror på att jag behöver en större. 

Jag har precis börjat få ömma bröst som verkar ha vuxit en storlek. Gick dock precis in i vecka 13 och har inte känt något i brösten förrän nu. Kanske beror på att jag hade lite mjölk kvar i dem då jag slutade amma bara några månader innan jag blev gravid. Men det är bara min gissning.
  • EmManny

Kom hem från KUB för en stund sedan. Bebis mätte 6 cm och nackvecket mätte 1,1 mm vilket tydligen är jättebra så det känns skönt. Svar på blodprov får jag om någon dag. Vet inte hur KUB går till i Sverige men i Tyskland är det en ultraljudsundersökning på magen då man mäter ett litet veck i nacken som inte ska vara tjockt. De tar blodprov också och analyserar hormoner i det.

En odramatisk undersökning som ska vara 90% rättvisande. Nipt är 95%, enligt min läkare idag. Hoppas jag minns rätt...

Jag tycker också väldigt synd om er som mår så vansinnigt illa!!! Fy farao! Minns min förra graviditet då jag mådde så illa tom v 20. Mycket lindrigare denna gången och det verkar ha gått över nu i v 13.

Svar på tråden Junibebisar 2016