är DU rasist?
Stor del av er på detta forum har mer eller mindre uttalade rasistiska tendenser.
Är du rasist?
Stor del av er på detta forum har mer eller mindre uttalade rasistiska tendenser.
Är du rasist?
Nej.
Jag anser inte att vissa är mer eller mindre värda beroende på ursprung. Alla människor är lika mycket värda oavsett etnicitet, hudfärg, religion, sexuell läggning osv.
Däremot ogillar jag kulturer som har med hederskultur, kvinnlig könsstympning osv att göra. Men det är knappast rasistiskt.
Nej det är jag inte.
Jag anser inte att folk är olika värda beroende på ursprung, hudfärg.
jag anser mig inte som rasist men jag vill inte ta in fler invandrare än vi klarar av. Dom behöver vård, bostad, sysselsättning. Till och med i min lilla stad är det slut på lägenheter, skolorna räcker inte till, sysselsättningen full....
Så nej jag är inte rasist, men vår invandringspolitik måste ändras till det bättre så att varenda invandrare får en värdig vardag och bostad. Sen måste våran vård bli bättre för dom som kommer från tuffa förhållande med psykisk ohälsa. Psykisk ohälsa menar jag sånt som kommer av kriget, våldtäkter, mord, misshandel och såna saker.
Om vi använder den moderna tolkningen, dvs alla som inte är vänster, så är jag en solklar rasist ja.
Ja, varför är det krig i vissa länder?
Kolla på de länder som har krig, så ser du kanske skillnaden. Dvs skillnaden ligger inte i hur du ser ut, utan hur långt landet kommit i utvecklingen.
Vi är olika på ytan, men inuti är vi ganska lika.
De krigar i andra länder. När var det krig i USA senast?