En del av oss skrev 2015-11-28 11:12:59 följande:
[quote=76054811][quote-nick]EmManny skrev 2015-11-28 09:09:58 följande:[/quote-nick]
Kan varmt rekommendera EC! EC:ade dottern, sparade så mycket blöjor, slapp bajsblöjor från att hon var sex månader, ingen röd stjärt, inget magont, nära kommunikation, nöjd bebis och helt blöjfri natt som dag vid 17 månader! Hörde talas om EC när dottern var fem månader. Ska definitivt EC:a detta barn från start!
[/
Jo min sambo och jag har tänkt EC:a från start också och ha back-up blöja. Körde du engångsblöja eller tygblöja som back-up? När blev ditt barn helt blöjfritt? Vad hade ditt barn för signaler och fungerade babytecknen för er? Körde ni potta? Jag funderar att vänja barnet med grodposition på toalett direkt med att sitta bakom eller framför, ja iblrjan kanske man kör handfatet. Vissa tycker man är knäpp som håller på säkert men jag ser inget fel med det.
Köpte boken skriven av Ulrika Casselbrant och lite andra böcker som BLW, baby Led Weaning, känner att jag måste läsa på mer om tiden efter förlossning.
När vi började var hon så pass stabil (ett halvår) att hon satt bra på en toasits på toaletten. Potta köpte vi senare. Minns ej när. Nu går hon mest på pottan (22 mån) fast för enkelhetens skull sätter vi henne på toaletten när hon ska bajsa. Skönt att slippa rengöra pottan. Vi körde engångsblöjor (typ up&go från 10 mån då hon började gå). Vill lära mig mer om tyg nu inför detta barn. Känns som att det går hand i hand med EC.
Funderar på att köpa en bumbosits till denna bebis. Vi kunde ta bort blöjan helt när hon var 17 månader. Det blev några kissolyckor men oftast bara några droppar då hon sade till "för sent". Enklare nu när hon springer till pottan själv och kan dra ner byxorna själv. Lycka till och strunta i fördomar!