• Anonym (Uppgiven)

    2 frågor, tacksam för hjälp!

    Jag har alltid haft en ganska "normal" sexlust. Inte jättehög men ändå okej. Sedan bebis föddes för ca 6 mån sedan är den som bortblåst. Känner aldrig lust spontant själv. Är väldigt svårstartad och skulle egentligen klara mig helt utan sex. Är detta normalt? Kan jag förvänta mig att lusten kommer tillbaka? Kan jag förbättra den själv?

    Jag sprack lite när jag födde. Blev två stygn vid öppningen, mot höger blygdläpp. Det läkte snabbt och har inte haft några problem med det. Dock går jag sönder lite varje gång vi har sex. Använder massor med glidmedel och börjar lugnt men lik förbannat går det sönder. Kan dock inte avgöra om det är precis där jag blivit sydd.

    Något jag bör kolla upp? Kan man göra nåt åt det tror ni?

  • Svar på tråden 2 frågor, tacksam för hjälp!
  • lövet2

    Ammar du? I så fall är det helt normalt att sakna lust. Den blir ju inte heller större av att du går sönder varje gång du har sex.
    Efter min första förlossning kunde jag inte ha sex på nästan ett år utan att få ont. Vissa skador tar tid på sig för att läka.

  • AnnaZL

    Om du går sönder när du "har sex" tycker jag att du inte ska ha sex på det sättet. Det kommer att bli mer svårläkt om du fortsätter. Ha sex på andra sätt. Om du bara kan få orgasm genom vaginalt samlag är det ju tråkigt, men det är ändå bättre att låta kroppen läka ordentligt och återhämta sig.

    Din bortblåsta lust kan vara kroppen som säger att den inte är redo ännu.

  • Anonym (Uppgiven)

    Tack för era svar!

    Jag ammar inte. Vi har tyvärr diskussioner om sex flera gånger i veckan och det känns nästan omöjligt att aldrig "ställa upp".

    Jag är inte intresserad av smek och oralsex heller och det blir oftast vaginalt sex för att det går snabbast. Usch så sorgligt det låter..

  • AnnaZL

    Då tycker jag att du ska säga till honom att det är slutdiskuterat om sex tills du läker ordentligt och får tillbaka din lust. Han skadas inte av något halvår-år av onani. Däremot riskerar du permanenta skador om såret spricker upp om och om igen. Och har du sex mot din vilja tar det ännu längre tid innan lusten kommer tillbaka, om någonsin, när du börjar förknippa sex med honom med tvång och fysiska skador.

    Det är inte fel att gå i parterapi om det, kan lätt bli infekterat när den ene känner sig avvisad och otillfredsställd. Bra att ha en erfaren tredje part med. Bra att kunna diskutera sina känslor.

    Jag menar inte att det är en bra ide för er att ha ett sexlöst förhållande livet ut, men kom igen - är han allvarlig med att han hellre skadar din vagina så att den spricker gång på gång eller pressar dig till annan sex du inte vill ha än onanerar? Det låter helt sadistiskt och/eller empatistört!

  • Anonym (Wildrat)

    Har du sökt hjälp för att du spricker vid sex? Det är ju inte normalt alls. Gå till gynekolog, inte barnmorska.

  • Anonym (Uppgiven)
    AnnaZL skrev 2015-10-18 12:54:59 följande:

    Då tycker jag att du ska säga till honom att det är slutdiskuterat om sex tills du läker ordentligt och får tillbaka din lust. Han skadas inte av något halvår-år av onani. Däremot riskerar du permanenta skador om såret spricker upp om och om igen. Och har du sex mot din vilja tar det ännu längre tid innan lusten kommer tillbaka, om någonsin, när du börjar förknippa sex med honom med tvång och fysiska skador.

    Det är inte fel att gå i parterapi om det, kan lätt bli infekterat när den ene känner sig avvisad och otillfredsställd. Bra att ha en erfaren tredje part med. Bra att kunna diskutera sina känslor.

    Jag menar inte att det är en bra ide för er att ha ett sexlöst förhållande livet ut, men kom igen - är han allvarlig med att han hellre skadar din vagina så att den spricker gång på gång eller pressar dig till annan sex du inte vill ha än onanerar? Det låter helt sadistiskt och/eller empatistört!


    Du har givetvis alldeles rätt! Och jag har föreslagit att vi skulle prata med någon men han tycker inte att det behövs.

    Jag vill dock vara tydlig med att han aldrig tvingat sig på mig (inte för att ni kanske tror det) utan han kan hålla på länge för att jag ska få det så skönt som möjligt. Och ibland blir jag lite sugen. Men jag skulle som sagt lätt leva utan det.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Wildrat) skrev 2015-10-18 13:03:46 följande:

    Har du sökt hjälp för att du spricker vid sex? Det är ju inte normalt alls. Gå till gynekolog, inte barnmorska.


    Nej men jag kommer ringa imorgon. Att två dagar efter sex fortfarande hoppa till för att det svider när man kissar känns inte okej.
Svar på tråden 2 frågor, tacksam för hjälp!