• Anonym (Man)

Jag tänker överraska min tjej genom att dyka upp när hon dejtar en annan man ikväll

Hej.

Ska försöka skriva det här trots att jag mår så illa. Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år. Jag har köpt en ring för stt fria om några veckor när vi åker till USA.

För två veckor sedan upptäckte jag att hon har en affär med en annan man. Detta upptäckte jag då hon kunde få sms sent på kvällen och hon alltid gömde sig när hon sms:ade. En dag när hon duschade bestämde jag mig för att kika igenom hennes mobil. Då upptäcker jag att hon har en konversation med en man. Jag har alltid sett mig själv som en stark man som kan hantera situationer. Men jag tror jag har fel. Upptäckten av hennes otrohet har brutit ner mig. Jag känner mig svag och hjälplös. Jag har gått in i en så stark sorg att jag varken vet in eller ut. Jag spelar bara med. De här två veckorna har jag bara lett och försökt förneka faktumet för mig själv. Jag har försökt intala mig själv att jag missförstått.

Min sambo visar inga kalla känslor mot mig. Hon spelar glad. Trevlig. Hon säger fortfarande att hon älskar mig, osv. Det kanske låter extremt svagt för er att jag inte klarar av att konfrontera henne. Jag vet själv inte varför jag inte klarar av det. Jag älskar henne så mycket att jag inte kan ta in det här.

De senaste tre dagarna har jag läst hennes konversation på sms medan hon duschat. De har idag bokat en träff med varandra på en bar inne i stan på Östermalm. När jag frågade henne vad hon har för planer idag sa hon att hon ska träffa sin syster och att de ska gå på bio ihop. Det är ju en ren lögn eftersom hon ska träffa mannen hon dejtar.

Idag har jag insett att jag borde gå vidare. Jag borde avsluta det här. Det hon gör mot mig är inte rätt. Och det är inte rätt att jag låter mig förneka det hon gör. Jag håller på att bli galen av smärtan inom mig.

Jag funderar på att gå till baren de ska träffas vid idag och "överraskat" sätta mig brevid dem och fråga "hej, var är din syster? Ska du presentera mig för ditt sällskap?"

Det kanske är fånigt. Men jag tror det är det enda rätta jag borde göra. Det är vad jag känner inom mig.

Därefter gå hem och ta mitt pick och pack och dra. Mina föräldrar bor i närheten så jag kommer åtminstone ha någonstans att bo.

Jag vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd. Känner mig bara jävligt ensam och sårad. Ville skriva av mig. Kanske om ni varit med om något liknande? Eller om ni kan ge tips på hur jag ska tackla mina känslor?

• Svar på tråden Jag tänker överraska min tjej genom att dyka upp när hon dejtar en annan man ikväll
  • Anonym (Den andra mannen)
    Anonym (Den andra mannen) skrev 2015-10-18 18:04:14 följande:

Skäms på dig själv du som inte tar mina känslor för dig på allvar!

Ska vi separera?

?
  • Tecum
    Anonym (Man) skrev 2015-10-18 17:31:50 följande:
    När människor gör narr av det man lider av, skriver att den jag älskar knullar med någon annan, gör skämt om sånt och visar bristande respekt....då inser man att man aldrig borde be om råd och stöd från människor.

Tack. Hoppas ni har kul med era larviga kommentarer där ni låtsas vara folk som bevittnat händelsen och låtsas som att ni är mitt ex och mannen hon dejtar.
    Det är för att du är man som du behandlas så. En kvinna i motsvarande situation hade fått allt stöd och förmodligen hjälteförklarats. Men här finns ett gäng bittra singelkvinnor som "roar" sig på din bekostnad och de är inte ens roliga...
  • Anonym (Valt)
    Tecum skrev 2015-10-18 19:41:00 följande:
    Det är för att du är man som du behandlas så. En kvinna i motsvarande situation hade fått allt stöd och förmodligen hjälteförklarats. Men här finns ett gäng bittra singelkvinnor som "roar" sig på din bekostnad och de är inte ens roliga...
    Är du så säker på det?
    Dra inte alla över en kam.
    Jag är kvinna och Molly och Taquine är det också såvitt jag vet. 
    Jag tror mer på att det är både män och kvinnor som sitter och roar sig på ts bekostnad och det är vidrigt beteende.
    Men kanske ska jag säga småungar, för det är inga vuxna människor iallafall, dom beter sig inte så barnsligt.
    Jag tror att skiljelinjen mellan dom som gör så och vi andra snarare handlar om personlig mognad än om kön. 
  • Anonym (KitKat)

Så det har inget med hur TS uppfattas att göra, alls, då?

• Anonym (Wowww)
    Anonym (jag) skrev 2015-10-18 19:00:24 följande:

Jag hoppas du kan få stöd någon annanstans. Fl har varit ett bra ställe att få ventilera sig och få stöd ifrån men på senare tid har det spårat ur helt..jag vågar inte starta några trådar om seriösare saker längre.. .min senaste slutade som din, så jag förstår hur du känner =/

Jag lider i alla fall med dig och kan förstå din känsla eftersom jag varit med om samma sak (däremot så gjorde hans date inte så mkt väsen för sig i mitt fall)

Jag känner samma sak, och fl verkar inte bry sig så mkt heller. Om det kommer en konkurrent som sköter det bättre så kommer fl gå i graven väldigt snabbt!
  • Tecum
    Anonym (Valt) skrev 2015-10-18 20:08:43 följande:
    Är du så säker på det?
    Dra inte alla över en kam.
    Jag är kvinna och Molly och Taquine är det också såvitt jag vet. 
    Jag tror mer på att det är både män och kvinnor som sitter och roar sig på ts bekostnad och det är vidrigt beteende.
    Men kanske ska jag säga småungar, för det är inga vuxna människor iallafall, dom beter sig inte så barnsligt.
    Jag tror att skiljelinjen mellan dom som gör så och vi andra snarare handlar om personlig mognad än om kön. 
    Jo men de är inga bittra singelkvinnor och inte du heller tydligen...

