• Anonym (Bara undrar)

är DU rasist?

Stor del av er på detta forum har mer eller mindre uttalade rasistiska tendenser.

Är du rasist?

• Svar på tråden är DU rasist?
  • Anonym (???)
    Anonym (Rasse) skrev 2015-10-17 13:33:45 följande:
    Ja ärligt talat är jag nog rasist. Tror de flesta är det innerst inne.
    Du anser m a o att andra folkslag är lägre stående än ditt eget? Så arrogant, och så oattraktivt.
  • Anonym (xenofob)
    Anonym (???) skrev 2015-10-17 13:41:43 följande:
    Du anser m a o att andra folkslag är lägre stående än ditt eget? Så arrogant, och så oattraktivt.
    Hen har nog fel uppfattning om ordet rasist, misstänker jag. Men jag tror dock de flesta inombords är främlingsfientliga, iom att det är mänskligt beteende att vara skeptisk emot människor man inte känner anknytning till. 
  • Anonym (???)
    Anonym (xenofob) skrev 2015-10-17 13:46:50 följande:
    Hen har nog fel uppfattning om ordet rasist, misstänker jag. Men jag tror dock de flesta inombords är främlingsfientliga, iom att det är mänskligt beteende att vara skeptisk emot människor man inte känner anknytning till. 
    Främlingsfientlighet kan t o m jag känna. Inte mot människorna, utan den kultur det för med sig. Hedersbegreppet är otäckt. Terrorism, som vi inte kände till på 70-80-talet. Slöjtvång. Har inget emot slöja på kvinnor som väljer det. Men när män tvingar----
  • Anonym (Döttsknarkaren)

I den moderna tolkningen av ordet så är jag en solklar rasist. T e x så anser jag att alla kulturer inte är lika bra. Jag bedömer västerländsk kultur som betydligt bättre och humanare än ex. Saudisk kultur. 

Sen hänger jag inte direkt upp mig på kulör, utan försöker ge de flesta människor en chans att visa att de är vettiga och går att ha i möblerade rum.

Men rasist; absolut.

• Anonym (xenofob)
    Anonym (???) skrev 2015-10-17 13:51:09 följande:
    Främlingsfientlighet kan t o m jag känna. Inte mot människorna, utan den kultur det för med sig. Hedersbegreppet är otäckt. Terrorism, som vi inte kände till på 70-80-talet. Slöjtvång. Har inget emot slöja på kvinnor som väljer det. Men när män tvingar----
    Ja det gör nog de flesta(något annat vore konstigt) men få vågar prata om det eftersom man ju blir kallad rasist då. Alt. är man väldigt naiv och tror att alla människor är lika snälla och bra som i trygga och fina Sverige. 

Det ser ju faktiskt inte ut så i resten av världen. De människor som kommer hit har haft det tufft och de är vana att få jobba för att klara sig, att roffa åt sig. Det är vi inte vana med i sosseSverige där alla hjälps åt. 

Jag gillar inte den attityden hos vissa invandrare. Man märker att vissa är ute efter att utnyttja vårat fina system och det är fel. 
    Jag gillar inte heller männen från t ex Irak. I Irak har man en hemsk kvinnosyn och människosyn, i mellanöstern händer det fortfarande att de stenar homosexuella och kvinnor till döds. Vill inte att sådant tänk sprider sig hit till oss där vi kommit längre med kvinnofrågor, homofrågor osv. Det är hemskt.. 
  • Anonym (nej)

Nej men jag tror att vår kulturskillnad ger stora problem. Kvinnosynen till exempel. Många tror att det är fritt fram att utsätta kvinnor för övergrepp. Och några har som syfte att försöka göra oss till muslimer. Blir dessa i majoritet så har vi sharialag här. Sharialag = dåligt och innebär att de till exempel kommer att tvinga oss att bli muslimer under dödshot eller så får vi betala.

• yodi

tror att många har svårt att skilja på rasism och att vara kritisk till svensk invandringspolitik.

• Drottningen70

Nä jag tycker illa om de flesta oavsett ursprung.

• Drottningen70
    njanja skrev 2015-10-17 13:27:21 följande:

Det beror på hur en rasist är?

Jag är rädd för våra olikheter, att vi har sån stor kulturskillnad att det kommer att skapa stora motsättningar och då menar jag även mellan invandrare. Rädd för att religonen ska återigen bli starkare, som den var förr. 

Du har verkligen fel. Sanningen är att de flesta människor världen över är jävligt lika i grund och botten. Lika knäppa och inskränkta rädda och obegåvade.
  • Anonym (xenofob)
    Drottningen70 skrev 2015-10-17 14:32:08 följande:
    Du har verkligen fel. Sanningen är att de flesta människor världen över är jävligt lika i grund och botten. Lika knäppa och inskränkta rädda och obegåvade.
    Det stämmer väl inte riktigt? 
    Varför är det då krig i vissa länder men Sverige har klarat sig utan krig väldigt länge? 

"Vi gillar olika", heter det väl i någon kampanj. Eftersom vi ju är olika... 
Svar på tråden är DU rasist?