är DU rasist?
Stor del av er på detta forum har mer eller mindre uttalade rasistiska tendenser.
Är du rasist?
Stor del av er på detta forum har mer eller mindre uttalade rasistiska tendenser.
Är du rasist?
I den moderna tolkningen av ordet så är jag en solklar rasist. T e x så anser jag att alla kulturer inte är lika bra. Jag bedömer västerländsk kultur som betydligt bättre och humanare än ex. Saudisk kultur.
Sen hänger jag inte direkt upp mig på kulör, utan försöker ge de flesta människor en chans att visa att de är vettiga och går att ha i möblerade rum.
Men rasist; absolut.
Nej men jag tror att vår kulturskillnad ger stora problem. Kvinnosynen till exempel. Många tror att det är fritt fram att utsätta kvinnor för övergrepp. Och några har som syfte att försöka göra oss till muslimer. Blir dessa i majoritet så har vi sharialag här. Sharialag = dåligt och innebär att de till exempel kommer att tvinga oss att bli muslimer under dödshot eller så får vi betala.
tror att många har svårt att skilja på rasism och att vara kritisk till svensk invandringspolitik.
Nä jag tycker illa om de flesta oavsett ursprung.
Det beror på hur en rasist är?
Jag är rädd för våra olikheter, att vi har sån stor kulturskillnad att det kommer att skapa stora motsättningar och då menar jag även mellan invandrare. Rädd för att religonen ska återigen bli starkare, som den var förr.