Och du har rätt i att det i första hand handlar om mognad och personlighet, alltså brist på det. Men faktum är att män behandlas annorlunda här om de visar svaghet eller utsatthet. Det finns hur många exempel som helst, ofta mer subtilt än i denna tråd men tydligt för den som jämför.
  • lengon
    Anonym (Man) skrev 2015-10-17 20:23:01 följande:

Hej.

Ska försöka skriva det här trots att jag mår så illa. Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år. Jag har köpt en ring för stt fria om några veckor när vi åker till USA.

För två veckor sedan upptäckte jag att hon har en affär med en annan man. Detta upptäckte jag då hon kunde få sms sent på kvällen och hon alltid gömde sig när hon sms:ade. En dag när hon duschade bestämde jag mig för att kika igenom hennes mobil. Då upptäcker jag att hon har en konversation med en man. Jag har alltid sett mig själv som en stark man som kan hantera situationer. Men jag tror jag har fel. Upptäckten av hennes otrohet har brutit ner mig. Jag känner mig svag och hjälplös. Jag har gått in i en så stark sorg att jag varken vet in eller ut. Jag spelar bara med. De här två veckorna har jag bara lett och försökt förneka faktumet för mig själv. Jag har försökt intala mig själv att jag missförstått.

Min sambo visar inga kalla känslor mot mig. Hon spelar glad. Trevlig. Hon säger fortfarande att hon älskar mig, osv. Det kanske låter extremt svagt för er att jag inte klarar av att konfrontera henne. Jag vet själv inte varför jag inte klarar av det. Jag älskar henne så mycket att jag inte kan ta in det här.

De senaste tre dagarna har jag läst hennes konversation på sms medan hon duschat. De har idag bokat en träff med varandra på en bar inne i stan på Östermalm. När jag frågade henne vad hon har för planer idag sa hon att hon ska träffa sin syster och att de ska gå på bio ihop. Det är ju en ren lögn eftersom hon ska träffa mannen hon dejtar.

Idag har jag insett att jag borde gå vidare. Jag borde avsluta det här. Det hon gör mot mig är inte rätt. Och det är inte rätt att jag låter mig förneka det hon gör. Jag håller på att bli galen av smärtan inom mig.

Jag funderar på att gå till baren de ska träffas vid idag och "överraskat" sätta mig brevid dem och fråga "hej, var är din syster? Ska du presentera mig för ditt sällskap?"

Det kanske är fånigt. Men jag tror det är det enda rätta jag borde göra. Det är vad jag känner inom mig.

Därefter gå hem och ta mitt pick och pack och dra. Mina föräldrar bor i närheten så jag kommer åtminstone ha någonstans att bo.

Jag vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd. Känner mig bara jävligt ensam och sårad. Ville skriva av mig. Kanske om ni varit med om något liknande? Eller om ni kan ge tips på hur jag ska tackla mina känslor?

Jag tycker du ska köra på din idé! :D Inte för att den kanske kommer hjälpa dig själv så mycket (jag tror inte det gör så stor skillnad för din egen del hur hon konfronteras), men för att den kommer få henne att verkligen få svettas lite... Vilket hon gjort sig förtjänt av!! Bara att se hennes ansiktsuttryck måste ju vara priceless. :P

Förstår din känsla. Det är vidrigt att bli bedragen. Finns inget som kan gottgöra något sådant och inga ord som räcker för det man känner. Lämna henne så fort du bara kan och satsa på att lägga energi på nån annan som är värd dig.

Kram!

• molly50
    Anonym (KitKat) skrev 2015-10-18 20:13:03 följande:

Och hur uppfattas TS,menar du?

Även om man inte anser tråden vara trovärdig så ger det inte någon rätt att håna TS och göra sig löjlig över tråden.
    Det här kan mycket möjligt vara sant. Konstigare saker har hänt.
    Och om tråden är sann så sparkar man bara på en som ligger med sina hånfulla kommentarer.
    Och om man inte tror på det så behöver man inte läsa eller kommentera alls.
    Mattias och Hannah.
  • Tecum
    molly50 skrev 2015-10-18 21:04:44 följande:
    Och hur uppfattas TS,menar du?

Även om man inte anser tråden vara trovärdig så ger det inte någon rätt att håna TS och göra sig löjlig över tråden.
    Det här kan mycket möjligt vara sant. Konstigare saker har hänt.
    Och om tråden är sann så sparkar man bara på en som ligger med sina hånfulla kommentarer.
    Och om man inte tror på det så behöver man inte läsa eller kommentera alls.
    Alldeles riktigt. Tråden kan mycket väl vara fejk, men situationen är relevant. Någon kan känna igen sig och varit med om samma. Därför ska man inte göra sig lustig över någon som mår dåligt. 
  • Anonym (Den andra mannen)
    Anonym (KitKat) skrev 2015-10-18 20:13:03 följande:

Jag dök upp i tråden för att förklara att jag är den man som ts före detta nu dejtar.

TS verkar ha svårt att släppa taget och gå vidare i livet på egen hand.
Svar på tråden Jag tänker överraska min tjej genom att dyka upp när hon dejtar en annan man ikväll