• iframtiden

    3 missfall, inga barn, frisk -HJÄLP!!

    Hej!

    Jag är ingen expert på vad det kan vara, men själv lider jag av en reciprok translokation som gör att jag har svårt att få barn och därmed ofta mf. Jag vet att detta är relativt vanligt men få hinner bli utredda innan de får ett friskt barn och därmed blir de aldrig någon utredning. En Reciprok translokation innebär att genernas material byter plats med varandra i fostret i (mitt fall) 70% av fallen. Detta medför svåra missbildningar på fostret och därmed ofta missfall. 

    Det som är positivt är att du har de börjat utreda! I mitt fall visste vi redan innan vi började försöka få barn att jag led av detta men ändå var vi tvungna att gå igenom 3 mf efter sig för att ha rätt till hjälp. 

  • iframtiden
    Niiia skrev 2015-10-21 20:47:16 följande:

    Tack för era svar!

    Jag börjat med folsyra idag. Maken började med zink och folsyra. Aldrig farligt att ära kosttillskott. Jag väntar ivrigt på måndag så vi får våra svar har väntat i 4,5 veckor.

    Problemet nu är att efter mitt senaste missfall har hela min kropp ändrats. Någon som känt likadant? Jag är alltid frusen, jag har ont i ryggen, trötthet etc. Jag känner min kropp och jag känner på mig att något inte stämmer. Jag har haft 1 mens efter MS har ÄL dem närmaste dagarna. Men ändå har min kropp känts ovanligt konstig.

    Jag vill inget annat än att få ett barn, men är så orolig för allt som händer med min kropp


    Man kan känna sig rätt risig ett bra tag efter mf. För mig har det ibland bröjt månader innan jag känt mig normal i kroppen igen, hormonerna tar ju också ett tag på sig att återställa sig. 
Svar på tråden 3 missfall, inga barn, frisk -HJÄLP!!